Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Finns ingen ledig signatur skrev 2011-01-24 09:25:55 följande:
    Hej på er alla kämpar.

Ser att det händer massor i tråden nu, Grattis till alla pluss

Själv så väntar jag på leverans, har massor av förvärkar nu så snart kanske vi har våra små här.
    Spännande Lycka till
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-01-24 15:55:13 följande:

Jag hoppas så klart att du har rätt. Men vi har varit med om två gånger förut då det inte blivit ET, så det är väl därför jag är lite nervös för det... Fast då har vi förstås bara fått 4 ägg på plockningen. 15 ägg är ju lite bättre odds!

Ja du jag vet ju hur hemskt det är att inte få komma till ET när man kämpat sig igenom en behandling. Men nu har du ju betydligt fler ägg så då hoppas vi det blir bättre
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-01-27 09:00:20 följande:
    sydney: de gångerna vi bara fick 4 ägg hade jag lägre dos. Men den höjdes vid tidigare behandling på Cura i Malmö, och sen har vi fått bra skörd. Så CA har inte ändrat nåt.

Loppan: Vad härligt att du hade äggblåsor på vänster sida också! Fantastiskt! Grattis igen till husköpet!

Tack för era tummar, söta ni! {#emotions_dlg.flower} Allt gick jättebra igår. Vi fick en perfekt blastocyst tillbaka! Vi har aldrig fått något perfekt tillbaka förut, så det var en stor seger och toppbetyg till CA! Tjoho! Det fanns 6 eller 7 (jag och maken uppfattade olika) som var lite sena i utvecklingen. De skulle kolla igen idag och se om något gick att frysa idag, eller alla går åt skogen. Har ju aldrig fått till frysen förut heller, så det hade verkligen varit en megabonus. Men vi räknar inte med det. Nu är det nedräkning till 6 feb. Det är också skillnad mot Cura i Malmö som hade TD 21 dagar efter ÄP! CA har ju bara 16 dagar, så det känns som ingen tid alls!
    Grattis grattis{#emotions_dlg.flower}

Vi fick ju oxå toppkvalité när vi kom till CA aldrig i Linköping. Tycker det händer väldigt ofta för fler..... man kan ju undra vad som skiljer sig åt jämfört med andra kliniker??? De är verkligen toppen på CA
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Green tea jasmine skrev 2011-01-29 10:04:33 följande:
    Hej alla kämpade, Undrar om ni vet om det är någon kö på Carlanderska nu. Kan man få sätta igång med en gång? Vi har bestämt oss för att göra syskonförsök, fick en dotter augusti 2009.
    Har aldrig hört att det varit kö på Carlanderska... det är nog bara att starta
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-01-30 09:02:04 följande:
    Testdag idag och ett stort j..la plus dök upp!! Kan inte tro det.
    Men så himla UNDERBART Stort GRATTIS så himla glad för eran skull

KRAM KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-01-30 14:16:26 följande:
    Hej, har inte följt tråden helt men tittat in då och då när vi började prata om Carlanderska. Idag skulle vi fått tillbaka vår sista fina blastocyst på vår klinik men när vi var på väg så ringde de och sa att det tyvärr inte klarade upptiningen.. Känns sååå tungt. Vi har gjort 8 Ivf och 5 fet på Ivf-kliniken och nu ska vi göra ett sista på Ca som kan erbjuda Aha dom vi pratat om en del. Ska ringa på måndag och hoppas på att få komma dit i veckan och träffa någon av läkarna.
    Hoppas jag får hänga på er här nu?!
    Välkommen hit. beklagar att det inte klarade upptining. Hoppas på bättre tur på CA
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-01-30 18:02:30 följande:
    Tack vädur och fru Naftra!
    Jag hoppas på att få börja direkt vid nästa mens men har ju inte fått någon tid än så jag vet inte säkert. Hade en tid i början på januari som vi avbokade då det inte kändes helt rätt att lämna den blastocyst vi hade i frysen på Ivfkliniken och valde att göra ett sista försök med den innan. Då sa dom att vi kunde ringa direkt om det misslyckades och få en tid snabbt för att slippa vänta en cykel till.
    Är det någon av er som gjort Assited Hatching på ca?
    Vet ni vad reglerna för 3-pack är?
    Tror Majsanna som plussade idag gjorde Assisted Hatching
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-01-30 18:50:16 följande:
    Lito, tack för svaret! Jag tänkte mer på hur de ställer sig till om man inte får köpa trepack om man gjort ett flertal misslyckade försök, har hög ålder eller annat?
    Är en åldersgräns på 38 eller om det är 39 sen tror jag inte man har fått göra för många behandlingar innan, samt inte haft för många missfall..... 
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19