Toppenloppan skrev 2010-12-10 11:54:42 följande:
Hej allihop!
Hoppas det är ok att jag hoppar in i er tråd?? Ska försöka sammanfatta vem jag är!
Jag är född-77, har försökt få barn med min man i 3 år och gjort IVF sedan 1 år tillbaka. Under utredningen hittade man endometrios som behandlades med extra lång nedreglering och sen har jag genomgått 3 Landstingsfinansierade IVF. Alla har gett många och fina ägg med hög befruktningsgrad och många embryon till frysen.
Efter senaste ÄP i april drabbades jag dock av en ovanlig och ytterst otrevlig komplikation, en stor varböld i vänster äggstock. Det tog flera månader innan jag märkte av den, trodde att min trötthet berodde på alla turer och hormoner. Vi hann tom betala och göra ett FET dagen innan jag akut fick läggas in och opereras för första gången. Många turer senare och efter en ytterliggare operation har jag nu bara en äggstock kvar...både 3:e ET och 1:a FET hade ingen chans pga av att bölden gjorde miljön i livmodern giftig....Vill ni läsa mer detaljerat kan ni kolla min pres.
OK, efter sommarens sjukdom gjorde vi ytterliggare ett FET och jag blev kortvarigt gravid för första gången i mitt liv. Pluss på RD 14 och 15 men sedan mens och minus två dagar senare. Vid detta FET var vi lovade 2 embryon tillbaka och tyvärr dog (!!) alla övriga 10 vi hade kvar i frysen!
Nu undrar ju vi om vi bara haft otur, jo otur får man ju oavsett säga att vi haft , eller om våra perfekta embryon på dag 2 sen blir skruttiga vid långtidsodling. Vår nuvarande klinik gör sällan blastocystodling så därför byter vi till Carlanderska. Ska dit på första mötet om ca 1 månad....spännande!
Så....lite om mig! Ganska långt trots allt men vår resa hittills har varit slingrig och ganska tuff!
Välkommen hit
Oj vilken resa ni haft..... Hoppas ni får bättre lycka på CA