Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Fylgja skrev 2010-12-30 22:45:01 följande:
    Pröva och ring igen, jag tror de lyssnar av tel.svararen rätt regelbundet. Det som verkar lite underligt är att det först i princip verkar vara sprutstart dagen efter mens, men sedan går över till tvådagar efter mens. Vet inte vad anledningen till det skulle vara?
    Anledningen till det försöker undvika ÄP på helgen. Tisdagen är den sämsta dagen att börja på och onsdagen efter det så då styr de så man börjar på dag 3 istället för dag 2
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2010-12-31 12:11:00 följande:
    Gott nytt år till er alla och stort grattis på födelsedagen cotton!

Blev lite konfunderad idag... Elisabeth sa till mig igår att eftersom jag käkat Provera nu för att få blödning, och vi inte vet när i cykeln jag började med dem, så ska jag ta grav test 4/1 om inte mensen kommit då. Är det negativt, så ska jag börja med sprutorna på kvällen. Men det är ju en tisdag...?? Hur går det ihop med att man inte ska börja på en tisdag?? Spelar väl egentligen ingen roll om jag istället tar grav test 5/1 och börjar då? Men det är ju lite förvirrande nu när jag tänker på det... Fast mensen kommer säkert som ett brev på posten på söndag eller måndag.
    kanske var så för mig att det var sämst att starta på en tisdag, är ju olika hur länge man sprutar.......
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Shibby 78 skrev 2011-01-02 11:28:10 följande:
    Wihoo!! Tanten kom med besked i natt, så nu kör vi! Börjar med sprutorna imorgon på CD 2. Shit vad spännande, äntligen! Hoppas det är sista gången man har mens på 9 månader nu
    Grattis
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2011-01-02 11:41:46 följande:
    Hej alla tappra kämpar!
    Hoppas ni alla hade en bra jul...gott nytt år på er   Hoppas nyårsfirandet var trevligt. Min man jobbade natten så jag var ensam hemma och såg på tv istället. medan lilltjejen sov. Första året som jag inte firat...men mysigt ändå.

Jag går fortfarande och väntar på att missfallsblödningen ska vara över. Har hållit på i snart 4 veckor och börjar bli riktigt tröttsamt. ÅåÅÅåhhh....vill bara att kroppen ska komma på banan igen så man kan gå vidare.

Kram till er!
    Å vad jobbigt, hoppas det slutar snart. kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Jag tog den med i magen, tyckte Oralgutran var lite knepig att ta, Gonal f känns mycket smidigare

♥♥♥
  • Vädur 78

Någon av läkarna måste ju jobba på CA för när jag var på distans kliniken idag så faxade de dit och fick svar ganska snabbt.

Jag hade ju teletid med Göran i Nov och då bestämde vi att vi skulle köra på Menopur 225ie men nu när jag var på maya mottagningen så hade han skrivit 112ie.... det är ju jättestor skillnad......

♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-01-05 08:39:41 följande:
    ja det var ju märkligt, det var stor skillnad. Vad jag vet så finns menopur i 75ie per flaska, jag började med 150ie och fick sen höja till 225ie. Vad blev det för dig nu? När sätter du igång?
    Har inte fått svar än. Göran sa en sa 225 till mig och det han skickade till distanskliniken stod det 112. Distans läkare skulle höra med Göran så får se vad det blir men vill inte köra på mindre än 150 oftast behöver man ju mer menopur än Gonal f
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-01-06 09:57:03 följande:
    Vädur: första gången jag hade menopur så fick jag börja med 112,5. Men då fick jag också spruta i 17 dagar, eftersom inget hände. Höjde dosen hela tiden. Nu börjar jag på 225. Men det är ju jättekonstigt att han ger dig olika besked.... Frustrerande.

FruNaftra: jag har fortfarande inte hört nåt från CA. Måste ringa imorgon. Men då ringer väl alla andra också, så det är väl telefonkön Arne då... Har ännu inte fått mens och inte börjat med sprutorna. Konstigt att mensen inte kommer.

Hej Loppan! Kul att du också hittat hit! Har du haft en bra jul o nyår? Var befinner du dig nu i behandlingen?

Jag har också massor av oöppnade paket vagitorier i kylen. Glömmer inventera innan jag hämtar ut nya... Förhoppningsvis får man lämna tillbaka dem till apoteket inom snar framtid. Har också fått kanyler till tusen av CA, plus att jag hade kvar från Cura i Malmö, så det har jag verkligen hundratals av! Men bättre för mycket än för lite, eller hur?
    Jag kommer vägra börja med 112ie det är ju ändå vi som betalar kalaset..... Ska ringa distanskliniken och höra nästa vecka om de pratat med CA och om han inte ändrat så ringer jag dit själv.....
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19