Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Shibby 78 skrev 2011-01-18 15:01:04 följande:
    Hej!!

Nu är jag tillbaka efter återföringen som ruvare till en jättefin liten blastocyst Hjärta  Allt gick jättebra!
    Av de 7 äggen som de tog ut vid plocket så hade alla 7 klarat sig och blivit blastisar *yeyyyy*
    Dom visste inte idag om det blev något till frysen dock, utan de skulle kolla igen imorgon. Frågade lite där om hur fort den fäster men hon sa bara att det var lite olika beroende på om det börjat kläckas eller inte. Var så upprymd så jag glömde att forska vidare

Wiieeeeeeeeeeeeee!

Kramar!
    GRATTIS vad härligt!!!
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Har haft tele samtal med Göran nu Var ju lite orolig när de sänkte min dos så mycket men nu känns det bättre efter jag pratat med honom. Sist fick jag ju ut 22 ägg och det är alldeles för mycket och det var ju bara 2 st som höll toppkvalité. Nu är målet 6-7 ägg sa han och 4-5 med bra kvalité förhoppningsvis..... så får helt enkelt lita på honom
    Måste bara säga vad härlig Göran är  

♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-01-18 16:00:36 följande:
    Shibby: stort grattis! Vilket superresultat! Härligt! 7 av 7 är ju helt otroligt!

Loppan: äntligen start! Kör så det ryker!

Jag har svårt att somna på kvällarna nu. En massa tankar som rusar runt i skallen. Både om plockningen på fredag och resultatet... Hur många ägg vi kommer att få och om det blir blastocystodling. Kommer vi äntligen att få vårt första perfekta embryo, eller det kommer aldrig att ske?? Kommer vi att få nåt till frysen för första gången? Ja, ni vet ju hur det går runt i huvudet... Önskar det vore fredag nu!
    Håller tummarna för att allt går bra
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-01-18 18:31:49 följande:
    Det låter ju bra! Det låter ju logiskt med hans resonemang, 4-5 med bra kvalitet låter toppen.
    När börjar du spruta?
    Beror lite på när mensen kommer men den borde dyka upp mellan 1-3 februari och sen startar man väl på dag 2 el 3 beroende vad som passar bäst så runt 2-5 februari kanske...
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Toppenloppan skrev 2011-01-18 19:41:37 följande:
    Amorosa:
    Håller tummarna hårt, hårt! Hoppas så att denna gången ska ge fina embryon till er!!

Vädur:
    Jag har oxå lägre doser än jag haft innan, Göran sa samma till mig! Mildare för kroppen med färre men BRA ägg, egentligen säger det sig själv om man tänker efter! Klart man ska efterlikna hur naturen själv gör.....samtidigt hade jag inget emot Shibbys resultat, massa blastisar till frysen
    Jag blev bara så förvånad för i Linköping där vi gjorde landstings försöken sa de att 150 var för lågt för mig och då fick jag ut 12 ägg..... Men Göran sa att 12 ägg är på gränsen att vara för mycket med.
    Så nu känns det jättebra när man pratat med honom  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2011-01-18 20:17:26 följande:
    shibby, va härligt det låter stort lycka till

idag gick det bra den hade vuxit till 3,4 cm från 2,2 i onsdags, o det va hon nöjd med, o den sparkade o viftade hela tiden, shit vilken känsla..kommer alltid tårar när jag ser den lill* så den va fortfarande beräknad till den 13 aug ...hoppas den hänger kvar nu bara!!!
    Hür mår ni andra som har klimpen i  magen? O ni andra såklart?
    Vad härligt Grattis!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2011-01-19 10:42:08 följande:
    Grattis Lilla Fröet! Vad underbart att läsa! Visste väl att du kunde slappna av!

Shibby, exakt så kändes det för mig, ett tydligt stick. Då visste jag att bebben fastnat Jag håller alla tummar för dig och du, det är heeelt normalt att överanalysera under ruvarperioden. Det hör till!

Vädur, vilket bra samtal du hade med Göran. Han är verkligen go och jag tror absolut att färre ägg men av god kvalitet är målet. CA kan sina grejer och det är enkelt att lita på dem faktiskt.

Håller tummarna för er alla tjejer, det händer mycket nu i januari och februari. Första TD i tråden är den 30 januari... spännande! *håller tummarna redan*
    ja nu får jag lita på honom Ja de är väldigt duktiga på CA. Vi har ju gått på 2 olika kliniker och det är STOR skillnad.
    Hämtade ut alla läkemedel nu igår med
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2011-01-19 12:25:33 följande:
    Var på ett grundligt ultraljud nu under lunchen. Man gjorde en variant av KUB men utan gissningar och liknande då jag fasat över det. Bebben var i alla fall 7,5 cm CRL och hade magsäck, urinblåsa, lungor mm. Allt såg bra ut. Man såg även näsbenet och nästippen vilket talar för att risken för Down Syndrom minskar markant. Jag har långsamt börjat slappna av och tro på att jag kanske blir mamma till en skrikande bebis denna gång och att bebben kommer då den ska, den 25 juli i mitt fall.
    Vad härligt grattis!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2011-01-19 12:42:46 följande:
    Hej tjejer. Jag blir så glad över att se hur bra det går för er och hur ni surrar här inne över graviditeter och ruvning. Jag är avundsjuk på er men inte missunnsam för en endaste sekund. Ni förtjänar all lycka som kommer er väg.

Jag känner mig så gnällig idag men är bara så TRÖTT på allt blödande. Jag blöder fortfarande. Är inne på v 7. Kroppen krotesterar högljutt. Ryggen strular (blir så när hormoner spökar). Vill bara gå och dra ett täcke över huvudet och komma fram när jag är i v 20. Jag vill så gärna komma tillbaka i FET svängen igen och göra en återföring men det känns inte som kroppen någonsin kommer vilja det. Urs, jag är så LESS

Förlåt om jag förstör den glada stämningen här inne. Jag glädjs samtidigt med er alla och hejar på er hela vägen in i mål!
    Men fy vad jobbigt vännen, hoppas verkligen det slutar snart! KRAM KRAM
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19