Inlägg från: Toppenloppan |Visa alla inlägg
  • Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hej!

Här samlas några av oss kämpande barnlösa som har endometrios och gör eller väntar på att göra IVF.

Vi delar med oss av våra erfarenheten kring biverkningar av den (oftast) extra långa nedregleringen och sedan delar vi även glädje, förhoppningar och oro under resten av IVF-processen.

Nya medlemmar är hjärtligt välkomna och vi lyssnar oxå GÄRNA på lyckade historier från er som trots endometrios idag har era efterlängtade barn.
    De mer pessimistiska historierna undanber vi oss, vi vet redan alltför mycket om vad barnlöshet innebär....och att inte allas sagor har ett lyckligt slut!

Länk till gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46930700.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48972135.html

Här samlas de som blivit gravida:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49366292.html
    2010 ska jag lyckas leva i nuet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40
    NYA gravidtråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
  • Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
  • Toppenloppan
    VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
    * Gräddnosen, 30 år. Väntar på FET.
    * Loppanlängtan, 32 år. IVF nr 3, startar nästa nedreglering i mars.
    * Spattanjansson, 34 år 1 IVF (slutade i mf), väntar på mens och sen IVF2 (FET)
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)
    * Trinity78, 31 år, 2 IVF. Nedregleras nu inför IVF nr 3
    * Camille, 37 år,1 IVF som slutade i mf. Väntar på mens och sedan FET.
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.

SPRAYARE
    * Jomi 31år Syskonförsök 2  spraystart suprecur 3/3

SPRUTARE
    *
    Babyväntan, 29 år IVF1 sprutstart menopur 23/2
    * MrsMupp, 29 år, sprutar med suprefact
    * Anna Lisa, 32 år, start puregon 29/1 (syskonförsök, har pojke född-06)
    * Grodprinsessan, 30 år, startat med Puregon 12/2.
    * Bellman01: Sprutar med suprefact inför FET nr:2.

ÄP
    *
    Grodprinsessan, 30 år. ÄP- 26/2!
    * TurkiskPeppar, 30 år, ÄP 3/3

RUVARE

* Tess, 31 år, IVF 1, TD 6/3

GRAVIDA
    *
    Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år.,TD 8/2
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) Ruvar på twins TD 14/12
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12.
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12
  • Toppenloppan

Fredagspuss

Utan att själv ha plussat så har jag följt ett STORT antal trådar med ruvare under de senaste månaderna. ALLA möjliga symtom kan orsakas av progesteronvaggisarna men oxå av en graviditet. En del känner massor, andra inget och är ändå gravida!

Håller tummarna Tess!

• Toppenloppan
    Gräddnosen:

Min cykel blev oxå helt skum efter IVF' andet Inte konstigt när kroppen inte fått styra sig själv på flera månader!

Spargris:

Beklagar mens
  • Toppenloppan
    Grodprinsessan:

Garttis till ruvningen, hoopas den går snabbt och enkelt och slutar med ett plus

Jag fick min egna mens idag, trodde inte att vi skulle lyckas själva så det var bara skönt. lagom tid så den hinner försvinna tills vi åker till Thailand på lördag....HÄRLIGT!!!
  • Toppenloppan

Håller tummarna för falskalarm Tess!

EGO:
    Är närmast lycklig över att kunna blöda så här mycket men INTE ha ont alls!! Detta är första gången jag verkligen har en egen mens efter alla behandlingar, innan har det ju bara varit mens efter misslyckad behandling. Men ändå....INGEN smärta. Svårt att ens haja att man har mens, nästan den älskade menskoppen fick komma fram idag oxå....inte använt den vid behandlinsgmens eftersom slemhinnorna varit så sköra av proggisarna.

• Toppenloppan
    babyväntan:

Jag minns inte exakt men för mig brukar VUl efter ca 6- 7 dagar visa 4 äggblåsor på varje sida, dvs sammanlagt 8. Vid ÄP har de sen hittat 16 blåsor att punktera så mycket man hända på bara några dagar.
  • Toppenloppan
    Tess:
    Usch vad TRÅKIGT! Vet precis hur ledesn man blir men jag lovar, sen hittar man kraft och ork igen!!! KRAM

Spargrisen:
    Känner såklart med dog oxå, att det ska vara så himla svårt

Trinity:
    UTMÄRKT redovisning efter ditt konsultbesök. Undrar bara, menade hon att just din slemhinna är sådär giftig eftersom din endo är så aktiv eller skulle det gälla för alla med endo??? En hel del lyckas ju efter bara lite extra nedreglering menar jag!
  • Toppenloppan
    Trinity:

OK, är så himla nyfiken bara och direkt tänker man ju att "jag kanske oxå ska nedregleras läääänge"

Vet du hur hon visste att du hade det problemet, VUL eller annat???

Spattan:

vet tyvärr INTE!
Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2