• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • Mabaja

En student! =) Älskar ÖB! Avskyt Lidl!

• LaFontaine

Jag handlar ibland på ÖB. Varför ska jag betala det dubbla för samma tvättmedel och rengöringsmedel på Ica?

Likaså handlar jag på NK och Östermalmshallen när jag känner för det. Jag vet inte vad för tolkning gör av detta...

• Mabaja

kan ju tillägga att det inte är för att jag är fattig student som är skälet till öb utan bra prisvärda grejer! Handlade där även innan jag pluggade och kommer fortsätta att handla där! =)

• Lotta71

Tex Ingvar Kamprad är stamkund på Lidl i Älmhult. För nåt år sedan var han iaf 3:e rikast i Världen, o jag tror inte han har gjort av med alla de pengarna redan

Skulle vilja säga att alla möjliga handlar på Lidl. Förstår inte varför det har fått ett sånt grymt oförtjänt dåligt rykte. Har jobbat där själv i 3 år, o det var det roligaste jobbet jag har haft
    Heja Lidl!

♥ Emanuel-98 ♥ Isac-00 ♥ Daniel-02 ♥ Axel-Bf 6/2-10 ♥
  • Anna Sui
    Andreas tjej skrev 2010-01-22 20:51:09 följande:
    Jag bara undrar.
    Ha ha, skön fråga. Har nog ställt frågan till min man någon gång, med glimten i ögat.
    Men, ärligt talat, det är nog alla olika möjliga som handlar på dessa affärer. Själv har jag inte hittat något av intresse, eller snarare orkar jag inte åka och handla i flera butiker, varför jag inte handlar där då de inte har allt som vi behöver/vill ha.

Men så finns de, som min mamma tex som har pengar i överflöd. Hon är pensionär och åker gärna och handlar på LIDL för att köpa tysk korv och tomater (?) eftersom de är goda inte finns någon annan stans. Men det tog nog många år innan hon vågade sig in i butiken

Btw så har ÖB faktiskt en del bra grejer, men det är samma sak där, väldigt begränsat utbud. Tex "märkes"leksaker mm. Har man tid så varför inte.

Jag tror många resonerar som så att varför betala 500 kr för något som man kan handla för 150 på ÖB om man ändå har vägarna förbi. Även om pengar inte är ett problem.
  • LaFontaine
    Anna Sui skrev 2010-01-22 22:54:54 följande:
    Jag tror många resonerar som så att varför betala 500 kr för något som man kan handla för 150 på ÖB om man ändå har vägarna förbi. Även om pengar inte är ett problem.
    Det är ju faktiskt inte på de stora inkomsterna man blir rik
  • Shaun the sheep
    Lotta71 skrev 2010-01-22 22:53:11 följande:
    Tex Ingvar Kamprad är stamkund på Lidl i Älmhult. För nåt år sedan var han iaf 3:e rikast i Världen, o jag tror inte han har gjort av med alla de pengarna redan Skulle vilja säga att alla möjliga handlar på Lidl. Förstår inte varför det har fått ett sånt grymt oförtjänt dåligt rykte. Har jobbat där själv i 3 år, o det var det roligaste jobbet jag har haft Heja Lidl!
    Hahaha, nä inte när han handlar på Lidl iallafall Nejdå, skämt åsido. Jag gillar Ingvar!
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • mona83

Jag handlar både på Öb och Lidl och jag är en, iaf vad jag tror, helt normal småbarns mamma.

Netto handlar jag på med....

• Dahleen

Jag handlar inte på lidl.

Men däremot på ÖB. Men jag börjar inse att fler och fler av de varor (t ex tvättmedel) verkar vara andra sortering där. Om man tar samma märke på ÖB som i vanliga affären, blir det renare med det som inte är köpt på ÖB. Vet ej varför... Samma med schampo  och sånt som man köper på  tex dollarstore/rusta med, det är tunnare och dofttar ibland annorlunda än det i tex ica butiken...

Men jag är ju en låginkomsttagare som är mammaledig.;)

• CharlieF

Jag handlar också på Lidl där det finns jättebra blöjor. Och chokladen är kanon t. ex. ÖB handlar jag på när jar är i närheten. Billigare än på andra ställen fast det är samma produkt. Och det är verkligen samma, inte dåliga kopior som EMV på de stor kedjorna...

Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?