Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
Jag bara undrar.
Jag bara undrar.
Men alltså, om man bryr sig om vart andra handlar någonstans så säger det ju mer om en själv...
Haha! Inte jag! Jag går inte in i dessa affärer!
Jag tex.
ÖB är perfekt som järnhandel på tex söndagar. Tårtingredienser blir helt klart billigare på Lidl.
vanligt folk
Lidl har skitgod choklad! ÖB ligger långt ifrån oss så där är vi bara nån gång om året om vi åker förbi nått.
De som bor i närheten av Lidl och ÖB?
Enkelt att svara på!
Folk som är prismedvetna handlar på ÖoB. När det gäller Lidl så är det svårare att jämföra då de inte har samma märken på sina varor som de övriga aktörerna på marknaden.
Anser snarare att de som gladeligen betalar 10-15kr mer för en flaska shampo - samma märke( ex gliss, sunsilk mfl), på ex ICA är de som inte är så smarta.
Varför betala 10kr mer för tvättmedlet - grumme, hos de stora matkedjorna?
Toapapper? Är det inte smartare att spara 20-30kr per storpack serla?
5kr per flaska sköljmedel - Softlan och comfort.
Jag kan rabbla fler exempel.
Åker man till ÖoB någon gång och verkligen handlar upp ett lager av städartiklar, hygienartiklar osv. kan man spara många hundralappar på ett år.
Korkat att kasta de pengarna i sjön.
Jag personligen köper hellre oxfilé för de pengarna
Vilken fråga. brukar handla på öb ibland när jag ska ha schampoo o dylikt.
Lidl handlar jag inte ofta på. Enbart för att JAG tycker det är dyrt. Sambon är från Belgien. När vi är där handlar vi ofta på lidl, där är lidl billigt.
Varför undrar du TS?
Btw: Varför tror du inte att det är samma folk som handlar på coop, ica och willys? BAra undrar :)
Tror tråden kanske är menad till att provocera men tycker inte ens detta är provocerande! Enda anledningen till att jag inte handlar på Lidl är för att jag inte tycker de har så stort sortiment och jag orkar inte åka och handla i flera affärer för att leta upp det billigaste. Hade jag dock vart lite mer ekonomisk så skulle jag gjort det