Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
Eller snarare skapa en ny??? I år ska ju alla plussa så det kommer behövas
Eller snarare skapa en ny??? I år ska ju alla plussa så det kommer behövas
Djurparken: Nej nej NEJ!!! Vet så oroligt väl, efter 5 misslyckanden innan detta plus, hur eländig och uppgiven man känner sig! Gråt, sörj, skrik och förbanna!!! Sen får ni se om ni orkar kämpa vidare! Äggdonatoon, har ni pratat om det??? Mängder med kramar
Djurparken:
OM ni funderar på adoption så ställ er i kö redan nu!!!! Vi gjorde det redan i somras för att kön är lång och för att känna att något händer på den fronten under mn kämpar på med alla försök. Det kostar ca 3000:- per år, vi står i kö hos AC. Jag ville ställa mig i kö samtidigt som vi började med IVF men min man (då var det sambo) ville inte adoptera och vi har inga adoptivbarn i vår närhet.
Vid varje misslyckat IVF har vi känt att tiden ändå tickar på i väntan på ett "säkert" barn, dvs ett adopterat.
Jama:
Vågar mig på ett grattis. Antingen är det ju ett tidigt missfall och HCG finns kvar fortfarande men då har du ju varit GRAVID! Eller, hoppas, hoppas, är du gravid och testet blir starkare och starkare. be om blodprov hos kliniken istället, det är mycket säkrare än mätning av urinen.
Glömde, har tagit både Gonal-F och Menopur och fått fina embryon med båda. Gonal-F är smidigare att ta, färdigfyllda sprutor....
Spattan: Du har rätt i att det är två sorters köer men uppLägget är lite annorlunda än hur du skriver, om nu inte det är JAG som fattat fel Hos den adoptionsorganisation msn väljer är det både kö i några år tills ens papper kommer "högst" i högen och gås igenom. Sen väljer man land och då är det kö i det landet, oftast. För att få adoptera ska man gå föräldrautbildning, undersökas av läkare och genomgå sk Hemutredning. DET sista görs via kommunen och för att få tid till det kan det vara några månaders kö. När man gör Hemutredning vill de att man ska vara "klar" med IVF men många döljer sanningen. Första kön hos adoptionsbyrån är dock oftast den längsta så ni som funderar; Ställ er i kö!!!
Junie:
När jag skapade tråden lade jag den här eftersom många med endometrios INTE har svårt att bli gravida, men vi ju tyvärr har det....
Djuparken:
Önskar sååååå att jag kunde skriva eller göra något som får dig att må bättre just nu men.... en KRAM med mycket av värme och medkänsla blir det
Junie:
Vad skönt med positiva besked för en gångs skull!!! I vanliga fall ska man ju inte typ Ipren vid ÄL eftersom det kan hämma just ÄL men så blir det ju inte på dig!
Jobbigt med såååååå ont jag har tyvärr inga råd, hade ruskigt ont i ca 6 månader innan första IVF och nedregleringen, Citodon tillsammans med Ipren hjälpte en del.....efter första nedregleringen på 7 veckor har jag inte haft ont av endon alls så visst kan den krympa. Hoppas det är så för dig!
Bäbifabriken:
Du slingrar dig från våra frågor vännen
Spattan:
Kvinnor som mår illa under graviditeten har MINDRE risk för MF!!!!
Spattan:
Man kan leva hela livet utan fast föda men då får man ju dricka näringsberikade drycker med protein, fett och så i.
Har du testat typ kräm, nyponsoppa, oboy???? Det viktigaste är ju vätska och att du får i dig lite socker, salt och så oxå....
Köp "Resob" på Apoteket, innehåller rätt blandning av salter....
Tror inte man ska förvänta sig en blödning efter sååå lång nedreglering innan bytet till sprayen. Ring kliniken och kolla, de kanske inte har tänkt på att du redan varit nedreglerad, har hänt endokvinnor förr!!!!
JaMA08:
TRÅKIGT Ge bara inte upp, nu vet ni att ni kan bli gravida, "på det igen"!!!
Spattan:
Torra kex ska vara bra, torkad papaya funderar på mig....