Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Shibby 78 skrev 2011-01-06 20:06:47 följande:
    Dom har skrivit vul sprutdag 6 och sprutdag 9 i mitt protokoll. Undrar bara hur vanligt det är att dom tar en på en lördag?

Tar ni andra orgalutran på kvällen med?
    Gör du allt på CA så gör de vul på helgen 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Shibby 78 skrev 2011-01-09 19:43:19 följande:
    Brukar ni känna något i äggstockarna under sprutperioden?
    Är på sprutdag 7 idag, och efter en tur i tvättstugan så värker det rätt mycket på den högra sidan. Är det normalt eller kan det vara tecken på överstimulering?
    Hur har ni andra kännt?
    Jag brukar känna en hel del men brukar oxå få ut ganska många ägg
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Shibby 78 skrev 2011-01-09 20:06:27 följande:
    Ok. vilken dos brukar du få? Jag har Gonal-F 150ie nu. Vul dag 5 visade 7-8 blåsor per sida. Jag kanske nojar nu. men jag vill bara veta att det inte är något konstigt eller farligt? GladSkäms
    Jag har haft 225ie. Jag har väl haft runt 12 äggblåsor på första vul men sen har det nästan alltid dubblats till ÄP.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Shibby 78 skrev 2011-01-09 20:15:34 följande:
    Ok, tack för ditt svar

Allt känns så nytt nu, så ni får ursäkta om jag ställer konstiga frågor. Till nästa behandling kommer man väl känna sig tryggare med kroppens reaktioner. Då har man ju upplevt allt en gång iaf.
    Det är bara att fråga på Inte konstigt att man har massa frågor. Kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    dallas skrev 2011-01-10 09:32:22 följande:
    blir galen på att vänta nu....men förhoppningsvis kör vi på vid nästa mens(fick mens igår kväll så om ca 1 månad) med korta metoden, måste bara skicka in att vi skall ha 3-pack och kika hur sambon skulle göra nu igen innan han åker med att lämna sitt "bidrag" t frysen. Lycka till ni andra!!!
    Ska man skicka in något om man vill köpa 3 pack??
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2011-01-10 13:47:17 följande:
    Nu har CA ringt.  Hon rådfrågade andra på kliniken och sa sedan att hon rekommenderade att jag sökte mig till gynakuten direkt. Jag känner personligen att jag inte orkar sitta där 4-5 timmar som sist men en rastlös liten tjej och sen låta en främmande person gynkolla mig när jag störtblöder. Urs och blä.....
    Jag kommer hellre till CA till min egen läkare när de har tid för mig. Så jag fick en tid i morgon på förmiddagen. Känns mycket bättre.
    Bra att du får komma till CA på koll. KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-01-10 13:57:51 följande:
    Fru Nafta: Vad skönt att du fick en tid hos CA så fort i alla fall. Hoppas att allt går bra.

Jag har nu också pratat med CA och är inbokad för äggplock på fredag.
    Å grattis till ÄP tid Spännande
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-01-10 15:05:11 följande:

FruNaftra: vad skönt att du får kollat det på CA nu!

majsanna: härligt med tiden bokad!

Vädur: tror "dallas" menar lappen man skriver på att man köper ett 3-pack. Eller? Det är iaf det enda vi skickat in.

dallas: menar du hur länge man ska vara återhållsam innan ÄP? Fast du skriver att han ska lämna till frysen? Varför till frysen? Kan han inte vara med på ditt ÄP? Eller fattar jag ingenting??

oK. Vi ska ju köpa ett 3 pack på distans nu. Får maila CA och se om jag ska skriva under något sånt
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-01-10 15:10:09 följande:
    Förresten, hur har ni tänkt med syskonförsök? Ser att både FruNaftra och Vädur har första barnet 2010, och ni är redan på gång med syskonförsök. Så snabbt?! Är det pga er ålder, eller av andra anledningar? Det finns ju klart ingen anledning att skydda sig efter man fått sitt barn, eftersom det inte blivit något på 3 år nu för vår del... Men att aktivt köra igång med ivf så snart igen, orkar man det? Jag skulle nog kunna tänka mig att göra så, men tror maken är lite tveksam. Men nu ska vi först och främst ha vårt första ivf-barn...
    Jag blir 33 år senare i år så åldern är väl inte riktigt emot oss än. Men vi har haft ganska dåliga resultat på våra behandlingar och det tog oss 4 IVF/ICSI innan vi lyckades så därför vågar vi inte chansa på att vänta, man vet ju tyvärr inte hur lång tid det tar. Sen känner jag att det ska bli skönt att kunna göra behandlingar medan man är ledig från jobbet  och slippa den stressen när man ska iväg.
    Mannen har varit lika sugen som mig på syskonförsök 
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19