mammahaj skrev 2010-01-24 12:39:16 följande:
Nu säger du emot det jag skrev innan ÅTERIGEN. det var ju JAG som inte ville dra alla över en kam från början. Jag tvivlar stark på att de högre cheferna ens fick veta vad som hänt i detta fallet eftersom hon sa emot och förklarade att hon skulle kontakta facket, två månader innan hennes provanställning gick ut, trot du att hon fick vara kvar eller? Du påstår att hon ljuger med andra ord. och du är butikschef själv. är det bara jag som ser ironin i det hela? oavsett om du nu säger att hon ljuger så kan jag bestämma mig för att du är för partisk (efter att ha jobbat alla dessa år både på golv, kassa och slutligen bc) för att kunna se detta från någon annas perspektiv. Självfallet händer det saker i andra kedjor också, men face it, Lidl har varit i blåsväder gällande personalfrågor flera gånger under årens gång och ofast har de inte velat lämna några kommentarer, "för det är deras policy att inte göra det".
Det är sant. Lidl har från VD-nivå varit ytterst tysta om allt eftersom det har varit policy. Men de nya chefen (norrman om jag minns rätt) har sagt i en intervju att det är nya tider på G.