• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • Isnogood
    Åsa skrev 2010-01-23 20:58:33 följande:
    OT men varför heter det City Gross när det inte finns några affärer(?) i större orter?
    Vilka orter tänker du på..?
    Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Ejin
    MDM skrev 2010-01-23 19:53:15 följande:
    Jag har vänner som jobbat på både lidel och ÖB även på andra lågpriskedjor. Ni som handlar där borde skämmas. Det finns inget som talar för personalen på "sådana" ställen. De har det faktiskt riktigt dåligt och behandlas illa.Peronal på tex ICA har det MYCKET bättre. Ni som handlar på lågpriskedjor får det ni betalar för (visst är det billigt och folk har ett jobb att gå till) att personalen behandlas som skit och ses som utbytbara. Ingen som hellst uppskattning eller höre lön för att  man gör bättre ifrån sig. Varför skall handlarna behöva betala mer när facket har förhandlat en maxlön (när du har jobbat i tre år inom handels har du nåt maxlönen) Men eftersom det fortfarande finns folk som bara bryr sig om sig själva och vill handla så billigt som möjligt, gör det möjligt för dessa kedjor att aldrig behöva ändra på sig..Så svar på din fråga: det är "fantastiska" människor som handlar på sådana ställen  
    va konstigt.. Jag jobbar på lidl och min sambo på ica.. Han har det inte ETT SKIT annorlunda än vad jag har det.... inte ett skit...

kom tillbaka när du vet vad du pratar om...
  • Virriga Vera
    Åsa skrev 2010-01-23 20:58:33 följande:
    OT men varför heter det City Gross när det inte finns några affärer(?) i större orter?
    Vilka orter är det? De finns i Stockholm, Malmö, Halmstad och Helsingborg vad jag vet.
  • Isnogood
    Virriga Vera skrev 2010-01-23 21:18:35 följande:
    Vilka orter är det? De finns i Stockholm, Malmö, Halmstad och Helsingborg vad jag vet.
    O Nyköping o Norrköping...fast det är ju kanske SMÅ städer...men i alla fall städer {#lang_emotions_dreamer}
  • Isnogood
    Isnogood skrev 2010-01-23 21:23:00 följande:
    O Nyköping o Norrköping...fast det är ju kanske SMÅ städer...men i alla fall städer
    Och några till...

Bromma Falun Gävle Halmstad Helsingborg Hyllinge Höganäs Höör Kalmar Karlshamn Karlskrona Kungens Kurva Landskrona Ljungby Lund Länna Malmö Mantorp Norrköping Nyköping Staffanstorp Sundsvall Trelleborg Värnamo Växjö Ytterby
  • mona83
    Koloraturell skrev 2010-01-23 15:07:57 följande:
    näe, för då hade du antagligen inte behövt försvara dig.
    Ne jag försvarade inte mig vad jag kunde se.....
  • mona83
    Disco skrev 2010-01-23 17:30:28 följande:
    Ok ja gköper inte exporterad tysk mjölk
    Vilken av Lidls mjölk är tysk?
    Milbona är svensk mjölk
  • Queenie70

JAg handlar på Lidl och ÖB.

Varför undrar du TS?

Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?