• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • Knytt1
    Krätchen skrev 2010-01-23 09:53:08 följande:
    År 2006 .
    Och du tror att det skett nåt revolutionerande i företagets ledning som vi inte hört talas om?
    Handla ni på LIDL! Jag gör det inte! Inte bara för att de har en skitig personalpolitik utan även för att känns allmänt ofräscht...
  • Phlippan87

Lidl kan jag inte svara på eftersom jag vägrar sätta min fot i deras butiker (vet dock att min svärfar handlar där)... ÖoB däremot är kanon nör man ska köpa duschtvål, schampoo osv

28/12 2009 föddes vår lilla Therese | phlippans.blogg.se
  • Pormoicheia

Det finns väl både bra och dåliga saker på LIDL och ÖB precis som det finns på alla andera butiker...

Apprentice Moraltant *back in action*
  • Krätchen
    Knytt1 skrev 2010-01-23 10:12:04 följande:
    Och du tror att det skett nåt revolutionerande i företagets ledning som vi inte hört talas om?Handla ni på LIDL! Jag gör det inte! Inte bara för att de har en skitig personalpolitik utan även för att känns allmänt ofräscht...
    Fritt val
  • Phlippan87
    Och du tror att det skett nåt revolutionerande i företagets ledning som vi inte hört talas om? Handla ni på LIDL! Jag gör det inte! Inte bara för att de har en skitig personalpolitik utan även för att känns allmänt ofräscht...
    var ju inte mer än någon/några veckor sedan som det skrevs om en kvinna som blivit förlamad efter en olycka på sin arbetsplats (Lidl) som inte skulle få någon ersättning eftersom butiken i fråga vägrade anmäla olyckan (deras försäkring ska ju täcka upop kostnader osv för henne i detta fallet). nu ändrade de sig ju till slut men att en arbetsgivare ens kan med att INTE anmäla en olycka på sin arbetsplats där någon verkligen fått men för livet... nej, jag tror inte på att Lidl som arbetsgivare bättrat sig nämnvärt
    28/12 2009 föddes vår lilla Therese | phlippans.blogg.se
  • MsMagnolia
    Och du tror att det skett nåt revolutionerande i företagets ledning som vi inte hört talas om?Handla ni på LIDL! Jag gör det inte! Inte bara för att de har en skitig personalpolitik utan även för att känns allmänt ofräscht...
    Ofräscht var ordet! Jag vill laga mat som jag köpt i en trevlig butik som känns fräsch!
  • LadyTigerÅSirDragon

handlar nån gång på lidel. Ö&B handlar jag oftare på super, med dusch grejor, städ, konserver och liknande som är så mycket billigare än på ex coop och ica. det gäller att spara pengar när man är f-ledig och gubben snart arbetslös.

• Knytt1
    MsMagnolia skrev 2010-01-23 10:28:56 följande:
    Ofräscht var ordet! Jag vill laga mat som jag köpt i en trevlig butik som känns fräsch!
    Japp! De har inga ostron på LIDL!
  • Elavela87

Handlar på ÖB för diverse. Typ som tvättmedel, schampoo, deo, maskindisktabletter och sådant.

På Lidl handlar jag aldrig, tycker det är ofräscht där på något sätt. Handlade juice och mjölk där en gång. Juicen smakade mögel och mjölken smakade surt.

• Hypnotica
    Och du tror att det skett nåt revolutionerande i företagets ledning som vi inte hört talas om? Handla ni på LIDL! Jag gör det inte! Inte bara för att de har en skitig personalpolitik utan även för att känns allmänt ofräscht...
    Ja - de bytte just VD. Den nya är norrman :)
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?