• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • logg81
    inyourface skrev 2010-01-23 08:58:55 följande:
    :( Mina vänner brukar säga "ja men lidl har iallafall billigt godis/kakor". Men det mesta är ju tyskt äckligt godis och kakor. Usch!
    Ja tyska kakor är vidriga. Min bror bor i Aachen och tar med sig de där otäcka små kakorna hem och bjuder på...*kräks* Inte ens min 2-åriga dotter äter kakorna och hon är kakoman.... Finns inte en chans att jag köper kakverk på Lidl bara för att det är billigt där. Då lägger jag hellre mer pengar på gott fikabröd.

Tysk choklad däremot är mumma för magen. Synd bara att Lidl inte har den chokladen jag vill ha... Då hade jag nog gjort mej besväret och gått dit.

Brorsan får köpa med sig istället
    Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • mona83
    mandarin01 skrev 2010-01-22 23:33:13 följande:
    Handlar ingen mat på dessa ställena dock.. gillar inte lidls egna märke... innehåller mer gifter och skit enligt testerna i tidningarna... de får konstigt nog alltid dåligt alternativt sämst betyg...  kaffet innehöll mest gifter av 10 olika märken i ett test jag läste för ett tag sedan...
    Vad jag har läst som är det tvärtom att dom fått bäst i test på mkt av sina varor.
  • MsMagnolia
    Knytt1 skrev 2010-01-23 09:01:35 följande:
    Har inte LIDL rätt ruttna arbetsförhållanden också? Har för mig att anställda inte får vara fackligt anslutna och att kvinnliga anställda som har mens måste ha nåt slags "märke" på sig för att markera att de har rätt att ta fler raster än de i vanliga fall skulle ha rätt till?
    + kassig miljöpolitik.
  • mona83
    inyourface skrev 2010-01-23 06:48:04 följande:
    Jag handlar inte på Lidl, för dom har mest tyskt skit (ursäkta ordvalet).
    I våran lidl butik så har lidls märke svenska produkter men med deras märke, så det är svenskt skit
  • Koloraturell

Jag handlar där, det är jag som får dom att gå runt, det är mig de skapar nya butiker för. Såklart. 

• Knytt1
    MsMagnolia skrev 2010-01-23 09:04:40 följande:
    + kassig miljöpolitik.
    Dessutom häller de gift på sina sopor så att inte hemlösa ska kunna ta maten de ändå slängt!
    LIDL stinker!
  • rosyposy

Jag handlade på Lidl när de fortfarnade hade tyska produkter, nu är det ju bara svenska tråkiga saker av dålig kvalitet i tråkig miljö.

• gutegirl

Vi handlar på Lidl för de har bra grejer, och det är billigt. Vi är många i familjen och köper gladeligen digestivekex för en femma paketet när vi ska på utflykt eller blöjor för 70 spänn. Varför ska man betala 150 spänn för blöjor bara för att det ska vara Pampers?

Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • Koloraturell
    Knytt1 skrev 2010-01-23 09:07:42 följande:
    Dessutom häller de gift på sina sopor så att inte hemlösa ska kunna ta maten de ändå slängt! LIDL stinker!
    så gör alla kedjor. Tyvärr!
  • mona83
    Knytt1 skrev 2010-01-23 09:01:35 följande:
    Har inte LIDL rätt ruttna arbetsförhållanden också? Har för mig att anställda inte får vara fackligt anslutna och att kvinnliga anställda som har mens måste ha nåt slags "märke" på sig för att markera att de har rätt att ta fler raster än de i vanliga fall skulle ha rätt till?
    Har aldrig sett nått sånt märke på nån av tjejerna i våran Lidl butik...
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?