Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
Hej flickor!
Härligt att fler verkar ha haft en skön helg, det har jag oxå! Umgåtts med 6 gamla vänner uppåt landet, druckit vin, ätit ostbågar, pratat och skrattat. De har pysslat om mig så bra att jag knappt behövt lyfta ett finger, de är liksom jag läkare allihop, vi lärde känna varandra under utbildningen...
Min överstimulering är lugnare, ffa gör det inte lika ont. Så länge jag andas utan problem och inte rasar upp i vikt känner jag mig ganska lugn, softar och är sjukskriven, skum känsla
Med risk för att jag rör ihop det så....
Tess:
Progynyn används ju inte i första hand vid IVF, därav texten i bipackssedeln. Vid IVF och endo är det INGEN fara!
Lilla D:
Välkommen hit! Dålig kvalitet på äggen är tyvärr vanligt vid endometrios. Det allra viktigaste är därför att behandla bort endon så mycket det bara går, LÅNG nedregleringsfas är det rekommenderade. Läkemedel som sätter en i "klimateriet" tex Enanton depot, nässpray Suprefact... den KORTA metoden ska man inte köra på!
Visst kan man lyckas bli gravid med den "vanliga" nedregleringen på endast 2 veckor men man brukar köra minst 4 veckor. Jag har nedreglerats 7 veckor försök 1, 5 veckor försök 2 och nu 6 veckor inför detta försök nr 3. Sista VUL såg man inte ens endon och jag har fått MÅNGA fina ägg, har alltså 13 i frysen!
Lycka till!
Jomi:
Om du nu ska tjuvtesta är det väl dumt att göra det på kvällen???? HCG i urinen är ju högst i morgonurin, du riskerar ett falskt minus menar jag!