Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2011-01-19 13:11:24 följande:
    Jo du har nog rätt.....borde nog ringa och höra vad de säger.
    Är lite rädd för att jag ska bryta ihop och börja böla i telefon med någon stackars BM som svarar. Måste samla mig lite
    De är nog vana vid patienter som är ledsna vännen.  Så ring du!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-01-19 14:12:55 följande:
    Frunafta: Verkligen jobbigt att blöda så länge. Vad skönt att du fick en besökstid så fort.

Ego: Ruvardag tre för mig i dag och jag tycker , som vanligt, att tiden går alldeles för sakta. Har inte känt något som skulle tyda på att plutten satt sig fast. Det känns när man läser på nätet att alla känner när det fäster... Kanske bara att inse att det gått åt skogen även denna gång.
    Jag frågade min BM om man kunde känna när det fäste men enligt henne kunde man inte det. jag tyckte ju att jag kände något när vi lyckades och har hört fler som känt men de flesta känner nog inget alls så ge inte upp nu Du ska plussa vännen, det bestämmer vi nu
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2011-01-19 13:45:33 följande:
    Nu har jag ringt och fick en tid i morgon bitti...kunde inte hålla tillbaka tårarna under samtalet. Pinsamt men jag har ingen ork att vara stark just nu.

Kram till er!
    Skönt att du får komma så snabbt
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-01-19 16:38:43 följande:
    Ni som tagit/tar Crinone som hormonstöd under ruvartiden - Har ni tagit en eller två per dag? Ca sa att jag ska ta en på morgonen. Nu såg jag att min hemortsläkare skrivit att jag ska ta två om dagen.
    en gång tror jag det brukar vara
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2011-01-20 09:55:07 följande:
    Hej tjejer. Är tillbaka från CA nu. GUD vad glad jag är att jag ringde och åkte in för ytterligare kontroll. Annars hade blödningen förmodligen fortsatt ett bra tag till.

Slemhinnan var varken tjockare eller tunnare jämfört med för en vecka sedan och blödningen håller fortfarande på. Cystan var som jag anade borta. Har inte känt av den på några dagar så jag antog att den hade spruckit. Och det måste den ha gjort. Skönt. Men eftersom blödningen håller i sig så skrev Göran ut Provera som jag ska äta i 10 dagar och ska göra att mensen stannar av. När jag slutar med den kommer nog mensen komma igång igen och sen är det dags för FET   Känner mig sååå lättad! Äntligen ser jag ljuset i tunneln.

Har någon av er ätit det? Vad har ni fått för biverkningar av medicinen?

De tog över blodprov för att se om gravhormonet är tillräckligt lågt. Göran ska ringa i eftermiddag och berätta hur det låg. Är det inte det och kroppen fortsätter strula så får det nog bli en liten skrapning, men så långt vågar jag inte tänka än. Nu har jag fått hjälp och vill tro att det funkar
    Så skönt du åkte dit och håller med alla andra, vad bra de är på CA!!!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2011-01-20 12:46:04 följande:
    Oh ja de är så BRA! Göran brukar vanligtvis vara lite stressad när jag kommer på VUL så man känner att man inte alltid får gå igenom allt i lugn och ro och hinna komma på och ställa alla frågor man har. Men nu gick det superbra, vi gick igenom allt ordentligt och jag gick därifrån lättad och glad. Och så fick jag chansen att få ur mig lite frustrerande tankar kring hela missfallet inne hos BM som tålmodigt lyssnade på mig. Känns som en stor sten har lyft från bröstet! Så glad för att CA finns! Hjärta 

Hade de inte funnits så hade man varit tvungen att sitta på gynakuten i flera timmar och då hade man inte sökt hjälp i första taget, vilket hade dragit ut på lidandet.

Kram till er och tack för att ni finns. Utan er så hade jag inte fått den där puffen som gjorde att jag lyfte på luren och ringde.
    Skönt att han inte var stressad idag då Jag upplever oxå han lite stressad ibland. Men de har nog stressiga dagar ibland. Blir kanske så när de aldrig har fullt..... jag har aldrig hört något som behövt vänta på start där eller stå i kö för att göra FET som det är på vissa kliniker
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Shibby 78 skrev 2011-01-20 15:52:54 följande:
    Dallas: Usch vad jobbigt, hoppas du kryar på dig snart!

Amorosa: Håller tummarna stenhårt för morgondagen!

Hade fått brev från Carlanderska idag att det inte gått att frysa någon av blastisarna Äggplocket var ju inte så roligt, och med tanke på att alla sju klarat sig så långt så hade jag en stor förhoppning att i alla fall en enda skulle gå att frysa?
    Känner mig besviken.. Var det så himla dålig kvalite på dom då? Dom sa ju att stjärnan jag fick tillbaka såg jättefin ut, skiljde den sig så mycket då från de andra?
    Verkar ju som dom flesta oftast får några eskimåer till frysen?
    Å vad tråkigt men långt ifrån alla får till frysen. Tror att det är runt 50-60% av behandlingarna som de kan frysa. Sa de att den du fick tillbaka var fin så var den det Inget de skulle ljuga om.... Nu hoppas vi det går vägen med den Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    dallas skrev 2011-01-20 15:38:41 följande:
    här händer det grejjer! Själv har jag och min dotter varit sjuka i influensa hela veckan, och nu funderar jag på om man kanske bör vänta ytterligare 1 mån med sprutstart då jag var tvungen att äta Ipren och panodil för att inte vara medvetslös(tänker främst på Ipren) var helt själv hemma med dottern. Nu har jag jordens förkylning och blev feberfri i förmiddags(efter att ha haft feber sedan i måndags)
    Hur hade ni andra gjort? självklart vill man ju komma igång men det kanske blir jättekasst resultat tack vare influensan(skall ha mensen om ca 2v)och skall göra korta metoden
    Är du osäker så ring till CA och hör med dem. Hoppas du snart mår bättre
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Shibby 78 skrev 2011-01-20 16:05:38 följande:
    Ja, vi får hålla tummarna för den Hjärta
    Det har ju ändå varit en relativt bra omgång med bra svar från hormonerna, helt ok antal ägg och jättebra befruktningsprocent. Trodde inte jag skulle känna mig så här besviken alls, men just nu vill jag bara gå hem och dra ett täcke över huvudet...
    Det är ju alltid skönt med ett förråd i frysen. Vi lyckades inte få till frysen förrän på våran fjärde IVF behandling. Du får försöka och fokusera på den lille i magen! Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Shibby 78 skrev 2011-01-20 16:49:44 följande:
    Tack för peppningen, den behövdes! Du har ju så rätt i det du säger och jag ska inte deppa mer nu utan leta graviditetstecken istället

Stora kramar till dig!!
    Nö försök tänka positivt att du fick en fin blastocyst Det är inte alla som lyckas få det  
    58% chans att plussa med dem ju  
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19