Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
Jag bara undrar.
Jag bara undrar.
känns som om att det är väldigt mkt fördomar i tråden. lidl har precis samma arbetsförhållanden som ica och coop. man får självklart vara med i facket (hallå det är sverige vi pratar om..) och har då samma rättigheter.
lidls varor har fått bäst i test på massa olika undersökningar (bla glass, digestive, falukorv osv). kött- och fiskinnehåller i korv/fiskpinnar är mkt högre än scan/findus. jag har jämfört! det färska köttet är svenskt (scan) och även många köttprodukter (korv, pålägg osv) är också svenskt. det finns även svensk mjölk och många andra "vanliga" svenska märken såsom scan, findus, gevalia, dove osv. mer och mer ekologiska produkter kommer hela tiden.
jag förstår inte varför folk verkar tycka så otroligt illa om lidl. det är bara en affär, ingen tvingar dig att handla där... som att fråga "vilka handlar kläder på hm?"
men jag handlar på lidl för att det är billigare, bättre och godare.
Jag handlar inte ägg på ÖB. Men jag handlar burkar och torra varor som makaroner, ibland även bröd.
Pack, bara pack.
Handlar väldigt sällan matvaror på ÖB men det har väl hänt, julgodis nu i julas tex och nån konserv nångång. Lidl däremot har ingen konstig eller annorlunda kvalitet på sina varor. Ok ja gköper inte exporterad tysk mjölk men de har fräscha grönsaker och frukt, god glass (som bara finns där), KANONGODA kycklingspätt, amrinerade....Och de finns även på vår ICA MAxi men dubbelt så dyra.....Inte särskilt klyftigt att handla dem där å eller hur? Har även lite inside_information från en tjej som jobbade på en Lidl butik för längesedan som berättade att "Lidls egna mjöl" var samma mjöl som kom från kvarnen i kommunen, bara upptappad på Lidls påsar.....Jag skulle nog aldrig storhanla mat vare sig på ÖB elelr Lidl men det handlar ju om att man ahr ica/copp kort och därav får rabattr etc. Dessutom att de butikerna har allt, jag vill inte fara till tre butiker för att handla, vill ah gjort allt på en gång....
Oj glömde svara TS, Vad är jag för folk.."högskoleutbildad, tvåbarnsmor i villa i ett litet samhääe utanför en medelstor svensk stad i södra Sverige. En ganska vanlig Svensson alltså."