• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • NiXxI

Hahaha vilken frågeställning TS.

Folk med pengar i plånboken handlar på Lidl och ÖB....de andra stjäler från Coop och Ica (ungefär samma glocalnet-nivå som din frågeställning)

jahapp
  • nano

Människor får jag hoppas?

Brukar köpa en del saker på Lidl som jag vet är billigare och faktiskt bättre, typ fiskpinnar som faktiskt innehåller mycket mer fiskt än våra "svenska" och smakar fisk!

ÖB var favoriten när jag var liten då dom hade gammla millitärprylar, tror min kusin var lite delaktig i det för han var tokig i det och hade alla olika klädesplagg man kunde köpa, och spadar, kåsor mm. Sen fanns det inte där vi bode så det var jättespännande när vi väl var där (ca 2 ggr/året)

• malin karlsson

Jo, Jag handlar all våran mat på ICA, men åker till Ö&B Ibland för att köpa, tvål, schampo, balsam, rengöringssaker m.m då det är mycket billiagre än på ICA, COOP & Willys. Känner att jag kan lägga dom pengarna på någe roligare..

• Len

Vanligt folk handlar väl där? Vi har bra ekonomi, men självklart handlar jag hellre samma produkt för halva priset på ÖoB!

Tycker frågan känns "överklassbeteende" och nedvärderande.

~Jordan 051005~ Nino 090323~
  • Andreas tjej

Den här tråden blir bara roligare och roligare.
    Särskilt när man läser folks beskrivningar.
    Då inser man varför folk tar åt sig.

• Marma

jadu, vi handlar där....både lidl o öb...liksom same shit fast billigare än ica (iallafall hos oss) handlar willys oxå....men kanske bara vi som gör det de andra bara fejkar att de handlar där{#lang_emotions_wink}

• Vifsla
    Nifelheim skrev 2010-01-22 23:14:02 följande:
    Det skulle ALDRIG falla mig in att sätta min fot på varken Lidl eller ÖB. Herregud såna trashiga affärer handlar ju bara riktiga lod i. Att ÖB ligger precis brevid dagis och att schampoo, tvål etc kostar ungefär hälften så mkt som exakt samma produkt i en annan affär gör har väl ingen betydelse. Det är ju tufft att göra av med så mkt pengar som möjligt och göra det så krångligt som möjligt för sig (jag åker alltså ALLTID till fina affären långt bort och handlar även om jag bara behöver nytt balsam eller tandkräm) 
    HAHA!
  • Marma
    mandarin01 skrev 2010-01-22 23:33:13 följande:
    Öb har en del bra och billiga grejer om man har hus tillexempel.. saker som är bra att ha men som man inte använder super ofta... då behöver det kanske inte vara black and decker... fast sen har vi fyndat en del till huset på Lidl också.. jag menar vem vill lägga tusentals kronor på en häckklippare som man använder 3 gånger om året?? då köper jag hellre något roligare...Handlar ingen mat på dessa ställena dock.. gillar inte lidls egna märke... innehåller mer gifter och skit enligt testerna i tidningarna... de får konstigt nog alltid dåligt alternativt sämst betyg...  kaffet innehöll mest gifter av 10 olika märken i ett test jag läste för ett tag sedan...
    va? ok då har vi nog läst två helt olika testar för här slår de både ica coop o scan i de flesta testaer när det gäller kött o läsk iallafall. kaffet kan jag hålla med men sama med tex eldorados...massa skit i det oxå
  • Flapper
    Rätt svar: Dina medmänniskor som har samma värde som dig själv ts.

Har du fler frågor? Vad är det för folk som kör Volvo? Vad är det för folk som bor i Linköping? Vad är det för folk som äter morötter?

Nu handlar inte jag på någon av dessa butiker men undrar givetvis varför du slänger ur dig en så provocerande fråga för att sedan vägra diskutera frågorna som kommer? Ditt beteende känns väldigt obstinat, underligt och komiskt. Fascinerande!
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?