Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
Jag bara undrar.
Jag bara undrar.
Lidl handlar jag choklad på Har bott i tyskland ett år så ibland får man abstinens
ÖB har billiga rengöringsmedel osv. Billiga erbjudanden.
TS jag skulle gissa att hela sverige har varit inne på någon av dessa affärer så alla olika folkslag gissar jag är svaret på din fråga
Jag skulle gärna handla mer på LIDL, men jag är som många i tråden okunnig om sortimentet!!! =))) På Coop är det vanliga sortimentet, och tryggt o enkelt att handla.
Jag vet en familj, där mannen är tysk (dessutom kock) som handlar allt på lidl!! Tyskarna har ju oxå hög kvalitet och kvalitetskrav på varor. Kött från scan känns väl tryggt?!?!!?
Jag har heller inte orkat läsa igenom tråden, men för mig är det nöje att gå in på öb och lidl för att bara nöjeshandla. Inte så mkt mat alltid... men nu till jul handlade jag mkt leksaker på öb, och ibland blir det från samtliga avdelningar. Billigt att köpa nya gardiner, kuddar m.m. så kan man göra om hemma, ofta!! Rusta är en klar favorit!!
När vi ändå pratar om öb, så kan jag rekommendera strumpor till barn!!! 3-pack 29 kr, sitter bra, krymper inte och har mkt halkpluppar!!
JAG t. ex - Lidl har världens godaste energidryck
Har läst på FL att Lidlbutiker om i landet är skitiga och ofräscha, och nu såg jag att det låg i ett slummigt kvarter någonstans.
Här är Lidl superfräscht och ligger fint. Finns liksom ingen anledning att inte handla där (Förutom att många saker inte finns då)
ÖoB är jag inte så förtjust i, känns gammalt och sunkigt på "vår" ÖoB.
Vi åker kanske 2-3 gånger om året och gör storhandling på öb och handlar tvätt/rengöringsmedel, förbrukning och tvålar och sådant och det handlar inte om att spara några 10 kronor, det handlar om rätt stora summor när man jämför med coop som vi handlar vanlig mat på. När jag jämför de gångerna jag valt att handla dessa saker under en vanlig storhandling på coop så kan jag lätt konstatera att det blir så mycket dyrare där. Och jag vågar inte ens tänka på vad det skulle gå på på den lokala konsum butiken...
Vi har hyggligt bra ekonomi men jag tycker att det är dumdristigt att drälla bort pengar på sådant och dessutom kan det vara rätt kul.