Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

majsanna skrev 2010-12-10 09:30:40 följande:
    Nej vad jobbigt! Jag har också alltid fått spottings på mina minus-ruvningar,  dvs alla tre...
    Men har också läst om såna som fått plus trots blod tidigt. Hoppas att du är en av dom.

Jag fick mitt minus bekräftat igår på testdag. Min blödning kom ju redan i söndags och då var det mer än spottings. Det var mensen som med full kraft kom så igår när jag testade så var mensen redan över...
    Bokade in ett nytt läkarbesök hos hemortsläkaren på torsdag nästa vecka så får vi se hur vi går vidare. Konstigt nog mår jag just nu ganska bra. Jag hann väl "sörja" redan i söndags och måndags tror jag.

Trevlig 3:e adventshelg på er allihopa.
    Beklagar minuset men skönt att du fick ett gäng till frysen i alla fall. Skönare att göra FET när man slipper hela behandlingen och en del lyckas ju bättre med FET. KRAM till dig
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Toppenloppan skrev 2010-12-10 11:54:42 följande:

Hej allihop!

Hoppas det är ok att jag hoppar in i er tråd?? Ska försöka sammanfatta vem jag är!

Jag är född-77, har försökt få barn med min man i 3 år och gjort IVF sedan 1 år tillbaka. Under utredningen hittade man endometrios som behandlades med extra lång nedreglering och sen har jag genomgått 3 Landstingsfinansierade IVF. Alla har gett många och fina ägg med hög befruktningsgrad och många embryon till frysen.
    Efter senaste ÄP i april drabbades jag dock av en ovanlig och ytterst otrevlig komplikation, en stor varböld i vänster äggstock. Det tog flera månader innan jag märkte av den, trodde att min trötthet berodde på alla turer och hormoner. Vi hann tom betala och göra ett FET dagen innan jag akut fick läggas in och opereras för första gången. Många turer senare och efter en ytterliggare operation har jag nu bara en äggstock kvar...både 3:e ET och 1:a FET hade ingen chans pga av att bölden gjorde miljön i livmodern giftig....Vill ni läsa mer detaljerat kan ni kolla min pres.

OK, efter sommarens sjukdom gjorde vi ytterliggare ett FET och jag blev kortvarigt gravid för första gången i mitt liv. Pluss på RD 14 och 15 men sedan mens och minus två dagar senare. Vid detta FET var vi lovade 2 embryon tillbaka och tyvärr dog (!!) alla övriga 10 vi hade kvar i frysen!

Nu undrar ju vi om vi bara haft otur, jo otur får man ju oavsett säga att vi haft , eller om våra perfekta embryon på dag 2 sen blir skruttiga vid långtidsodling. Vår nuvarande klinik gör sällan blastocystodling så därför byter vi till Carlanderska. Ska dit på första mötet om ca 1 månad....spännande!

Så....lite om mig! Ganska långt trots allt men vår resa hittills har varit slingrig och ganska tuff!

Välkommen hit Oj vilken resa ni haft..... Hoppas ni får bättre lycka på CA
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-12-10 14:24:06 följande:
    Loppanlängtan: Välkommen hit! Tror du kommer att trivas på CA. De är bättre än bäst där och värda vart enda öre. Hoppas nu att du äntligen ska få bebis.

En fråga till alla er som gjort FET. Hur har ni gjort med alkohol under ruvartiden? Jag har alltid låtit bli men har nu hört att många andra tillåtit sig ett glas vin eller så. Hur gör ni?

Kram på er
    Jag tar ingen alkohol och försöker inte ta under behandlingar heller.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Toppenloppan skrev 2010-12-10 13:38:41 följande:
    Lite frågor om just Carlanderska:

Vilken slags smärtstillning brukar man få vid ÄP??

Kan man efter många försök som ej lyckas få två embryon tillbaka???

Vad skulle man under dessa barnlösa år ha gjort utan FL och alla kloka kvinnor som finns här ???
    Vill du så kan man få lugnande innan(stesolid) och sen får man Rapifen tror jag det heter. Sen får man även någon bedövning i slidan.

CA är ganska hårda med att sätta tillbaka 2 embryo
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-12-11 19:45:34 följande:
    Känns lite deppigt idag. Saknar livet jag hade i min mage. Saknar min man som måste jobba extra för att vi ska hinna få ihop pengar till FET i januari/februari. Folk tycker väl jag borde ha berabetet och gått vidare nu men ibland kommer det hela över en och man känner sig så ensam. Skönt att jag har er. Ni förstår. Kram!
    Kramar om dig, vi jobbar oxå extra nu för att få ihop pengar. Självklart tar det tid att bearbeta den sorg ni har för eran lille plutt.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-12-11 22:18:34 följande:
    Tack vännen. De där extrapassen är guld värda. Glad att min man kan ta sånt. Jag själv kan tyvärr inte det utan då måste jag ta ett extrajobb och det är jag inte sugen på. När Ella somnar så kommer det så mycket känslor fram som man tryckt undan på dagarna. Ibland vet man inte riktigt vad som kan ploppa upp när jag sänker garden. En god vän till mig berättade idag att hon är gravid...hon har kämpat såååå länge mot barnlöshet så jag är så fruktansvärt glad för hennes skull. Samtidigt bubblar det upp känslor hos mig själv. Jag borde också få vara gravid   Vi borde ALLA få vara gravida!

Jag får nöja mig med att heja på er nu istället. Det är verkligen inte fy skam.

När kör ni igång igen? Jag har guldfiskminne
    Skulle kunna starta direkt efter nyår men tror vi väntar till månadsskiftet jan/feb. Tänkte gå på akupunktur för det var ju bra sist när vi lyckades och hon (akupunktören)kommer inte hem förrän 27 dec och vill få några behandlingar innan start.
    Förstår att det känns jobbigt när andra är gravida men får hålla tummarna för att det snart är våran tur. KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-12-12 20:23:03 följande:
    Hej på er

34an: Förstår att det är tungt. Verkligen. Sorgen att inte kunna få barn som alla andra bär man alltid med sig. Och kampen är densamma oavsett om man redan har barn sen innan eller inte.

FruNaftra: Man får sörja precis så mycket man vill. Bara du känner när du själv sörjt klart. Kramar till dig!

Om mig: I LÖrdags så var det så dax för FET. Allt gick kanon! Jag hade Torbjörn. Tycker att han gör det mest smärtfritt faktiskt. Har haft Både Margareta och Göran också. De hade bara behövt tina en av blastocysterna. Den hade fortsatt dela sig fint. Så vi har 4 kvar i frysen vilket känns kanon. Testdag blir tyvärr i julhelgen. Men jag känner min kropp och vet att jag kommer att veta innan dess. Har det inte tagit sig så kommer mensen som den brukar. Så nu är det bara att ta sig igenom denna hemska ruvartiden. Kram på er
    Grattis till ruvning och massa kramar och tumhållning till dig
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-12-13 07:39:38 följande:

jag har hållit mig borta från FL i helgen. Det har inte varit så kul, har testat minus på RD12 och TD idag. Det var ju inte oväntat... men så tungt. Nu har jag slutat med progesteronet så får se när blödningen kommer. Har inte haft mer spottings sen i fredags. Nu börjar det jobbiga med att ringa kliniken och berätta för de få som vet att det inte har gått vägen. Så jag får ingen rolig lucia idag.
    Hela hösten har varit som en transportsträcka, väntan från MA till att göra nytt FET. 3,5 mån tog det och när jag nu har gjort FET och det blivit minus känns det som om luften gått ur mig, som om nån dragit ur proppen. vet inte hur jag ska orka med ännu mer väntan och besvikelse. Jag vet att det går på nåt sätt men frågan är om det är värt det... så jobbigt det har varit sen vi hoppade på IVF karusellen i maj...

var tvungen att skriva av mig. Mår dåligt och är trött efter 5 timmars sömn i natt.

Förstår att du är ledsen och besviken nu och det måste man få vara. Det är en jobbig karusell som vi befinner oss i men man brukar så småningom hitta styrkan igen även om man inte tror det.
    Skickar massa kramar, tänker på digHjärta 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-12-13 11:06:28 följande:
    TACK alla för alla lyckönskningar. Jag är sjukt nervös och har ont i magen av ångest och oro. 14,30 är det dags för att ta emot domen. Vet inte om jag kommer att våga hoppa upp i gynstolen faktiskt. Idag är det exakt tre månader sedan jag var på RUL med Cornelius och fick det hemska beskedet... Samtidigt är det årsdagen av vår förlovning... så det är ett datum där både glädje och sorg samsas...

Vi hörs senare, vet inte om jag orkar vara här inner mer före mitt VUL då jag blir så nervös...
    Förstår att det är tufft och jobbigt idag. Men vi tänker på digHjärta
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19