Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
Jag bara undrar.
Jag bara undrar.
ursäkta en obildad trashmänniska som jag, som handlar på Lidl.... men vad är Amarone??
För övrigt så stämmer allt in på mig också utom just det
Min närmaste Lidl-butik ligger på fina gatan och det präglar förstås vilka som handlar där. Jag gör det sällan då jag inte har en naturlig väg förbi och de helt saknar mjölkfritt sortiment. Men de har överraskat positivt när jag varit inne, med rättvisemärkt te etc. Givetvis lär kundkretsen se annorlunda ut i förorter och landsortshålor. Sedan drar väl deras "tyska" sortiment till sig lite extra folk från Central- och östeuropa som gillar de varorna; en bekant österrikiska tar sig gärna dit särskilt.
Vad gäller priser ligger de väl under Coop Nära men så när som på lockvaror ofta högre än ex den relativt centralt liggande Ica Maxi.
TS, låt mig få ställa en motfråga. Vilka tror DU handlar där? Och av vilken anledning låter du så nedvärderande i din frågeställning? Tycker du att du är förmer?
Oavsett vilket så går ju bägge verksamheterna runt vilket tyder på att de nog har en skara kunder som i varje fall inte sitter på några höga hästar som vissa andra verkar göra.
Sådana som jag kanske, en ekomomisk studerande mamma som lever på csn.
Sen handlar vi olika saker på olika affärer. Det blir billigast så.
Hygien- och städartiklar på Eden.
Klippet har bra erbjudanden.
Färskvaror på Vi.
osv...