Inlägg från: Toppenloppan |Visa alla inlägg
  • Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Ninjan:

Fantastiska nyheter!!!! vad roligt!!! Vilken RD är du på nu??? Förstår att du är nervös, risken med att testa innan TD men samtidigt ångrar ju inte jag att jag testade innan. Annars hade jag inte ens vetat att jag varit gravid!

Vilket försök är detta för er?? 

Håller alla tummar och tår att plusset bara blir starkare och starkare! Mitt var ju pyttesvagt på RD 14 så jag insåg redan då att allt talade för ett MF, inte alls som för dig med andra ord!!

Ang L-arginin så är jag väldigt skeptisk till naturläkemedel. Även om det säkert finns preparat som fungerar är det inte samma koll på tillverkningen och paketeringen och vissa stickprov som ibland gjorts har visat att det bara var socker i pillerna.....Den huvudsakliga anledningen till min skepticism är dock att det inte görs några tester på natruläkemedel, vilka biverkningar man kan få, hur de påverkas av andra samtidga "riktiga" läkemedel osv.....Eftersom jag äter både Levaxin och antidepressiva vågar jag inte testa något som inte är kontrollerat och testat.

Mitt "läkar-jag" resonnerar så här klokt, mitt "barn-längtar-jag" tänker direkt: "Åh....en mirakelmedicin". Får lyssna på min hjärna och inte mitt hjärta tror jag..... Äter man inte andra mediciner gör det säkert ingen skada att testa.....om inte annat verkar männen bli glada
    2010 ska jag lyckas leva i nuet!
  • Toppenloppan
    atqueen:
    Jag fick tillbaka två embryon nu sist men då har vi ju gjort 4 återföranden tidigare. Sätter man in två embryon ökar chansen till graviditet men samtidigt oxå risken för missfall av ett eller båda.....sedan är en tvillinggraviditet mer riskfylld hela vägen fram till förlossningen så två embryon brukar de aldrig sätta tillbaka under de första IVF-försöken!

Svedjan:
    Har du endomterios som var känd även innan denna cystan???
    Gissar det efersom du nedregleats längre än vid "standard-IVF".

Nåja, vid ÄP vill de inte sticka i cystan, inte läkarna på min klinik iaf. Det riskerar att läcka ut massa giftigt endogegg då så den låter de bara vara.

Jag har oxå bara en äggstock kvar....opererade bort den andra i somras. Är lite nervös hur den ska reagera vid nästa IVF, hur många ägg blir det vid ÄP på bara en äggstock jmf medpå två??? Inte så stor skillnad enligt kliniken.

• Toppenloppan

Barnsugen:

Jag tror att det framför allt är stimuleringsbehandlingen som kan få endon att växa igen men om progesteronet vid FET oxå kan påverka vill jag låta vara osagt.....

Om du hade MF för 1,5 veckor sedan, beklagar förresten....så borde ju inte endon blomma allt för mycket just nu  i cykeln tycker man...

• Toppenloppan

Djurparken: Visst blir man lite vidskeplig när det gäller testande och ruvande!! Har gjort olika under våra IVF, oftast inte tjuvtestat. Framöver kommer jag nog testa på typ RD 12, eftersom jag nu fick supersvagt plus på RD 14 kan ett minus på dag 12 ändå bli ett plus sen... Ah.... bara svamlar massa inser jag, har ju vid ET fått mens på RD 12, 14 och 15 tror jag. Lättare att ta missfallet "bra" eftersom plusset kom på det gravtest jag tog för att jag var Övertygad om att mensen börjat. Insåg att det nog var MF på gång redan från början och då fokuserade vi istället på att vi faktiskt fick ett plus.

• Toppenloppan

Junie; Allt är ju möjligt vid en riktigt aktiv endometrios. Samtidigt är det ganska osannolikt att endon skulle växa nu. Det är inte ryggen och ischiasnerven som gör ont då??? En del smärtor jag brukar ha till vänster i magen har jag trott varit min vänstra äggstock och endon kring den. Nu är både äggstocken och endon bortopererade men jag kan fortfarande få ont på samma sätt!!! Undrar ju vad det är, tarmarna ?? Hoppas det INTE är din endo!!

• Toppenloppan

Djurparken: Håller tummarna för ett plus på morgonurin och fredag.

• Toppenloppan

Jag hade en endocysta på vänster äggstock som krympte under nedregleringen men fortfarande syntes på VUL. Den växte inte av stimuleringen och gav inga problem vid ÄP.

• Toppenloppan

Sitter på tåget och skriver via iPhonen, håller mig kort. Djurparken, såååå ledsen för er skull, vet hur det känns håller dock med föregående kloka kvinnor. Man hämtar sig, orkar igen och just själva IVF processen blir lättare, kanske inte ruvningen få.... Stor kram

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2