Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Lito skrev 2010-12-19 16:48:52 följande:
    Vädur 78. Jag är 28 år så jag är ff på rätt sida strecket Cool

Men jag fattar inte riktigt.. Varför får man bara göra en om du lyckas på första försöket? Är det inte 3-pack?
    Brinner de andra försöken inne då??
    När man lyckas så brinner det inne tyvärr...... Behöver man göra 3 behandlingar så tjänar man ju på ett 3 pack för då får man ju sista behandlingen gratis. Lyckas du på andra går det jämt upp och lyckas du på första förlorar du ju på det.... men vinner ju det bästaHjärta
    Då var du på rätt sida strecket BRA!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-12-19 17:18:25 följande:
    Hej på er

Har ni lika mycket snö som vi?
    Nu räcker det tycker jag.
    Vi fick till och med köpa gran i år. Vi brukar alltid hugga, men när snön når till midjan så går det bara inte.

FruNaftra: Grattis till de första stegen. Visst är det magiskt!

Cotton: JObbigt! Men som du själv säger så är det ju supervanligt. Men om jag var du skulle jag nog boka in ett VUL tidigare. Bara för att du kan och för att du ska må bättre.

KRAM
    Vi har oxå mycket snö och mer ska det komma i natt .....tycker oxå det räcker nu
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    akita06 skrev 2010-12-20 20:58:17 följande:
    Jo så är det..vid 5 befruktade odlar dem vidare till blastocyster MEN vårt resultat är inte så bra som du tror, tyvärr. Visst vi har en kanonbra berfruktningsgrad men förra gången (första)klarade sig bara ett embryo, av 7 befruktade, till dag 5 och det var inte så bra att Göran ville sätta in det. Alla slutar att utvecklas så något är ju galet, Vad vet jag inte. Denna gången bytade vi både metod och preparat men jag vet ännu inte hur det har gått med dem 6 som dem odlade vidare, magkänslan säger mig att det gick käpprätt åt helvete även denna gången. Nu fick vi tillbaka på dag 2 antagligen för att dem inte vågade chansa att där inte skulle finnas någon kvar på dag 5 denna gången heller.
    Vi har ju 2 försök kvar men om resultatet är detsamma så vet jag inte om det finns mkt mer dem kan göra..så uttryckte sig iaf Susanna sist, min läkare.
    Jag tror inte man behöver få blastocyster för att lyckas utan tror att man kan lyckas med 2 dagars Tänk på att livmodern är det bästa stället för embryona. Håller tummarna så hårt för dig nu!!!! Hoppas att Menopur ger bättre resultat Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Skrev nog lite snabbt innan. Självklart lyckas man ju med 2 dagars...hi hi  
    Det jag menar är att jag tycker inte Akita ska ge upp även om hon inte får blastocyster för tror att det är större chans att det delar sig rätt och så inne i livmodern.

CA tror ju mycket på blastocyster men tex CVL verkar ju inte tror det ger bättre resultat om man läser på deras hemsida.

Mycket är nog ödet och slumpen...... och jag tror med att ibland måste man ge det mer än 3 försök! 

♥♥♥
  • Vädur 78
    akita06 skrev 2010-12-23 15:07:06 följande:
    Fick brevet från CA på posten idag...inga av dem 6 embryorna gick att frysa. =(
    Tårarna rinner..varför skulle jag öppna det jävlans brevet idag, dagen före julafton??
    Det betyder ju att menopur inte hjälpte oss, kvaliten blev inte bättre-bara att vänta in menshelvetet!!
    Å vännen jag tror inte att det är kört bara för man inte lyckas få blastocyster. Princess som  hängde lite här i tråden förra vintern lyckades ju inte få några blastocyster men de lyckades ju sen naturligt så tror inte det är kört.
    Jag har ju bara lyckats få ett embryo till frysen på 4 behandlingar.
    Håller tummarna stenhårt!! KRAM KRAM

Och God Jul till ALLA Tomte
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-12-30 15:36:27 följande:
    Ja, jag var på UL till och med! Bebben var en pigg och supersöt liten skrutt som sög på tummen. Den var 40,4 m lång och så otroligt fin. Jag kände en sådan omedelbart stark och intensiv kärlek när jag såg skrutten sparka.  Och så är jag så lycklig att jag har massor med lyckokänslor över... någon som vill ha en skvätt gratis?
    Å vad härligt Men inte 40 m lång va
    Har du passerat vecka 12 nu?? 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-12-30 16:37:50 följande:
    He he he, nä, 40,4 milimeter... tappade ett m där.

Jag är i 11e veckan nu, så bara liiite kvar!

Skrippo, tack så mycket! Jag är nog helt riktigt glad över bebben första gången under graviditeten...första gången jag vågat
    Härligt härligt Kram kram 
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19