Inlägg från: Toppenloppan |Visa alla inlägg
  • Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hmmmm.....skev ju precis ett inlägg ill Ninjan, var tog det vägen???

Nåja, lycka till med denna ruvningen, tycker det är det värsta i hela processen! Tiden bara sniglar sig fram!

2010 ska jag lyckas leva i nuet!
  • Toppenloppan

Gräddnosen:

Kan ju precis sätta mig in i din situation....fördelen med att vara i klimateriet är ju just att man inte kan bli gravid.....skönt som omväxling att slippe tänka på den möjligheten! Under mina tre behandlingar med Enanton har jag svettats olika mycket, mindre för varje gång faktiskt, som om kroppen inte "protesterar" lika mycket. Hoppas du är nedreglerad och Carlanderska verkar toppen. Funderar lite på dem själv....

Spattan:

Hoppas du hade det roligt på Ullared! hade faktiskt tänk åka dit i helgen men så blev jag extremförkyld så det blev inget med det! Håller tummarna för att du är nedreglerad trots alla förhågor, kan de punktera cystan annars tror du??? 

Förväntansfull:

Har ju läst ifatt en del i tråden men minns ärligt talat inte allas Skäms historia.....Varför blöder du varje dag???

• Toppenloppan

OJ, nu har ni skrivit så mycket (roligt!) och jag är trött och ruskigt förkyld så jag orkar ärligt talat inte kommentera allt.....

Vad det gäller blödningar under nedregleringen så hade jag det mina två första gånger. Första gången ända fram till starten med Gonal-F, dvs stimuleringen. De kollade med VUl och såg att äggstockarna var "tysta" men att hormonet i Enanton ändå gjorde att jag bildade liiite slemhinna inne i livmodern som jag sen blödde ut. Som en konstant liten mens i 5 veckor typ....lite för mycket för bara trosskydd, lite för lite för tampong alt binda. DOCK blev jag ändå fint nedreglerad och blödningarna försvann när jag började med inj Gonal-F

JAG hade begärt att få vara nedreglerad fram till start av IVF!

• Toppenloppan

Turkisk Peppar: STORT bamsegrattis! Skönt att lille Malte mår bättre och nu för tiden är de otroligt duktiga på att reparera hjärtfel, lycka till!!!!

• Toppenloppan

Jaha....vad ska jag lägga mig i listan då??

Har medvetet hållt en låg profil för att om möjligt minska stressen över IVF'andet.....har faktiskt fungerat bra! Denna ruvningen har gått bäst av alla hitills och vi har varit ovanligt lugna och sansade.

Fick tillbaka 2 embryon via FET för exakt 2 veckor sedan, hade 12 kvar i frysen efter alla turer innan sommaren men tyvärr dog alla vid tiningen (!!!) utom de två vi fick tillbaka. Varför??? Ingen vet men en massdöd var det.
    Ett stort orosmoment eftersom jag ju fick en stor böld i vänster äggstock efter vårt senaste ÄP i april och genomgick en stor operation i somras pga det, opererade bort vänster äggstock och äggledare då.

Nåja, mensvärk hela helgen, från och till. Eftersom vår klinik gör stimulerat FET knaprar jag östrogenpiller och tar Crinone 2 ggr/dygn. Igår kom det rödlila Crinonerester ut vid toabesök och så har våra sista misslyckande börjat. Så....grät en skvätt över att ha misslyckats ännu en gång men var ärligt talat mest oro för att behöva göra flera ÄP pga risk för ny infektion.

Imorse lite mörkt blod på Crinonehylsan när jag tryckt ut gegget men inget blod i trosan och.....ett svagt plus på gravstickan!!!! RD 14, TD på söndag om tre dagar.

Gravid med tidigt MF på G??? Huva.....lite väl "spännande" detta men jag har aldrig fått pos gravtest innan så jag har iaf varit gravid! En framgång bara det!

Så.....ruvar jag??? Jo det gör jag väl Får ändra mig på listan!

• Toppenloppan

VÄNTRUM
    * Spattanjansson, 34 år, 3 IVF, nedreglerad inför försök 4:a.
    * Gräddnosen, 31 år, 2 ET + 1 FET, nedreglerad inför IVF 3
    * JaMA08, 32år, ÄP beräknat v.3 2011 (1;a Ivf)
    * Bäbifabriken, 34 år, väntar på lång nedreglering inför IVF i maj 2011 (snittats i aug -10, måste läka 9 mån).
    * Junie, 26 år, nedreglerad sedan 6 månader, väntar på kallelse till malmö sjukhus (RMC) för IVF. 
    * Förväntansfull82, 28 år
    * Barnsugen, 32 år, gjort 3 FET (RMC Malmö), gravid 2 ggr men MF båda ggr. Väntar på ev nytt FET.

SPRAYARE
    * JaMA08, sprayat sedan 090610
    * Smulan 81, sprayat sedan 101115

SPRUTARE

ÄP

RUVARE
    *Ninjan testdag 29/11
    *Loppanlangtan TD 21/11. Ruvar på två embryon.

GRAVIDA
    * Bellman01, 33 år, 4:e IVF  och 2 FET,  TD 2/10
    * Trinity78, 32 år, gravid naturligt efter tredje misslyckade IVF-försöket 
    * AnnaEmma01, 23 år, 1 IVF, TD 1/6 
    Jomi, 31 år, syskonförsök, TD 21/4
    Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12

FÖDDA BARN EFTER IVF I DENNA TRÅD
    * Bäbifabriken, 34 år (33 då jag blev gravid). 1:a IVF TD 13/12 2009. En pojke född 19/8 2010.
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF, TD 14/12. En pojke född 18/7 2010.
    * TurkiskPeppar, 30 år, IVF/ICSI 1, TD (16/3) 24/3. En pojke född 7/11 2010.

• Toppenloppan

Hej vänner!

Välkomnar nya kämpar till tråden! Håller tummarna för er och även ni andra som ruvar.

För vår del slutade det med minus på TD vilket är idag Misstänkte det ju redan i onsdags och plusset i torsdags gjorde helgen till en känslomässigt berg-och-dalbana men slutet blev detsamma.....blödde lite mer varje dag men ibland kom det bara vitt proggis-klet så hoppat fanns kvar. Idag riktig mens bara en timme efter negativt test.

Har för första gången i mitt liv VARIT gravid iaf. Kan inte låta bli att hoppas att kroppen hajar läget nu och att vi kan få vara med om ett mirakel och lyckas själva innan nästa IVF, INTE logiskt alls men.....vad skönt det hade varit! Endon var ju HELT borta när jag gjorde min stora bukoperation i somras så visst finns en liiiiiten chans....samtidigt är chansen halverad eftersom jag bara har kvar en äggstock och en äggledare....

Frysen är tom så nu börjar vi från början igen. Måste först reda ut hur det blir med ev ekonomisk ersättning efter allt i somras, kliniken ska ha skickat in en del papper till Patientskadenämnden men mer vet jag ej. Ska vi köpa 3-pack eller köra ett försök + ev FET i taget???

Svåra frågor!!

Kramar 

• Toppenloppan

VÄNTRUM
    * Bäbifabriken, 34 år, väntar på lång nedreglering inför IVF i maj 2011 (snittats i aug -10, måste läka 9 mån).
    * Förväntansfull82, 28 år
    * Barnsugen, 32 år, gjort 3 FET (RMC Malmö), gravid 2 ggr men MF båda ggr. Väntar på ev nytt FET.
    * Loppanlangtan, 77:a. Gjort 3 full-IVF och 2 FET. Gravid 1 ggr men ultratidigt MF.

SPRAYARE

SPRUTARE
     Junie: 26 år, startar Suprefact 6/12, startar Puregon v. 52, beräknat äggplock v.3

ÄP

RUVARE
    *Ninjan testdag 29/11

GRAVIDA
    Lilloppan09
    * Muhina, 29 år, TD 8/2

* Bäbifabriken, 34 år (33 då jag blev gravid). 1:a IVF TD 13/12 2009. En pojke född 19/8 2010.

• Toppenloppan

VÄNTRUM
    * Förväntansfull82, 28 år
    * Loppanlangtan, 77:a. Gjort 3 full-IVF och 2 FET. Gravid 1 ggr men MF vecka 4+5

SPRAYARE

SPRUTARE
     Junie: 26 år, startar Suprefact 6/12, startar Puregon v. 52, beräknat äggplock v.3

ÄP

RUVARE
    *Ninjan testdag 29/11

GRAVIDA
    Lilloppan09
    * Muhina, 29 år, TD 8/2

• Toppenloppan

Ni är alla så gulliga
    Hjärta

Visst tycker man att det borde vara vår tur snart men samtidigt vet vi ju alla hur orättvist detta är! Tror att både jag och maken är så "luttrade" nu att vi inte blir så knäckta över varje minus längre, denna gång var vi ju dessutom gravida i några dagar. Hur man rent statistiskt skulle säga vet jag inte men vi kallar det iaf för ett MF i vecka 4+5.....känns skumt att ha varit gravid överhuvudtaget! Är övertygad om att mensvärken jag hade för en vecka sedan var växtvärk, brösten var aldrig ömma denna gången så är kanske inget gravsymtom för mig???
    Nåja, framtiden får utvisa.....hoppas få uppleva en hel graviditet framöver ju....
    Jag är mest ledsen över våra döda embryon och att behöva genomgå ÄP igen.

Ang pris, 3-pack eller ej så tror vi att vi kommer köpa ett försök i taget. Tack och lov har vi ekonomisk möjlighet till båda alternativen men med min historia känns det "fel" att bestämma oss för 3 försök och därmed 3 ÄP redan från början. Att sticka i min kvarvarande äggstock känns LÄSKIGT och kan vi göra något FET däremellan föredrar vi det. De avrådde oss inte från FET framöver när alla embryona dog, hoppas de inte ändrar sig....

Våra embryon har ju varit av toppkavlitet innan, vid operationen i somras var ju endon HELT borta, inte ett spår såg de. Hoppas det kan ge ännu finare ägg och kanske mer "fryståliga" oxå vid nästa IVF.

Pratade just med kliniken, de ska återkomma med massa svar via mail i veckan.....satsar på nytt försök nästa år, nedreglering efter nästa mens, lagom till Jul typ....vallningar, here I come again

l´arginin, var har du läst om dess positiva effekter???

Kram på er allihop!!!

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2