Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

cotton skrev 2010-12-17 09:43:28 följande:
    Jag vet, jag kan inte fatta det! Mysigt! Är ledig från jobbet från den 21 till den 28 december. Underbart!

Jag har alla julklappar klara, granen är inhandlad och ska kläs i helgen och vi har bara småsaker kvar (som att koka knäck igen och att slå in alla klappar). Myyys. Hur har ni planerat julen?

Vi har även ett UL inbokat den 30 december. Känns skönt att kolla varannan, var tredje vecka för att lugna nerverna lite grann. Just nu är oron ändå under kontroll, men jag tror det blir värre när jag närmar mig veckorna 15-19, de kritiska runtomkring Cornelius födelse och bortgång...
    Härligt med lite ledighet Här är julklapparna färdiga med Har inte heller slagit in alla än men men.....
    Skönt att du får gå på vul ofta KRAM 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Fylgja skrev 2010-12-17 10:16:22 följande:
    Skönt med många extra kollar - kan bara ana hur stressande oron över en repris kan vara för digRynkar på näsan  Gott om du känner att du kan njuta lite av julmyset nu och låta tankarna vila.Hjärta

Själv känner jag mig fortfarande väldigt ogravid. Ingen molvärk längre. CA sa att jag skulle ta kontakt med MVC för inskrivning, men jag kan liksom inte förmå mig till att göra det förrän vi varit på VUL i januari och vet om det finns ett tickande hjärta eller ej. Hur har ni andra som varit gravida gjort?
    Jag väntade tills jag hade varit på vul på CA i v 6+6 eller ringde nog en vecka efter det tror jag så var nog i v 7+5, jag var inte på inskrivning förrän i v 11+5
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    akita06 skrev 2010-12-17 17:10:09 följande:
    Stämmer, ruvar på en 2-dagars men vet inget om kvaliten på de andra ännu. Fick ut 9 ägg 8 befruktades och 7 hade börjat dela sig i torsdags när jag var på ET.Ett tillbaka till mig och 6 st odlas vidare. Har en sån dålig känsla tyvärr, känner mig rätt nere och hopplös. om inget av de 6 går att frysa så vet jag ju vart denna ruvningen barkar...
    Grattis till ruvning Även om du inte får någon blastocyst till frysen så kan du absolut lyckas med den du fick tillbaka! Embryona trivs ju allra bäst i livmodernHjärta KRAM KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2010-12-17 20:45:58 följande:

Vädur 78, vi var under utredning i tre år. Under de åren åt jag pergotime som resulterade i en äl på tre år. Eftersom jag fick en äl så ville de att jag skulle äta fler kurer. Jag har anmält mitt ärende där.. Så jag är inte alls nöjd med Eksjö. Bemötandet är ju oxå under all kritik!

Ska skicka ett brev till Rmc, de har ju stängt nu och öppnar den 10 Jan.. Då har de 14 dagar på sig. Då måste de hinna, annars åker jag dit och hämtar mina journalkopior.

Grattis Cotton och Kryddan71 till graviditet {#emotions_dlg.flower}  Lycka till akita06 till ruvning {#emotions_dlg.flower}

Vi fick brevet från CA idag, snabba ryck! Vi ska träffa Torbjörn Hillensjö. Någon som går/ gått hos honom?

Nä Eksjö tar väl inte hand om sina patienter så bra tyvärr.....
    Jag har varit hos Torbjörn ett par ggr och tycker han är kanon Det är alltid snabba ryck på CA 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito: Du hinner nog få ut journalen utan problem om du skulle t CA den 24/1. Ska ni göra allt på CA eller ska du göra på distans?
    Läkaren på CA fick sitta och rätta i min journal från RMC, det var jättemycket fel i den. Till mig hade de sagt en gång att jag hade 11 befruktade men stod 4 i journalen och stod att jag fått tillbaka ett embryo när jag hade fått tillbaka 2 osv........ man började undra vilket som var rätt egentligenFörvånad Jag blev ju jättedålig efter ett ÄP på RMC för de gav mig så mycket morfin.... men det stod inget i journalen om hur mycket de hade gett mig och kan tänka mig att sånt bör stå med i journalen???
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2010-12-18 07:01:53 följande:
    Ja, vi gör nog allt på CA. Nu känns det bäst att ha en och samma läkare så det inte blir något missförstånd el brist i kommunikation nånstans. Tänkte att jag ev kan göra ul i jkpng om det går annars kör jag till gbg. Hur gjorde ni?

Va arg man blir att de har så dålig koll där! Å dåligt att de skriver fel, utelämnar info osv. Men det är verkligen snurrigt. Det räcker ju och ringa, de har verkligen noll koll. Inget ställe jag rekomenderar. Jag gjorde äp under narkos sist.. Sov i en kvart, super skönt men blev jätte dålig efter! Blev du dålig av allt morfin du fick då?

När jag ringde till CA och ville ha tid där frågade hon varför vi ville byta och då berättade jag i stora drag och då suckade hon och sa att tyvärr är det inte första gången vi hör detta. Det säger rätt mycket tycker jag..

Kram!
    Vi valde att göra allt på CA sist. Eftersom de visste att jag svarade bra på gonal f 225 så behövde jag bara åka upp på ett vul under sprutperioden. Nu när vi började med syskonförsök gjorde vi ett FET nu i nov och då gjorde vi allt på CA. Men det lyckade inte och nu måste vi börja om från början med behandling men nu väljer vi att göra vi Jkpg(maya mottagningen, Bo Asplund). Känner att det blir svårare med resorna när man har en liten hemma.

Jag fick ett epilepsi anfall efter ÄP och blodtrycksfall och kräktes och var dålig i rätt många timmar efter. har aldrig mått så dåligt

Läkarna på CA har väl sagt till RMC flera gånger när de behandlat patienter fel och att de måste göra prover och sånt noggrant men de bryr sig inte utan bara fortsätter.... så de är nog ganska vana tyvärr...
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-12-18 17:48:17 följande:
    Tänkte bara sticka in huvudet igen och säga kram till alla, nykomlingar som CA veteraner
    Idag är det en stor dag i mitt liv. Vår lilla IVF-bebis har tagit sina första stapplande steg på egen hand. Det måste firas med vin och räkor! Tänk att CA lyckades baka ihop något så underbart åt oss.

Hoppas alla mår bra och att ni unnar er lite julenubbe och julsnask. Lika bra att tjuvstarta
    Duktiga tjejen
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2010-12-19 08:54:33 följande:
    FruNaftra, klart ni ska fira Glad Va roligt!

Vädur 78, skönt att vi inte är kvar där.. Det känns verkligen som rullande band metoden!

Har någon av er köpt 3-pack? Hur fungerar det?

Trevlig 4:e advent på er!
    Vi köpte 3 pack förra året och betalade 60000:- då gjorde vi allt på CA. Vi lyckades då på första försöket och då får man ju inga pengar på det så ekonomiskt förlorade vi ju på det men var värt varendra krona eftersom vi lyckadesHjärta På distans kostar det 40000 kr till CA och sen betalar man 4000 till Maya mottagningen på behandling du behöver göra så då hamnar det mellan 44000-52000 beroende på hur många behandlingar du behöver göra. Vi kör nog på en sånt 3 pack nu
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Sen gäller ju vissa regler vid 3 pack. Hur gammal är du? Man får inte ha fyllt 38 år och du måste göra behandlngarna på 18 månader och sen ska väl en läkare på CA godkänna att man får köpa det.......

♥♥♥
  • Vädur 78
    Fylgja skrev 2010-12-19 13:07:06 följande:
    Jag tror att de har ändrat till 39, men jag är inte säker. Vi blev nämligen lite stressade när vi skulle sätta igång - vi var på utredning i april men kunde inte komma igång förrän i augusti och jag fyllde 38 då. När vi tog upp det sa de att det var ändrat (men inte ändrat i papprena)

Men de kanske gör en avvägning från fall till fall? Vi startade samtidigt som goda vänner - och kvinnan i paret är jämnårig med mig - några månader äldre bara. De fick inte erbjudande om trepack. Behövde det iofs inte heller eftersom det gick vägen för dem, men ändå.
    Ok, men då är det säkert 39
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19