Inlägg från: Toppenloppan |Visa alla inlägg
  • Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Skönt att ni förstod att det var magsjuka och INTE marsvinen iPhonens stavningsförslag . Lycka till på ÄP båda två imorgon, de lugnande pillerna gör ingen skada nu och är borta ur kroppen långt innan ett embryo fäster!!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Marsvinen fortsättare hålla i fast grepp om mina inälvor Tillbringat många timmar på toa, våldsam diarre....Jag som var så mycket bättre igår! Nåja, ett ilsket och envist virus gissar jag!

Spättan:
    Lite klantigt sagt av din man men det är ju inte lätt för dem att känna det vi känner. Deras hormoner har ju inga vanliga cykler som vi har även utan IVF så det kan inte ana hur tydligt vi kan känna vissa kroppsliga signaler!
    OM man kunde oroa "bort" en graviditet skulle det då aldrig bli några IVF-bebisar vännen Hjärta

• Toppenloppan

Jag har ju gjort 4 ÄP, ett av dem gjorde ordentligt ont och då var jag överstimulerad, de tömde 29 äggblåsor!! Våra äggstockar består ju av samma vävnad som männens testiklar så ömma är det Vid ÖS är de ju många gånger förstorade och utspända.... Efter senaste ÄP blödde jag oxå, det kom från väggen i slidan, de råkade sticka i ett blodkärl. Det gick ju ändå bra till slut

• Toppenloppan

Lotie:
    Nedregleringen krymper endometriosen, det är därför kvinnor med endo ofta nedregleras längre men INTE alltid. Det beror oxå på hur mycket endo man har, var den sitter, hur äggstockarna ser ut på VUL innan behandlingen startar osv....
    Hur erfaren läkare man än har så blir det lite av en gissning första gången, visserliggen en kvalificerad gissning men ändå! Sen kan man justera inför nästa behandling om det inte blir bra....läkarna lär sig hur din kropp reagerar för varje gång. 

Man brukar börja med stimuleringssprutorna ca 2 veckor efter man börjat med nässprayen...

ics:
    Grattis till superresultat! Tillbaka på tisdag, blastocyster alltså  DET låter bra  

• Toppenloppan

Grattis Djurparken!! Be dem sjukskriva dig om du redan använt den veckan du kan ta själv!

• Toppenloppan

ICS:
    Uscha, har du fått någon förklaring till varför du mått dåligt???

Progesteron kan ge gravidsymtom; Illamående, trötthet, gasig mage och bröstspänningar. Om du söker på www.fass.se och på läkemedlet Crinone kan du själv läsa. Samma biverkningar gäller för vaggisarna!

• Toppenloppan

Spättan: Tror du menar "Crinone" och inte grillen eller??? För mig har det snarare varit tvärtom, mensen har kommit tidigare med proggisarna än Crinone....åhhhh så jag hoppas!!!

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2