Inlägg från: inyourface |Visa alla inlägg
  • inyourface

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag handlar inte på Lidl, för dom har mest tyskt skit (ursäkta ordvalet).
    Men ÖoB handlar jag på. Dom har billiga småprylar, vilket jag älskar, billig hårfärg och billiga hund/katt leksaker. :)
    Men schampoo och sånt är kanske bara 1 krona billigare på öob än på tex ica... iallafall härnere, så det hade jag inte köpt där.

• inyourface

Men alltså, om man bryr sig om vart andra handlar någonstans så säger det ju mer om en själv...

• inyourface
    Knytt1 skrev 2010-01-23 08:53:06 följande:
    En gång har jag varit på LIDL, kom jag på! Jag skulle köpa en burk lingonsylt. Men icke, lingonsylt hade de inte, däremot kunde man köpa en RULLATOR! WTF?
    HAHA! Jag skulle köpa potatisbullar en gång, men det hade dom inte, dock så sålde dom smink till extra pris. Lite konstigt tyckte jag...
  • inyourface
    LillaLinan skrev 2010-01-23 08:57:03 följande:
    Typ därför jag inte handlar där...skulle köpe messmör en gång, orkade inte gå in på ica eller konsum så tog lidl...men då hade de inte messmör
    :( Mina vänner brukar säga "ja men lidl har iallafall billigt godis/kakor". Men det mesta är ju tyskt äckligt godis och kakor. Usch!
  • inyourface
    MsMagnolia skrev 2010-01-23 08:58:50 följande:
    Det är inte samma folk. Jag är en sån som handlar på Coop, Ica & Willys men aldrig på Lidl eller ÖB!
    Jag handlar på alla dom utom coop, för jag tror inte ens vi har en här.
  • inyourface
    mona83 skrev 2010-01-23 09:05:03 följande:
    haha :) Ja, min mamma handlade schampoo där en gång, det var det äckligaste hon varit med om sa hon. Det var Lidls egna märke eller nåt sånt.
    Trots att hon tog balsam i håret efteråt så kändes håret som svinto.
  • inyourface
    mona83 skrev 2010-01-23 09:17:03 följande:
    Nu har jag bara varit inne på lidl i Nyköping men här har dom lingonsylt och messmör. Varför köpa potatisbullar? sånt gör man väl själv om man vill äta det? Som jag skrev så är det mera svenskt sortiment än tyskt nu för tiden. Kakorna här har iaf svenskt märke. Nu kommer jag inte ihåg vad jag köpte för nått på lidl, men stod iaf att tillverkaren var Dafgård. det har jag fått för mig är en svensk kedja...
    Jag äter inte potatisbullar, tycker det är jätte äckligt.
    Men mannen äter det,och han kan inte laga mat, och jag tåler inte lukten. Så vi köper. Annars hade jag gjort hemma. :)
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?