• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • Krätchen
    Trollet Ludenben skrev 2010-01-23 09:29:41 följande:
    Här där jag bor, i en mångkulturell förort ser jag faktiskt övervägande invandrare som handlar på lild och mer svenskar på ica (invandrare handlar på ica med såklart men det är inte mycket svenskar på lidl.ÖB är väl alla möjliga som handlar på.
    På min Lidl, bor i Stockholms innerstad, är det oftast svenskar som handlar på Lidl och ÖB.
  • Knytt1
    mona83 skrev 2010-01-23 09:35:06 följande:
    Jag är helt säker på att det var så i början på LIDLS tid i Sverige, men iom att vi har en humanare syn på arbetstagare i detta land, och strängare reglering i förhållandet arbetsgivare/anställd, borde det inte vara så nu.
    Men det ändrar inte det faktum att LIDL SKULLE kräva det om de fick, vilket är fruktansvärt motbjudande!
  • Trollet Ludenben
    Krätchen skrev 2010-01-23 09:36:59 följande:
    På min Lidl, bor i Stockholms innerstad, är det oftast svenskar som handlar på Lidl och ÖB.
    ja det kan jag tänka mig. Det är det säkert i Göteborgs innerstad med Men inte i förorten. ÖB har vi inte just här...
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Pepparkaksdeg

Har handlat på Lidl i drygt ett halvår nu.
    Affären ligger nämligen tvärs över gatan och jag åker inte bil.
    Dom har massvis av vissa grejer och saknar många av de mest självklara.
    DE har tex ingen salladsdressing,bara majonäs.....
    Har gått igenom deras stora utbud av kakor,godis och glass. Vissa grejer smakar skit,medans annat är kanon. De har den godaste glassen tex. Och även den äckligaste. Samma med shampo. En sort hade svintoeffekt i håret en annan är kanon.Har hittat världens bästa hudkrämer där
    Det som är bra är att de produkter som är riktigt bra/goda är billiga.
    Det dåliga är som sagt att ha affären som vardagsaffär eftersom de saknar en massa grajer som  alla andra affärer har.Hade jag bara handlat där en gång hade jag likväl kunnat komma hem helbesviken som jättenöjd,känner man inte till märkena så blir det som att spela på lotto ungefär.

• Alessia

Jag tror att TS själv handlar på såväl Lidl som ÖB, men att hon är socialt osäker och vill ha bekräftelse på att andra tycker att dessa två butiker är OK att handla i.

Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?