• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • Knytt1

En gång har jag varit på LIDL, kom jag på! Jag skulle köpa en burk lingonsylt. Men icke, lingonsylt hade de inte, däremot kunde man köpa en RULLATOR! WTF?

• logg81

Ja det är väl vanliga "Svenssons" som handlar där? Och ovanliga "Johanssons"?

Lidl handlar inte jag på men det är för att jag inte gillar atmosfären i butikerna. Tycker lokalerna är halva grejen med att handla.

Vart "ska" man handla?

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • inyourface
    Knytt1 skrev 2010-01-23 08:53:06 följande:
    En gång har jag varit på LIDL, kom jag på! Jag skulle köpa en burk lingonsylt. Men icke, lingonsylt hade de inte, däremot kunde man köpa en RULLATOR! WTF?
    HAHA! Jag skulle köpa potatisbullar en gång, men det hade dom inte, dock så sålde dom smink till extra pris. Lite konstigt tyckte jag...
  • LillaLinan
    inyourface skrev 2010-01-23 08:55:23 följande:
    HAHA! Jag skulle köpa potatisbullar en gång, men det hade dom inte, dock så sålde dom smink till extra pris. Lite konstigt tyckte jag...
    Typ därför jag inte handlar där...skulle köpe messmör en gång, orkade inte gå in på ica eller konsum så tog lidl...men då hade de inte messmör
    absolutlinan.blogg.se **~** Mamma till Engla 061227 **~**
  • MsMagnolia
    jessamy skrev 2010-01-23 08:48:49 följande:
    Btw: Varför tror du inte att det är samma folk som handlar på coop, ica och willys? BAra undrar :)
    Det är inte samma folk. Jag är en sån som handlar på Coop, Ica & Willys men aldrig på Lidl eller ÖB!
  • inyourface
    LillaLinan skrev 2010-01-23 08:57:03 följande:
    Typ därför jag inte handlar där...skulle köpe messmör en gång, orkade inte gå in på ica eller konsum så tog lidl...men då hade de inte messmör
    :( Mina vänner brukar säga "ja men lidl har iallafall billigt godis/kakor". Men det mesta är ju tyskt äckligt godis och kakor. Usch!
  • inyourface
    MsMagnolia skrev 2010-01-23 08:58:50 följande:
    Det är inte samma folk. Jag är en sån som handlar på Coop, Ica & Willys men aldrig på Lidl eller ÖB!
    Jag handlar på alla dom utom coop, för jag tror inte ens vi har en här.
  • listo

Vanligt folk som har ÖoB eller Lidl nära sig?

Traddiraddiraj
  • Knytt1

Har inte LIDL rätt ruttna arbetsförhållanden också? Har för mig att anställda inte får vara fackligt anslutna och att kvinnliga anställda som har mens måste ha nåt slags "märke" på sig för att markera att de har rätt att ta fler raster än de i vanliga fall skulle ha rätt till?

• LillaLinan
    inyourface skrev 2010-01-23 08:58:55 följande:
    :( Mina vänner brukar säga "ja men lidl har iallafall billigt godis/kakor". Men det mesta är ju tyskt äckligt godis och kakor. Usch!
    Ja men det är ju så...ha ha ha...typ hur mkt godis och kakor som helst, halva affären är ju full av dom Men som du säger...inge goa
    absolutlinan.blogg.se **~** Mamma till Engla 061227 **~**
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?