Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
Jag bara undrar.
Jag bara undrar.
Vi handlar ofta på både Lidl och ÖB. Varför handla allt på dyra ICA när det finns billigare och minst lika bra alternativ?
Vi är varken lågutbildade eller fattiga, tvärtom så är både jag och sambon utbildade och har god ekonomi. Däremot har vi självkänsla nog att våga handla i vilka butiker vi vill utan att bry oss om vad andra tycker om det. Det är kanske det du saknar ts? Vi vågar testa nytt.
Nästan alla vi känner är högutbildade och har normal/god ekonomi och de flesta av dem vet jag handlar på Lidl/ÖB mer eller mindre ofta.
T ex barnleksakerna på ÖB är billigare än i barnaffärerna och exakt likadana och vi sparade hundralappar på att handla sådana i julklapp. Tycker du att man är så himla skum för att man väljer att lägga lite extra pengar till sin buffert t ex, hellre än att lägga ut extra pengar för exakt samma vara någonannanstans?
Handlar på ÖB men inte Lidl. ÖB har bra priser på hygienartiklar, tvättmedel och annat rengöringsmedel. Är en medelinkomsttagare. .
I LOOVE ÖB!! Vi har en bra ekonomi och ju mer jag kan fynda och handla destu bättre. Bara för att man har bra ekonomi så handlar man inte på dem dyraste ställena. Ingen som jag känner iaf, vem gillar inte att fynda!? Annars är man ju dum om man väljer att köpa en salva på ICA för 50 spänn när man kan få den på ÖB bredvid för 20! :))
Och Lidl har ett speciellt supergott kött som dem får in ibland, även chokladen som jag köpte när jag bodde utomlands vill jag ha.
Tack och lov för valmöjligheter!
Det skulle ALDRIG falla mig in att sätta min fot på varken Lidl eller ÖB. Herregud såna trashiga affärer handlar ju bara riktiga lod i.
Att ÖB ligger precis brevid dagis och att schampoo, tvål etc kostar ungefär hälften så mkt som exakt samma produkt i en annan affär gör har väl ingen betydelse. Det är ju tufft att göra av med så mkt pengar som möjligt och göra det så krångligt som möjligt för sig (jag åker alltså ALLTID till fina affären långt bort och handlar även om jag bara behöver nytt balsam eller tandkräm)
Min sambo har ett par Lidl-butiker. Ska jag be honom göra en liten statistisk undersökning åt dig på måndag? Egentligen blir urvalet för litet på så få butiker men det kanske inte är så noga. Vad vill du ha för information om kunderna som handlar där? Inkomst, utbildning, ursprung, intelligensnivå, skostorlek, barnens namn, vad vill du veta?