Inlägg från: Pepparkaksdeg |Visa alla inlägg
  • Pepparkaksdeg

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Har handlat på Lidl i drygt ett halvår nu.
    Affären ligger nämligen tvärs över gatan och jag åker inte bil.
    Dom har massvis av vissa grejer och saknar många av de mest självklara.
    DE har tex ingen salladsdressing,bara majonäs.....
    Har gått igenom deras stora utbud av kakor,godis och glass. Vissa grejer smakar skit,medans annat är kanon. De har den godaste glassen tex. Och även den äckligaste. Samma med shampo. En sort hade svintoeffekt i håret en annan är kanon.Har hittat världens bästa hudkrämer där
    Det som är bra är att de produkter som är riktigt bra/goda är billiga.
    Det dåliga är som sagt att ha affären som vardagsaffär eftersom de saknar en massa grajer som  alla andra affärer har.Hade jag bara handlat där en gång hade jag likväl kunnat komma hem helbesviken som jättenöjd,känner man inte till märkena så blir det som att spela på lotto ungefär.

• Pepparkaksdeg
    Liselottang skrev 2010-01-23 11:01:48 följande:
    Jag fattar inte hur folk får tag i mat på Lidl!!!När vi gått dit och (försökt) handlat har vi kanske fått med oss "halva" listan hem. Inget ställe för vegetarianer, glutenallergiker och folk som gärna äter annat är suspekta fryspizzor och dylikt.
    Men de har å andra sidan den GODASTE fryspizzan
    Resten håller jag fullständigt med om,skulle mycket hellre ha en ICA tvärs över gatan än Lidl
  • Pepparkaksdeg
    Burberry skrev 2010-01-23 11:25:07 följande:
    Kan bara svara för oss själva, men tror många är människor som lagar mat från grunden, dvs baslivsmedel. Vi handlar främst mjöl, ägg, mjölkprodukter, ostar, smör, nötter, frukt, grönsaker och rotfrukter till exempel. Samt blöjor, hushållspapper, toapapper, kattmat, kattsand, städprodukter m.m som inte hör till livsmedelssidan.
    Och jag tycker det är just basprodukter de har dåligt av,medans halv och helfabrikat finns i massor!
    Visst frukt och grönt har de ju alltid,men tex kryddor är de usla på och att laga mat från grunden utan kryddor.Näe.
  • Pepparkaksdeg
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-23 11:39:51 följande:
    Men VARFÖR ska man handla på dessa ställen? Ica och Hemköp har precis allt man behöver av både billiga och dyrare märken.
    För att man har en Lidl tvärs över gatan,inte kör bil och är för lat för att promenera eller ta buss till nästa affär som ligger en km bort.
    Jag har inte TID att flänga runt. Det blir till att bege sig till en Willys nån gång i månaden för att proviantera.
    Skulle gladeligen byta min Lidl mot en Ica. 
  • Pepparkaksdeg
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-23 11:46:29 följande:
    Den motiveringen köper jag absolut. Tänkte mest på de som jagar runt i tid och otid för att spara tio kronor....
    Alltså jag flänger ju inte alls som sagt. Men om jag en dag flyttar härifrån så kommer jag ändå kanske åka till Lidl nån gång ibland.
    För efter att ha handlat i den butiken jämt så vet jag vilka märken som är bra och vilka som inte är det. Så då kanske jag åker dit för att handla favoritgrejerna som jag tycker håller samma klass som de dyrare märkena på tex ICA.
    Men då handlar det om kanske en gång i månaden och då lär jag definitivt spara mer än 10kr.
  • Pepparkaksdeg
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-23 11:51:55 följande:
    Vår ICA-butik är billigaste butiken i stan. Enligt undersökning. Och allvarligt. Man kanske sparar 30kr på en storhandling....pinsamt att jaga sådana små summor
    Men då jämför de väl att man köper exakt samma märke i alla butiker?
    Lidl har ju en hel del märken som ingen annan butik har. Och efter att ha testat alla så kan jag säga att man kommer bra mycket billigare undan om man väljer Lidls bästa märken isället för ICAs bästa.
  • Pepparkaksdeg
    Fredriks Mamma skrev 2010-01-23 11:55:33 följande:
    Jag skulle gärna handla mer på LIDL, men jag är som många i tråden okunnig om sortimentet!!! =))) På Coop är det vanliga sortimentet, och tryggt o enkelt att handla.Jag vet en familj, där mannen är tysk (dessutom kock) som handlar allt på lidl!! Tyskarna har ju oxå hög kvalitet och kvalitetskrav på varor. Kött från scan känns väl tryggt?!?!!?Jag har heller inte orkat läsa igenom tråden, men för mig är det nöje att gå in på öb och lidl för att bara nöjeshandla. Inte så mkt mat alltid... men nu till jul handlade jag mkt leksaker på öb, och ibland blir det från samtliga avdelningar. Billigt att köpa nya gardiner, kuddar m.m. så kan man göra om hemma, ofta!! Rusta är en klar favorit!!När vi ändå pratar om öb, så kan jag rekommendera strumpor till barn!!! 3-pack 29 kr, sitter bra, krymper inte och har mkt halkpluppar!!
    Det är just det,helt plötsligt finns det inget Loreal shampo att köpa och då blir det som ett jäkla lotto! Så de första vändorna i den butiken slutade ofta i besvikelse.
    Nu får jag hem toppengrejer till riktigt bra pris.
  • Pepparkaksdeg
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-23 12:02:25 följande:
    Jo förvisso :) Men man kan ju inte på några vis jämföra Lidl's pasta för 3.50:- med ICA's Barilla. Kvalitetsskillnaden är milsvid. Det enda goda jag hittat på Lidl är de där smalräfflade lättsaltade chipsen...och toapappret från Cien är bra...
    Jo,de har faktiskt en kvalitetspasta också,men den ligger vid sidan av tillsammans med lite andra dyrare grejer från Italien.
    Håller med om att 3.50kr pastan inte är jämförbar med Barilla.
    Ciens produkter är kanon! Iaf Bodylotion och den feta hudkrämen.
  • Pepparkaksdeg
    nickefiki skrev 2010-01-23 17:55:06 följande:
    Vad var det för sorts folk på badhuset då? Jag bara undrar.
    Hon måste definitivt vara sån där white trash människa!
    Man badar väl i sin egen pool!
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?