Inlägg från: Toppenloppan |Visa alla inlägg
  • Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Anna Lisa:
    de är så himla gulliga i sitt resonnemang de där små  {#lang_emotions_heart}

Min brorsdotter var 3 år när hon förta gången träffade min sambo (5 år sen nu). Hon kikade på honom och sen på mig, det slkijer nästan 30 cm mellan oss för han är LÅNG! Sen sa hon "Faster *Loppanlängtan* ni får stå på tå när ni pussas"
    SMART slutledning tyckte jag!
    2010 ska jag lyckas leva i nuet!
  • Toppenloppan

Jotack Igår och idag tycker jag har varit riktigt bra dagar. Brukar bli så deppig sista veckan av ruvningen men INTE denna gång, UNDERBART!

Sitter och försöker hitta något om sex....samlag tyckte läkaren man kunde vänta med till efter TD men....om man inte "penetrerar" då??? Orgasm borde ju inte vara någon fara menar jag men VET inte. Har någon av er andra frågat???

• Toppenloppan
    {#lang_emotions_smile}
    Jo....visst ska jag få ett plus!!!! Hihi....tänk vad mycket tid man lägger ner på detta funderande....en röd lampa som blinkar i pannan hade jag velat ha, när HCG är så högt att man faktiskt är gravid. men då skulle man väl stå framför spegeln hela tiden istället och vänta på att den tändes

Nös precis kraftigt 2 gånger i följd, DET funderar jag ju inte ens på om det skulle kunna framkalla ett missfall....en orgasm är ju inte riktigt samma sak men ändå!!!
  • Toppenloppan

Hej allihop!

Detta inlägg skriver jag i flera trådar, orkar inte riktigt fomulera mig specifikt just nu!

Tyvärr gällde inte tredje gången gillt för oss och överstimuleringen gav bara plågor och oro. Igår började det göra allt mer i vänster äggstock och efter några timmar komma färskt blod och idag blöder jag mängder
    TD inte förrän på torsdag men både jag, sambon och kliniken fattar att det är kört även denna gång!

Igår bröt jag ihop fullständigt och grät och kände mig tom hela kvällen. Satt även långa stunder och bara stirrade ut i luften. Imorse kändes det helt omöjligt att gå till jobbet. Väl på jobbet frågade min närmsta chef och min handledare hur det var, då grät jag inför dem oxå! Två muskulösa och macho män i 50- 60 års åldern men gulliga och stöttande var de!

Under dagen idag har det bara varit skönt att jobba, att fokusera på annat och att ta hand om andra än mig själv. Igår hade sambon ett liiiite hopp kvar, släckte det helt när jag ringde och berättade om "syndafloden" för några timmar sedan. Är sååå orolig hur han ska vara ikväll, sist var han helt tyst och led i flera dagar.

Pratade även med kliniken en lång stund. Nu är våra gratisförsök slut och vi får börja betala för FET. Tack och lov har vi 13 i frysen, något borde överleva en tining....

BM skulle dubbelkolla men sannolikt blir det start av stim FET efter nästa mens, dvs om ca 1 månad. Är lite lättad över en paus mitt i eländet!

Så....kanske tar jag paus från FL i några dagar, kanske skriver jag redan imorgon, får se vad som känns bäst!

• Toppenloppan

Tack för era tröstande och värmande ord, det är så skönt att skriva med er som har en aning om hur det känns!

Bubblan: jag beklagar att vi både skulle misslyckas denna gång, orättvist!

AnnaLisa: Usch vad tråkigt, det låter ju dessvärre som ett tidigt missfall OM du blöder så mycket
    Jag har aldrig varit gravid men vet ändå att efter ett så tidigt missfall brukar man inte göra VUL. Allt brukar komma ut av sig själv....

Ingen bra dag idag!

• Toppenloppan
    VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
    * Spattanjansson, 34 år, (1 IVF slutade i mf, ingen FET då inget embryo klarade  upptining, startar med suprefact 30/4)
    * AnnaEmma01, 23 år, inväntar IVF 1
    * Anna Lisa, 32 år, 2 IVF sista blev mf (syskonförsök)
    * Loppanlängtan 33 år, gjort 3 ET som alla gett minus. Väntar nu på FET nr 1.

SPRAYARE
    *
    Gräddnosen, 31 år, IVF 2, spraystart Suprecur 17/4
    * Tess, 31år, 1:a FET, spraystart Suprecur 7/4
    * Bellman01 33 år:IVF 3. (+ 2 FET) Suprecurstart 21/4

SPRUTARE
    * MrsMupp, 29 år, sprutar med suprefact
    * Trinity78, 32 år, IVF nr 3: Puregonstart 28/4
    * Camille, 37år, 2:a IVF, sprutstart menopur 21/4

KNAPRARE

ÄP

RUVARE
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf), TD 27/4

GRAVIDA
    * Jomi 31år Syskonförsök TD 21/4
    * TurkiskPeppar, 30 år, IVF/ICSI 1, TD (16/3) 24/3
    * Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) TD 14/12
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12.
  • Toppenloppan
    Spattan:
    Hoppas hostan är bättre, det vanliga vid lunginflammation är att man har HÖG feber, typ 39- 40 grader. Även de som oftast inte brukar få feber. Hoppas du inte har det!
    Mina endocystor krypmte ju fint utan op, hoppas dina oxå gör det!

EGO:
    Mår psykiskt och fysiskt allt bättre. Det är helt fantastiskt vad man kan hämta sig ifrån Ljuvligt att sova hela långa natten utan att vakna och stöka, det har enbart hänt de gånger jag haft uppehåll i behandlingen, hittills en månad sedan september 2009, och så nu!! Jag är utsövd, halleluja och livet blir såååå mycket lättare då!

Även sambon mår bättre men "ploppar" inte upp lika lätt som jag!
  • Toppenloppan

Vad TYST det varit i tråden de senaste dagarna, för egen del har jag jobbat natt!

HUR går det för er allihop????

• Toppenloppan
    Camille:

Usch vilket tråkigt besked Minns inte vad ni haft för resultat på ÄP innan men i mina öron låter det väl drastiskt att läkaren ber er tänka om redan nu! be om ett ordentligt samtal med kliniken innan sommaren, fråga vad de baserar sitt uttalande på osv....

Många kramar  {#lang_emotions_heart}

Spattan:
    Jo tack, jag lever horomonfri men har jobbat natt denna veckan så kroppen känns ändå inte riktigt "min" Pendlar mellan hopp och förtvivlan inför kommade FET, om drygt en månad. Läset massa här på FL, på olika klinikers hemsidor och på "proffssidor" från jobbet. Sammantaget låter FET lovande men just idag vaknade jag uppgiven....trist! Försöker fokusera på kommande bröllop men sambon blev så deppig av det sista minuset att vi tappade sugen lite....ja, för bröllopet alltså!
  • Toppenloppan

Bellman:

BRA med lite pepptalk, det kan vi verkligen behöva här just nu!

Gräddnosen:
    {#lang_emotions_heart}

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2