Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag besöker sällan dessa affärer men enligt mig så är det alltid en viss typ av människor som handlar där. Sist jag var inne i någon av dessa affärer var ca. 4år sedan och då köpte jag en köksvåg i lite vintage-style. Skit fin, så visst finns det fynd. Men skulle aldrig köpa mat där.

• enlitenbitkaka
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-23 11:43:31 följande:
    För att man har en Lidl tvärs över gatan,inte kör bil och är för lat för att promenera eller ta buss till nästa affär som ligger en km bort. Jag har inte TID att flänga runt. Det blir till att bege sig till en Willys nån gång i månaden för att proviantera. Skulle gladeligen byta min Lidl mot en Ica. 
    Den motiveringen köper jag absolut. Tänkte mest på de som jagar runt i tid och otid för att spara tio kronor....
  • enlitenbitkaka
    linjes skrev 2010-01-23 11:48:23 följande:
    Varför handla dyrare om man inte behöver? Ica och hemköp är ju svindyra Hade jag haft en lidl i närheten hade jag gladeligen handlat där men vi har ju bara svindyra ica här så det finns ju inte så mycket annat att välja på
    Vår ICA-butik är billigaste butiken i stan. Enligt undersökning. Och allvarligt. Man kanske sparar 30kr på en storhandling....pinsamt att jaga sådana små summor
  • enlitenbitkaka
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-23 11:56:50 följande:
    Men då jämför de väl att man köper exakt samma märke i alla butiker? Lidl har ju en hel del märken som ingen annan butik har. Och efter att ha testat alla så kan jag säga att man kommer bra mycket billigare undan om man väljer Lidls bästa märken isället för ICAs bästa.
    Jo förvisso :) Men man kan ju inte på några vis jämföra Lidl's pasta för 3.50:- med ICA's Barilla. Kvalitetsskillnaden är milsvid. Det enda goda jag hittat på Lidl är de där smalräfflade lättsaltade chipsen...och toapappret från Cien är bra...
  • enlitenbitkaka
    Karinbarin skrev 2010-01-23 13:32:01 följande:
    Handlade massor på ÖB förrut när vi hade det nära. Jättepraktiskt, + att de får ju in märkesgrejor också, precis som Gekås kommer de över partier med schysta grejor. Har köpt både hårfärg och märkesparfym på ÖB. Sen lördagsgodis, chips osv, ljus, städgrejor, julpynt, ramar osv.. Man får mycket pengar över när man handlar där
    Definiera märkesparfym {#lang_emotions_undecided}
  • enlitenbitkaka
    Jennifer 060828 skrev 2010-01-23 16:22:09 följande:
    Ja dem har ju vanliga svenska såser, dolmio pastasåser, märken som blå band och ekströms marsansås.. Varför undrar du?
    För att jag handlar all min mat på samma ställe. När jag storhandlar vill jag kunna få ALLT; kött, färsk fisk, pasta, grönsaker, frukt, mejeriprodukter osv. Och det kan man inte på ÖB.
  • enlitenbitkaka
    Stinky skrev 2010-01-23 17:12:25 följande:
    Har inga problem med det? Har bara svårt att se att någon gör sin storhandling på ÖB.
    Stinky skrev 2010-01-23 17:14:01 följande:
    Och NÄR har jag sgat att inte vanliga människor handlar på ÖB? Tagga ner vettja...
  • enlitenbitkaka
    Stinky skrev 2010-01-23 17:31:15 följande:
    Nej jag bara undrade hur hon kan VETA att alla yrkesgrupper handlar där. Man kan naturligtvis anta det. Men att säga att de GÖR det är en annan femma.

Och jag handlar aldrig på dessa ställen jsut pga att jag vill ha allt från samma butik.
  • enlitenbitkaka
    BubbelGuppie skrev 2010-01-23 17:35:48 följande:
    lol ja finns ju människor som har den illusionen att om det kostar mer så är det bättre till och med när det står samma märke på varorna bara att ena affären är tio kronor billigare som ex.. ja det drabbar ju bara den som resonerar så genom att de har mindre pengar i  plånboken till annat
    Det är inte illusion. Jag har provat den billiga pastan och den kan aldrig mäta sig med den från  Barilla. Och visst de kanske har Henizketchup som är några kronor billigare på ÖB, men varför ska jag åka dit och köpa den när jag handlar allt annat på ICA?
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?