Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Shibby 78 skrev 2011-01-20 17:10:15 följande:
    Det är bra odds! Tror jag ska gå hem och få den att vilja stanna genom att muta den med lite glass
    Låter bra
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2011-01-21 08:37:49 följande:
    Hej på er fina vänner

Har ju hållit extremt låg profil här i tråden.
    Gjorde FET den 11/12 och hade TD 25/12. Och jag plussade!!!!
    Men rädslan har varit stor eftersom det slutade i MF sist.
    Men i måndags varvi på VUL och allt såg perfekt ut och det lilla hjärtat pickade på så fint!!
    Har nu varit på första besöket hos BM, mysigt!
    Nästa UL blir 15/2 och jag längtar som en tok!
    Men skillnade mellan när jag var gravid och fick missfall och denna gången är att denna gången så känner jag mig verkligen gravid. Mår illa, trött och har ömma bröst.

Kram på er alla
    Äntligen släpper du bomben här Grattis här med{#emotions_dlg.flower}
    Nästan härligt att må illa nu då Kram kram kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    42an skrev 2011-01-21 13:13:26 följande:
    Skrippo: Gratttis! Vad härligt, ta hend om er!

Sidney: Tack för att du undrade. CA sa att de inte rekomenderar oss fler försök men att de hjälper oss om vi vill. Missfallsrisken är ju rätt hög nu, fyller 42 i juni. Vet inte om det är värt att lägga våra sista besparingar med så dåliga odds. Hade jag inte haft några barn hade jag inte tvekat, då hade jag lagt min sista krona och sista ork men har jag ju 2 superfina barn, tack och lov!

Sorgen över att inte få uppleva en graviditet och förlossning samt det fantastiska mötet med sitt nya barn en gång till är stor. Samtidigt vet jag att jag måste försöka vara tacksam för att jag fått uppleva det 2 gånger, speciellt med tanke på alla ivf-kämpar här. Jag vet bara inte vart jag skall göra av min längtan, blir jätteledsen när jag tänker på att aldrig få bädda vaggan igen eller ta fram barnvagnen. Bara att bita ihop antar jag, det kunde varit så mycket värre. Kram och tack för att du bryr dig!
    kramar till dig vännen Förstår det känns tufft när man inte själv kan styra över så många barn man vill ha.... Kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Shibby 78 skrev 2011-01-22 08:54:16 följande:
    Hej alla söta!

Nu försvinner jag över helgen då vi ska gifta oss idag, wieeeeeeeeeee! Vill önska er alla en trevlig helg med mycket kärlek! Hjärta

Kramar!
    Å grattis vad härligt Hjärta
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-01-22 12:39:18 följande:
    Skrippo: stort grattis! Njut nu ordentligt av din graviditet och dina symptom!

shibby: åh, vad härligt med bröllop! Är det ett stort bröllop? Hoppas ni får en helt underbar dag!

dallas: det låter ju helt osannolikt! Maximal otur!

Jag var på ÄP igår och fick ut 16 ägg. Över all förväntan! Jag var ganska nervös innan, eftersom jag tyckte jag inte känt så mycket i magen. Var rädd att det inte skulle bli några ägg alls. Men allt gick ju jättebra! Kul att få vara vaken under plockningen och se allt som hände på skärmen! Jag kände i princip inget alls, bara lite obehag att de "rotade" runt i magen. Blev supertrött efteråt och slumrade en bra stund i sängen innan vi fikade och sen körde hemåt. Låg på soffan hela eftermiddagen och kvällen och såg film och tv. Idag känner jag inget. Ska snart ut och gå en runda i det fina vädret, i lugnt tempo. Lite frisk luft sitter fint!

Hoppas bara inte de ringer idag... För varje minut som går så ökar hoppet för blast odling och ET på onsdag.

Ha en skön helg!
    Grattis till fin äggskörd
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-01-22 15:55:56 följande:
    Shibby: GRATTIS! Åh, va roligt!

amarosa: GRATTIS till ett sånt lyckat äp! Håller tummarna för att det går hela vägen!

Skrippo: GRATTIS till graviditet. Va härligt att höra ljudet av ett pickande hjärta. Åh, va mysigt!

På måndag bär det av till CA för mig på mitt första samtal med Torbjörn. Hoppas få starta omg! Är så ivrig att komma in i denna "karusell" igen :)

KRAM till alla och en trevlig helg!!
    Spännande, bara 2 dagar kvar
    Trevlig helg  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-01-24 08:47:38 följande:

Shibby: wow, vilken häftig bröllopspresent! Stort grattis! Åh, vad härligt!

sydney: nej, vi har inte hört nåt från CA, så vi räknar med ET på onsdag. Tänkte ringa och höra hur tidigt de kollar blastisarna. Om det, mot all förmoden och Gud förbjude, inte skulle finnas något att återföra, får vi veta det innan vi kommer dit? Vill helst inte köra 2 tim dit bara för att få höra att det inte blir nåt... Vet ni hur de brukar göra?

dallas: kan du inte säga att du ska göra ett mindre ingrepp och inte kan jobba den dagen? De kan ju inte kräva att få veta vilken sorts ingrepp det är.

De försöker nog meddela så fort de kan. Våran första IVF så fick vi inte göra något FET men vi han åka de 15 mil vi hade till Linköping då. Läkaren hade då fått beskedet från labb en halvtimme innan vi kom dit.
    Men det är inte ofta som man inte kommer till ET, tror det är 90% som kommer dit, så det ska nog gå vägen
    Lycka till
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Shibby 78 skrev 2011-01-24 09:18:21 följande:
    Jag tog ett från testlagret imorse, och det syntes tydligt  Det är ju dock svårt att jämföra då det inte är likadana test. Jag ska ta ett nytt CB imorgon bitti. Tänkte att då borde det vara starkare efter 48 timmar. Är det det så ska jag ta det sista på TD den 29/1
    Å vad härligt
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19