Inlägg från: Knytt1 |Visa alla inlägg
  • Knytt1

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Haha! Inte jag! Jag går inte in i dessa affärer!

• Knytt1

En gång har jag varit på LIDL, kom jag på! Jag skulle köpa en burk lingonsylt. Men icke, lingonsylt hade de inte, däremot kunde man köpa en RULLATOR! WTF?

• Knytt1

Har inte LIDL rätt ruttna arbetsförhållanden också? Har för mig att anställda inte får vara fackligt anslutna och att kvinnliga anställda som har mens måste ha nåt slags "märke" på sig för att markera att de har rätt att ta fler raster än de i vanliga fall skulle ha rätt till?

• Knytt1
    MsMagnolia skrev 2010-01-23 09:04:40 följande:
    + kassig miljöpolitik.
    Dessutom häller de gift på sina sopor så att inte hemlösa ska kunna ta maten de ändå slängt!
    LIDL stinker!
  • Knytt1
    Mar1lyn skrev 2010-01-23 09:22:30 följande:
    Nej Lidl har inte sämre arbetsförhållanden är någon annan inom handels i Sverige. De får visst vara fackliga, gå på raster, behöver inte visa att de har mens osv. Deras produkter har ju fått bra betyg i undersökningar, visst inte alla men vad kan man förvänta sig av en lågprisbutik? Jag tycker att de är helt okej o handlar hellre på Lidl än på Willys som känns lite sunkigt. 
    Det var nog när LIDL skulle etableras i Sverige. Då var det rätt mycket bråk kring det.
    Men det gör det ju inte mer sympatiskt. Tycker jag.
  • Knytt1
    mona83 skrev 2010-01-23 09:11:13 följande:
    Har aldrig sett nått sånt märke på nån av tjejerna i våran Lidl butik...
    Haha! Jag tror inte att det är en stor skylt där det står "OBS Menstruerar!"
  • Knytt1
    mona83 skrev 2010-01-23 09:35:06 följande:
    Jag är helt säker på att det var så i början på LIDLS tid i Sverige, men iom att vi har en humanare syn på arbetstagare i detta land, och strängare reglering i förhållandet arbetsgivare/anställd, borde det inte vara så nu.
    Men det ändrar inte det faktum att LIDL SKULLE kräva det om de fick, vilket är fruktansvärt motbjudande!
  • Knytt1
    Krätchen skrev 2010-01-23 09:53:08 följande:
    År 2006 .
    Och du tror att det skett nåt revolutionerande i företagets ledning som vi inte hört talas om?
    Handla ni på LIDL! Jag gör det inte! Inte bara för att de har en skitig personalpolitik utan även för att känns allmänt ofräscht...
  • Knytt1
    MsMagnolia skrev 2010-01-23 10:28:56 följande:
    Ofräscht var ordet! Jag vill laga mat som jag köpt i en trevlig butik som känns fräsch!
    Japp! De har inga ostron på LIDL!
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?