Inlägg från: Hypnotica |Visa alla inlägg
  • Hypnotica

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Knytt1 skrev 2010-01-23 10:12:04 följande:
    Och du tror att det skett nåt revolutionerande i företagets ledning som vi inte hört talas om? Handla ni på LIDL! Jag gör det inte! Inte bara för att de har en skitig personalpolitik utan även för att känns allmänt ofräscht...
    Ja - de bytte just VD. Den nya är norrman :)
  • Hypnotica
    sofializa skrev 2010-01-24 09:04:24 följande:
    Jag har varit inne på Lidl i Täby ett par ggr. Då var det mest vanliga Täbybor som handlade där. Dvs. svensk meddelklass. Deras grönsaker var väldigt dåliga, plus att de inte hade laktosfritt - därför har vi valt att inte handla där. Det är mer bekvämt om man kan köpa all sin mat på ett ställe. ÖB har vi varit på en gång. Min man köpte en massa grejer till en fjällvandring. Ryggsäck, sovunderlag, stormkök mm. 80% av det han köpte gick sönder första dagen. Resten gick sönder under dagarna efter! Vi kommer aldrig handla där igen! Däremot så fick vi pengarna tillbaka utan problem, så det var ju positivt. Personalen verkade inte direkt förvånade över vad som hänt. Har någon varit på nya Lidl i Danderyd? Det ser fint ut från utsidan med nybyggd lokal och allt. Är det så stort som det ser ut? Det ligger så nära.. men jag har inte haft anledning att gå in..
    Den är helt OK, inte jättestor men trevliga grönsaker och hyfsat utbud.
  • Hypnotica
    mammahaj skrev 2010-01-24 12:39:16 följande:
    Nu säger du emot det jag skrev innan ÅTERIGEN. det var ju JAG som inte ville dra alla över en kam från början. Jag tvivlar stark på att de högre cheferna ens fick veta vad som hänt i detta fallet eftersom hon sa emot och förklarade att hon skulle kontakta facket, två månader innan hennes provanställning gick ut, trot du att hon fick vara kvar eller? Du påstår att hon ljuger med andra ord. och du är butikschef själv. är det bara jag som ser ironin i det hela? oavsett om du nu säger att hon ljuger så kan jag bestämma mig för att du är för partisk (efter att ha jobbat alla dessa år både på golv, kassa och slutligen bc) för att kunna se detta från någon annas perspektiv. Självfallet händer det saker i andra kedjor också, men face it, Lidl har varit i blåsväder gällande personalfrågor flera gånger under årens gång och ofast har de inte velat lämna några kommentarer, "för det är deras policy att inte göra det".
    Det är sant. Lidl har från VD-nivå varit ytterst tysta om allt eftersom det har varit policy. Men de nya chefen (norrman om jag minns rätt) har sagt i en intervju att det är nya tider på G.
  • Hypnotica
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-01-24 23:32:24 följande:
    Varför? Jag behöver inte spara in och tvinga mig själv att äta tyska kakor & dricka billig läsk.
    Mmm, för det är det enda som finns på Lidl....?

Bortsett från det - tysk, billig läsk på Lidl innehåller färre tillsatser än vanlig svensk läsk :)
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?