Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
Jag bara undrar.
Jag bara undrar.
Jag! *räcker upp handen*
Jag brukar åka in till ÖB en gång om året och köpa ett stort lager med kaffeservetter, för de har snyggaste servetterna av alla ställen jag kollat på. Fast Lidl har jag nog aldrig varit på, tror jag ...
TS handlar du bara på NK typ då eller?
jag jobbar på lidl så vad ts tycker om sådana som mej kan jag bara tänka mej....
Vad för folk? Människor! Duger svaret??
Nä, men det är väl alla olika sorters människor. Ungefär som när jag skulle träffa psykolog första gången. Vilda fantasier hade jag om vilka "störda" människor jag skulle se i väntrummet. Väl där insåg jag att det var människor precis som jag, de kunde lika gärna väntat på en tandläkare eller handläggare på arbetsförmedlingen! Så, plats har sällan betydelse för vem man kan träffa på!
Men du kanske fiskar efter ett annat svar?
Jag handlar oftast på Ica Maxi eller Supermarket här i stan. Willys är också en klar favorit eftersom det ligger närmast och är precis nybyggt. Men. Ibland är jag sugen på billigt godis. Eller så blir min pojkvän sugen på Pringles. Då åker vi till ÖB. Snålt kanske, men vem bryr sig? Det är ju våra pengar, som vi spenderar hur vi vill.
Lidl tror jag att många invandrare handlar på. Jag vet, jag säger det som ingen annan i tråden vågat säga!
Men anledningen till detta tror jag är att Lidl har ett ganska brett sortiment på saker som vi vanliga svenssons kanske inte köper. De säljer ju ganska mycket ingredienser som man knappt kan uttala namnet på. Jag undviker helst Lidl eftersom det ligger i ruffiga kvarter och jag ser ingen som helst födel med att handla där. Men ÖB? Äh. Visst är det mycket trash där också. Men de har ju en hel del vanliga saker där