• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • Koloraturell
    mona83 skrev 2010-01-23 09:36:19 följande:
    Det tror du inte att jag fortssod eller?
    näe, för då hade du antagligen inte behövt försvara dig.
  • StilaM

På Lidl här i stan finns bara kött, kex, läsk och frysta samt konserverade halvfabrikat. Vi äter inget av det och ser således ingen poäng att handla där. Utifrån detta utbud undrar jag också: vilka är det som handlar på Lidl? ÖB har vi inget i närheten, så där handlar jag heller inte. Jag handlar på den butik som ger mig den billigaste matkassen.

• Savant
    StilaM skrev 2010-01-23 15:30:56 följande:
    På Lidl här i stan finns bara kött, kex, läsk och frysta samt konserverade halvfabrikat. Vi äter inget av det och ser således ingen poäng att handla där. Utifrån detta utbud undrar jag också: vilka är det som handlar på Lidl? ÖB har vi inget i närheten, så där handlar jag heller inte. Jag handlar på den butik som ger mig den billigaste matkassen.
    Har också hittat sådana butiker ett par gånger och man blir förvånad varje gång :)
    Har också varit inne på en Lidl butik som hade exakt samma "svenska" varor som lokala ICA butiken...
  • FH Mamma

ensamstående mamma, sjukskriven tom mars.

Jag gillar inte lidl men älskar ÖB mm

• enlitenbitkaka
    Karinbarin skrev 2010-01-23 13:32:01 följande:
    Handlade massor på ÖB förrut när vi hade det nära. Jättepraktiskt, + att de får ju in märkesgrejor också, precis som Gekås kommer de över partier med schysta grejor. Har köpt både hårfärg och märkesparfym på ÖB. Sen lördagsgodis, chips osv, ljus, städgrejor, julpynt, ramar osv.. Man får mycket pengar över när man handlar där
    Definiera märkesparfym {#lang_emotions_undecided}
  • Wishonastar
    StilaM skrev 2010-01-23 15:30:56 följande:
    Intressant... här i stan har Lidl en stor frukt och grönt avdelning, svenska mejerivaror och ett stort utbud av exv svenskt bröd. Så vitt skilt det kan vara från stad till stad!
  • CarlHerman
    Wishonastar skrev 2010-01-23 15:51:23 följande:
    Intressant... här i stan har Lidl en stor frukt och grönt avdelning, svenska mejerivaror och ett stort utbud av exv svenskt bröd. Så vitt skilt det kan vara från stad till stad!
    Nej det skiljer sig inte mkt alls. Alla butiker har i stort sett exakt lika sortiment, de skiljer bara i storlek. Finns t ex inte butiker som saknar frukt och grönt som nån hävdade här ovanför. Min kille är chef för några lidl-butiker så jag vet detta med säkerhet.
  • radwanska

jag brukar oftast handla på den mataffär som ligger närmast där jag bor. om den heter ICA, konsum, LIDL eller tempo spelar noll roll för mig. vad var poängen med frågan?

• bigmacoco

Har inte läst alla inlägg men varför undrar du, TS?

Jag handlar frukt och grönt på Lidl, och schampoo etc. på t.ex. ÖB.

Men igen; varför undrar du?

Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?