Inlägg från: Toppenloppan |Visa alla inlägg
  • Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Trinity:

Puh....eller vad man nu ska säga för egen del.
    Jag har inte knappt haft mätbar slemhinna vid mina nedreglerings- VUL nämligen, var direkt mentalt inställd på att boka om hela IVF-andet 3 månader till....slipper det nu....men FANTASTISKT att endocentrum finns och att du redogör så bra för vad du fått veta!
    2010 ska jag lyckas leva i nuet!
  • Toppenloppan

Nu händer det liiite roligare saker i tråden i alla fall, snart två nya ruvare att heja på!

Personligen räknar jag dagarna till lördag då flyget tar oss till Thailand, har börjat känna av lite klimateriehuvudvärk men än håller sig vallningarna i schack:

Kram

• Toppenloppan
    Camille:

Har gjort två hela IVF-försök som båda slutat med minus. har dock inte haft dina besvär men däremot har kroppen gjort massa annat skumt

Minns inte vem som undrade men vi ska två veckor till Khao Lak! Snart snart....{#lang_emotions_cool}
  • Toppenloppan
    Turkisk Peppar!

Jag tror faktiskt att du har rätt att välja själv härnere i Skåne, du har 6 poäng att använda sammanlagt, ett IVF "kostar" 2 poäng per gång och FET 1 poäng....

EGO:
    Imorgon åker jag och sambon till Thailand för 2 veckor välbehövlig semester {#lang_emotions_cool}.
    Kommer inte kolla FL när jag är borta men vi ses när jag kommer tillbaka. Hoppas mötas av en plusvåg i tråden då

Kram på er!
  • Toppenloppan

Jag har fått antibiotika just dagen för ÄP, inte sedan. det har gått bra, ingen infektion menar jag

• Toppenloppan

Hej flickor!

Har inte läst en rad av allt ni skrivit under min semester, ska göra det snart. Börjar istället, liiite ohyfsat,  att berätta hur BRA jag haft det i Thailand!
    Sol, bad, underbara stränder, mat och lugn och ro. Sista veckan började vallningarna göra det liiite jobbigare men ändå har denna nedregleringen varit den "bästa" hittills. Kanske mitt psyke vant sig efter de två andra försöken?? Inte alls lika mycket ångest och oro och inte heller lika mycket sömnstörningar! 4 veckor nu, hinner bli 6 innan stimuleringen startar tror jag. Ska till kliniken på onsdag, om 2 dagar.

Såååå.....gratis Thaialndsresor till alla med endo som är i klimateriet, kan man gå till riksdalsval på den iden tro???

Att sambon sedan friade andra semesterdagen gjorde inte saken sämre!

Såååå....
    Nu ska jag läsa vem som bör grattas eller beklagas, skriver mer snart!

• Toppenloppan

Som jag gissade har ni varit galet aktiva, härligt!

AnnaLisa, Myslisa och Grodprinsessan:
    Beklagar verkligen att ni testade minus, vet hur innerligt jobbigt det är med ett sådant antiklimax efter långa veckor med hormoner och väntan. KRAM

Spattan:
    Vad tråkigt med era embryon Att det bara är 60% av alla embryon som överlever tiningen stämmer inte med de siffror jag sett dock....Är det svensk statistik Trinity??

GRATTIS Turisk Peppar till plus!
    NJut liiite nu trots att det riktiga svaret kommer senare i veckan!

OM jag glömt någon skyller jag på jetlag, nu ska jag hem och ägna mig åt STORA tvättberget!

• Toppenloppan
    Gräddnosen:
    Härligt att ha varit saknad har minsann tänkt på er oxå....men bara lite måste jag erkänna Har mest fokuserat på att slappna av och njuta!

Sambon hade köpte en "fuskring" på Glitter som han smugglat med sig ner, har den ständigt på mig nu.
    Idag ska vi titta på riktiga ringar, vitt guld är det vi vill ha men i övrigt är vi inte helt säkra. jag vill he sten/stenar i båda ringarna och just nu tillåter ekonomin det oxå...

Bröllop kommer det bli i början av hösten, tänker vi! Ett litet bröllop med mindre än 10 gäster, övernattning med alla på ett fint hotell efter en riktigt GOD middag!
    Jag har alltid tyckt att jag haft roligast på de bröllop som inte haft MASSOR med gäster, men då har jag ju bara varit gäst själv såklart. Skulle gärna fira dagen med alla nära och kära men så som vår släkt ser ut så kommer vi raskt upp i 60 pers om några vänner ska få komma med oxå. Vill hinna njuta av allt och verkligen prata med alla så.....ett riktigt litet bröllop får det bli!

Vad det gäller överlevnad för frysta embryon så har jag inte de exakta siffrorna i huvudet, det är helt beroende på hur den klinik man går till resonnerar kring kvalite'n på de embryon man väljer att frysa ner. "Min" klinik har bra resultat men så har de oxå JÄTTE höga krav på embryon som de väljer att frysa. Andra kliniker fryser många halvbra embryon och då överlever inte lika många vid tiningen såklart.
  • Toppenloppan

OK, nu bara förutsätter jag att ni alla vill veta ALLT om dagens besök på IVF-kliniken Hoppa över detaljerna om ni vill för detta blir långt!

VUL:
    Var bra, knappt skönjbar livmoderslemhinna, han kunde verkligen knappt mäta den! Möjligen en rest av en skrumpen endometrioscysta på vänster äggstock men inget annat. Således är min endometrios i princip bortbehandlad just nu och läkaren såg INGA som helt vinster i mitt fall med att vara ännu längre i klimateriet, sammanlagt blir det 6 veckor denna gång.
    Hade många små äggblåsor på båda sidorna så äggstockarna är pigga

AHA:
    Assisted hatching (man gör lite "hål" i äggskalet så att det lättare ska fästa i livmodern) blir det denna gång. På "min" klinik har de testat att göra AHA på alla par redan från början. Då visade resultaten att det inte påverkade antalet graviditeter. Det finns alltså inget sätt att i förväg se vilka par som har nytta av AHA eller ej. Därför gör de först det efter några IVF-försök. JAG har bestämt att det är vår väg att lyckas

Trombyl:
    Eftersom vissa kliniker i Sverige ger Trombyl till alla sina IVF-patienter frågade jag om det. Läkaren sa att det finns studier som visar positiva effekter av Trombyl men inga övertygande resultat. Dock finns det inga nackdelar utifrån IVF-behandlingen med Trombyl så ville jag testa så fick jag. Jag kan ju själv fixa recept så det kommer jag göra!

Autoimmunitet:
    Jag har en hel del autoimmuna sjukdomar sedan innan, sjukdomar där mitt eget immunförsvar angriper kroppens egentligen friska celler. Tex är hypothyreos en sådan sjukdom. Nåja, jag har funderat på om detta kan göra att mitt immunförsvar oxå angriper embryot och gör det svårare för mig att bli gravid.
    Läkaren berättade att det är inte sjukdomarna i sig som kan göra det svårare för vissa med autoimmuna sjukdomar att bli gravida utan de symtom som sjukdomen ger. Har man en sjukdom som ger ökad risk för blodpropp kan man ha ökad risk för missfall tex eller en sjukdom som gör att man hela tiden har lite feber...osv. Mår man bra och sjukdomen är i ett lugnt läge behöver man inte oroa sig för det!
    Gissa om jag blev lättad!!

Progesteron:
    Kanske kan verka som ett mindre problem men eftersom jag blir så öm och nästan sårig i underlivet av proggisarna bad jag om annat preparet, Crinone blev det istället, hoppas jag "tål" det bättre.

ÄP:
    Det gick bra för kliniken att försöka tima nästa ÄP till min redan lediga vecka. Kommer alltså vara nedreglerad i 1 vecka till och sen börja med Gonal-F. Lite justerad dos denna gång, 187,5 varje dag istället för 150 i 4 dagar och sen 225 som vi gjort de andra två gångerna. Det skulle kunna göra att äggen mognade lite mer jämt sa han.

Puhhhh..... Klar nu, sammantaget känner jag mig oväntat laddad inför detta försök och ska försöka tänka bara positivt. Att distraheras med förlovning och bröllop gör sitt till.

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2