Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-12-16 19:11:17 följande:
    Sticker in huvudet här inne och hälsar PUSS OCH KRAM GUMMIBANAN(ER)  Tomte
    Kram kram och gummibananer tillbaka och lite tomteskum  Tomte
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2010-12-16 19:36:07 följande:
    Det känns helt okej. Dock har jag den senaste veckan varit väldigt trött och trots det har jag sovit jättedåligt om nätterna. Skulle ha jobat  igår och idag med har inte kommit iväg på grund av tröttheten. Ska försöka dra mig iväg i morgon...
    Vissa stunder undrar man om detta någonsin kommer att gå, men det måste det väl göra?

På tisdag publiceras artikeln om oss på Idagsidan i Svenska dagbladet. Ska bli väldigt spännande att se hur texten och bilderna blir. Texten har vi läst och korrigerat lite, men det är ju en annan känsla att sedan se det i tryck.
    Tycker man blir lite trött och konstig ett tag efter hormonbehandlingarna faktiskt. Håller alla tummar i världen att det snart lyckas för er, ibland behövs det ju bara några försök innan det går vägen!!! Ska ni köra samma behandling igen nu eller ändrar de på något?
    Vad spännande med tidningen då måste man ju köpa den på tisdag
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2010-12-16 19:51:04 följande:
    Vi kommer även denna gång köra korta metoden med Puregon och Orgalutran. DEn här gången börjar jag dock på lite högre dos än förra gången då jag var väldigt trögstimulerad. Så nu ska jag börja på en dos på 250EI. Förra gången började jag på 200, höjde till 250 och de två sista dagarna hade jag till och med en dos på 300.
    Ja ni fick ju många till frysen sist Går säkert lite snabbare nu med en högre dos då
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Toppenloppan skrev 2010-12-16 19:58:36 följande:
    @Skrippo:
    Ledsen att jag inte minns Skäms men ruvar du på en blastocyst??? Tänkte eftersom du tänkte testa redan till helgen....Eller bara ännu en testgalning??
    Japp hon ruvar på en blastis (och är nog lite testgalen oxå , men vem är inte det )
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Toppenloppan skrev 2010-12-16 20:17:58 följande:
    Aha då förstår jag!! Jag är snarare en "testmes", blir så knäckt av tidiga minus när man ändå inte vet om det kan bli plus senare...
    Man ska ju göra det som känns bäst för en själv Jag tycker ju det är rätt skönt att tjuvtesta så man kan ställa in sig lite på vart det lutar..... jag har ju alltid fått blödning innan testdag vid minus och då är det skönt att kolla läget innan så inte blödningen kommer på jobbet eller nåt....och man blir tokledsen
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2010-12-16 20:48:24 följande:
    Hej,

Hoppas det går bra om jag hänger med er här! Vi ska på möte på ca den 24 Jan och jag längtar ihjäl mig :)

Jag och min sambo har gjort en ivf på Rmc Linköping och är missnöjda. Dålig kommunikation och dålig behandling. Det kändes som löpande band metoden där. Ingen eller bristande information och det mesta får man ta reda på själv. Första försöket för oss blev plus men resulterade i mf och frysförsök 1 och 2 blev minus. Vi kommer inte göra fler försök där även om vi har ägg i frysen .. Blev alldeles för hårt stimulerad sist... 37 ägg!!

Hoppas på positivt och proffsigt bemötande på ca, men det kändes jätte bra idag när jag ringde och bokade tiden. Å det verkar som om ni är väldigt nöjda!? :)

Sorry att inlägget blev så långt!
    Välkommen hit Vi har oxå gjort landstingsförsök på RMC och var inte alls nöjd där Men på CA är de kanon
    Tycker det är många de stimulerar alldeles för hårt på RMC och att överstimulera patienterna är det sista de vill på CA
    Hoppas tiden går snabbt till den 24 jan nu då! KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2010-12-16 22:16:34 följande:
    Tack :) Jo, jag blev dålig, men istället för att sänka dosen fick jag bara köra på.. Slutade med att jag knappt kunde gå, hua det var inte roligt :( 

Ser verkligen fram emot mitt besök nu, tror att det kommer gå fort när det är jul & nyår oxå.
    Ska ringa Rmc och begära kopior av min journal imorgon. Ska man begära kopior av journalen från utredningen i Eksjö också?

Kram!!
    Men fy att de inte avbröt när det blev så, sätta din hälsa på spel så......
    Tror man var tvungen att skicka ett papper till dem med bådas underskrifter på att man vill ha ut sina journaler. Jag skrev att de skulle skynda på för jag behövde dem snabbt, vet nån annan som fick vänta jätte länge på dem. Jag tog journalerna från Eksjö oxå, antar att du oxå gjort din utredning där så kan vara bra att de går igenom det.
    Du kommer få sitta ner med en av läkarna och de går igenom journalerna grundligt. Vi var där på info möte i 2 h jämfört med 20 min på RMC. Är ni nöjda med eksjö?
    Denna tiden brukar ju gå fort!
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Akita: Hur går det för dig? För visst var det du som var igång och sprutade med Menopur nu? Eller är jag helt snurrigDrömmer

♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19