Inlägg från: Toppenloppan |Visa alla inlägg
  • Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Spättan:
    mensen håller sig borta, du ska bli tjock och fin  *dansar ruvar och gravdansen här*

Djurparken:
    Tror oxå på det där att man ska försöka se sig själv med bebisen....försöker göra det nu, våga tro att det faktiskt kommer ut en bebis i oktober! Har beställt en Gravid-bok på nätet och så!
    Visualisera, tänka positiva tankar. Världen har kraschat precis lika mycket varje gång det blivit mens eller minus, oavsett hur "cool" jag försökt vara innan!

Junie:
    Efter IVF har mina flytningar betett sig HELT annorlunda, inte samma som innan. Visst kan du ha ÄL först nu efter allt din kropp varit igenom, det kan oxå vara flytningar innan mens....tyvärr kan jag inte säga mer säkert för min kropp ballade ur! Mensen kom ganska regelbundet ändå mellan behandlingarna men flytningarna levde sitt eget liv!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Barnsugen: Ändå.... VÄLDIGT roligt! Förstår din oro men hoppas tiden går snabbt och komplikationsfritt och att det sitter kvar!! När har du fått dina tidigare MF?? Tror förresten de flesta kliniker räknar ET som ruvardag 0. Säkert kan embryon fästa tidigare...Håller tummarna!!

• Toppenloppan

Loggade in på datorn istället, med iPhonen kan man inte dela upp sitt inlägg....

Jo, från ÖSK fick jag olika TD beroende på om det var ET eller FET. Om man räknar från ÄP (dag 0) så tror jag det var dag 17 vid ET och dag 19  vid FET på 2-dagars. Nu på CA fick vi dag 16....
    OM man ska jämföra får man ju räkna dagen från ÄP eftersom ens egen cykel styr oavsett om man får ett 2-dagars tillbaka eller ett 5 -dagars, eller man räknar ju som man vill

Ju längre tid embryot är odlat desto fortare fäster det ju efter återföringen, jag började känna molvärk redan två kvällar efter....väldigt svag dock så jag trodde det var inbillning

• Toppenloppan

Barnsugen:

Det beror väl oxå på hur man reagerar på progesteronet tänker jag! Min naturliga cykel är ca 30 dagar så min "BIM" har alltid legat nära TD...Vissa ruvningar har jag ju fått mens innan både TD och BIM så för mig skjuter då inte progesteronet upp mensen inte!

Inför denna TD drack jag nästan inget efter klockan 20 på kvällen, höll mig för en gångs skull HELA natten och kissade i en burk på morgonen så att jag kunde se att det verkligen var koncentrerad urin....Efter det testade jag ett tag var annan till var tredje dag och såg hur testet blev starkare och starkare....HCG i urinen dubblas ju med det intervallet så mer ofta ville jag inte testa.
    Nu har jag slutat testa, tog sista mitt på dagen bara en timme efter att jag kissat innan och....starkare tror jag inte det kan bli! Lika kul varje gång dock att få se 2 streck!!

• Toppenloppan

Barnsugen: Tänkte mest på när i denna graviditeten du kanske vågar slappna av!!

• Toppenloppan

Vilken start på 2011!!!!! Barnsugen, det tog flera dagar efter TD som mina test blev starkare. Du kan kika i mitt galleri om du vill. Grattis!!!

• Toppenloppan

Barnsugen:
    Förstår att du jämför OCH är orolig! Jag klarar inte av att hänga i vissa gravidtrådar för det pratas så mycket om MF och MA att jag blir supernojig och mår riktigt dåligt! "Tryggare" här hos er

Har som sagt oxå testat en massa, senast igår kväll Teststercker verkar sno färgen från referensstrecket så det blir inte stakare längre....Har sagt att jag ska sluta men nu var det iaf mer än en vecka sen jag testade sist!

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2