Inlägg från: CarlHerman |Visa alla inlägg
  • CarlHerman

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Vi handlar ofta på både Lidl och ÖB. Varför handla allt på dyra ICA när det finns billigare och minst lika bra alternativ?
    Vi är varken lågutbildade eller fattiga, tvärtom så är både jag och sambon utbildade och har god ekonomi. Däremot har vi självkänsla nog att våga handla i vilka butiker vi vill utan att bry oss om vad andra tycker om det. Det är kanske det du saknar ts? Vi vågar testa nytt.
    Nästan alla vi känner är högutbildade och har normal/god ekonomi och de flesta av dem vet jag handlar på Lidl/ÖB mer eller mindre ofta.
    T ex barnleksakerna på ÖB är billigare än i barnaffärerna och exakt likadana och vi sparade hundralappar på att handla sådana i julklapp. Tycker du att man är så himla skum för att man väljer att lägga lite extra pengar till sin buffert t ex, hellre än att lägga ut extra pengar för exakt samma vara någonannanstans?

• CarlHerman

Min sambo har ett par Lidl-butiker. Ska jag be honom göra en liten statistisk undersökning åt dig på måndag? Egentligen blir urvalet för litet på så få butiker men det kanske inte är så noga. Vad vill du ha för information om kunderna som handlar där? Inkomst, utbildning, ursprung, intelligensnivå, skostorlek, barnens namn, vad vill du veta?

• CarlHerman
    Nifelheim skrev 2010-01-22 23:14:02 följande:
    Det skulle ALDRIG falla mig in att sätta min fot på varken Lidl eller ÖB. Herregud såna trashiga affärer handlar ju bara riktiga lod i. Att ÖB ligger precis brevid dagis och att schampoo, tvål etc kostar ungefär hälften så mkt som exakt samma produkt i en annan affär gör har väl ingen betydelse. Det är ju tufft att göra av med så mkt pengar som möjligt och göra det så krångligt som möjligt för sig (jag åker alltså ALLTID till fina affären långt bort och handlar även om jag bara behöver nytt balsam eller tandkräm) 
    Och när du åker till den fiiiina affären så åker du i din fiiina bil som du har skuldsatt dig upp över öronen för att köpa. Allt för att hålla statusen uppe liksom!!!
  • CarlHerman
    Örnie skrev 2010-01-22 23:26:40 följande:
    Ja, ärligt talat, när jag var på Aldi (den största billighetskedjan i Tyskland) igår, så fick jag tränga mig förbi en Jaguar som stod felparkerad i utfarten.
    Att de ens har bilparkering vid en sån affär, vad är det för mening. De som handlar där har ju inte råd att ha bil...
  • CarlHerman
    Wishonastar skrev 2010-01-23 15:51:23 följande:
    Intressant... här i stan har Lidl en stor frukt och grönt avdelning, svenska mejerivaror och ett stort utbud av exv svenskt bröd. Så vitt skilt det kan vara från stad till stad!
    Nej det skiljer sig inte mkt alls. Alla butiker har i stort sett exakt lika sortiment, de skiljer bara i storlek. Finns t ex inte butiker som saknar frukt och grönt som nån hävdade här ovanför. Min kille är chef för några lidl-butiker så jag vet detta med säkerhet.
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?