Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Lycka till Fru Naftra

Kryddan: GRATTIS!! 

♥♥♥
  • Vädur 78
    Lilla fröet: skönt att du fick en tid i morgon. Tråkigt när det blir avbokat.

Shibbby: grattis till ÄP tid

Fru Naftra: skönt att slippa skrapning men tråkigt att du får vänta på FET men hoppas snart att allt är bra! KRAM 
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Fick svar från CA om 3 pack nu, de skulle skicka hem något avtal som man skulle skriva på.....

♥♥♥
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2011-01-11 13:24:12 följande:
    Tack tjejer!
    Jag kan inte låta bli att bli orolig för det här med cystan. Vet ju att den förmodligen går tillbaka men tänk om den inte gör det då? Jag tror Göran sa något om att vi skulle få cystan borttagen om den inte gick tillbaka av sig själv. Han talade mest i termer om att den SJÄLVKLART kommer fixa till sig själv. Jag gillar hans positiva inställning eftersom jag själv gärna målar fan på väggen 

När vi tittade på UL-bilden så såg man att cystan var jättestor. Tänk er en sida med kanske 15 fina äggblåsor i en stor klase. Istället för detta var det en enda gigantisk blåsa/systa som tog upp hela skärmen. Var läskigt att se   Åh jag vill inte opereras. Har man inte tillräckligt med motgångar i livet? ...ÅåhhH....jag ska nog gå upp på ett berg och skrika ut lite frustration snart. Känner att jag behöver det.

Får försöka tänka positivt. Jag slapp ju skrapning!!!!
    jag fick ju en cysta efter en IVF behandling men den försvann av sig självt, hoppas din gör det med!
    Göran är ju ofta väldigt positiv
    KRAM KRAM 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-01-11 22:03:08 följande:
    Det vet jag inte. Det är aldrig någon som nämnt det, varken på CA eller på Rmc i Linköping.
    Men du har fått tillbaka 2 dagars va? Det är ju blastocyster som kan hatcha före...
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-01-11 21:23:09 följande:
    Är det någon av er som har erfarenhet av AHA (assisted hatching)?
    Jag har funderingar på varför inte våra embryon fäster och om AHA skulle vara något för våra små embryon.

Tänkte att jag skulle ta upp det med läkaren som genomför äggplocket på fredag och se vad han tycker. Man försöker gripa alla halmstån som finns...
    Vet några som gjorde det i en annan tråd jag hänger i och det lyckades då
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2011-01-12 09:35:25 följande:
    Var på UL idag. Fick se en fantastiskt fin liten skrutt på hela 60 mm. Har gått in i 13e veckan och längtar nu till dess jag börjar känna mig trygg i min graviditet. (lär knappast hända före RUL den 1 mars...)

Anyhow, all kämpan, all väntan, är så värd det den dag man ligger där med klet på magen och får se sin skrutt. 'Men det vet ni ju redan...

Tänker på er alla fina kämpar! Och håller tummarna vårt för en hel drös med vinter- och vårplus!!!
    härligt
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Shibby 78 skrev 2011-01-13 13:10:37 följande:
    Hej tjejer!

Är hemma nu och nerbäddad i sängen efter äggplocket i morse. Gick tyvärr inte så smärtfritt som jag hoppats, har rätt ont nu efteråt, men jag överlever. Till min besvikelse var det en massa tomma äggblåsor, men 7 ägg fick vi ut. Hade hoppats på mer, men dom sa att 7 st var helt normalt, Är det det?
    Skönt att det är över nu iaf. Har fått tid för ET på tisdag, om dom inte ringer imorgon vill säga.

Kram på er!
    Jobbigt att ha ont 7 ägg är ju kanon bra, grattis till det
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Shibby 78 skrev 2011-01-13 13:21:09 följande:
    Tack! Sambon har varit och köpt min favvoglass och lite godis till tröst, jag har hört att det är bästa botemedlet mot smärta
    Bra Det är du värd nu
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Toppenloppan skrev 2011-01-13 18:58:08 följande:
    Shibby:
    Vi skrev visst samtidigt innan idag så jag gratulerade dig aldrig till bra skörd! Min gamla klinik tyckte att 7 ägg var målet, lagom många med bra kvalitet, får man väldigt många kan kvaliten vara sämre.... GRATTIS!!

FruNafta:
    Det ALLTA vanligaste är att cystorna tillbakabildas. Även i vanliga menscykler kan det "ploppa upp" cystor, gör de inte ont hittar man dem bara om man just råkar tima med ett gyn-besök av annan anledning. dekommer och går hos oss allihop!!

Minns inte men imorgon ska jag träffa Marianne??? heter hon så??
    Margareta
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19