Inlägg från: Queenie70 |Visa alla inlägg
  • Queenie70

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

JAg handlar på Lidl och ÖB.

Varför undrar du TS?

• Queenie70
    tjoohalia skrev 2010-01-23 22:46:11 följande:
    jag handlar mest på hemköp, men vissa varor handlar jag på Lidl, frysgrönsaker, kyckling ibland, förr handlade vi blöjor där när dom var dom som satt bäst på sonen, kex och godis ;) ÖB ligger en bit ifrån men har INGET emot att handla där heller. har inte läst hela tråden, så jag undrar ju självklart vad det är för fråga som TS ställer?! eller snarare, vad han/hon vill veta egentligen?
    Hon vill ju veta vad för slags människor som handlar där så man kanske ska beskriva sig själv lite...Jag börjar.

39 årig mamma och sambo, lagom lång universitetsutbildning, normal inkomst ca. 390.000 per år. Bor i stockholmsområdet, gillar att läsa och måla tavlor, åker utomlands ett par gånger om året. Inga sociala problem. Hyfsad umgängeskrets...tja..thats it...Fråga om du vill veta mer TS.
  • Queenie70

Tycker både ÖB och Lidl håller toppklass i förhållande till typ Willys i vilket fall

• Queenie70

VArför talar folk om vad de köper istället för att tala om vilka de är som ju var TS fråga?

• Queenie70
    Manchester skrev 2010-01-24 21:22:21 följande:
    Ok, Jag handlar inte så ofta på Lidl, men mest för att vi inte har någon i närheten. Skulle jag ha tillgång till en sådan affär på rimligt avstånd skulle det bli oftare. Jag är: 40 år gammal, mamma till två barn (sju och nästan fyra år), akademiskt utbildad, fritidspolitiker i ett borgerligt parti, medelinkomsttagare, bor i attraktiv förort till Stockholm, kör en tio år gammal Skoda, äger vår trevligt belägna och ganska stora lägenhet, gift med en man som också han är akademiker och medelinkomsttagre. Jag är också envis, pratglad, bokmal, språknörd, lite lat och oftast optimist. Räcker det?
    Nu börjar det likna nåt...
  • Queenie70

Om vi nu pratar om vad vi handlar så kan jag berätta vad jag inte handlar på Lidl. Det är fläskkött, varenda jäkla gång har jag fått hem nåt som smakat gallt, även om det är producerat av scan. Vet inte om de köper in några särskilda partier eller om jag bara haft otur. Men i vilket fall som helst så chansar jag inte längre. Andra varor är det bra mycket högre kvalitet på än svenska varor. Tyskar är j faktiskt jäkligt bra på mat.

Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?