Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
Jag bara undrar.
Jag bara undrar.
Lidl har väldigt god juice, men det är sällan jag handlar där. ÖB.. någon gång ibland. Willys är det mer som gäller här och det är väl lika tattigt som de andra affärerna, om det var det du var ute efter
Vi handlar på Lidl. deras pålägg, youghurt, fiskbullar mm är betydligt billigare än andra ställen och betydligt godare också. men deras frysvaror är ingen höjdare enligt min mening så man tar det bästa därifrån så handlar man resten från Ica, Hemköp, Coop mm. vi sparar nog minst 400kr/månad att gå runt till alla butiker eftersom det exempelvis kan skilja en 50-lapp per blöjpaket från en butik till en annan fastän det är samma märke o sort. ÖB ligger för långt härifrån så där handlar vi inte just nu...
snarare ekonomisk
Handlar själv på både lidl, ÖB och dollar.
Mat handlar jag på willys.
snarare ekonomisk är svaret till "rulltrappa" blev nåt fel när jag skulle kommentera inlägget :-0
Vi handlar oxå på Lidl och man sparar betydligt mer än 30 kr.
Storhandlade igår och fick med mig 2 stora påsar + en stor papperspåse för 700kr, hade jag handlat samma varor på ica lr konsum hade det gått på runt 1000 spänn.
Lidl har ju samma varor: scan kött, felix ketchup, arla mjölk, både softlan och comfort sköljmedel, via och ajax tvättmedel, gammaldags makaroner, goda baguetter, samma frukt och grönt och pågens bröd, mm.
Varför skulle jag då handla på ica?
Kan däremot hålla med om att det är mer "städat" på de andra butikerna.
Vår Lidl butik ligger då oxå ca 700 m från ica och konsum så det blir ingen omväg.
Öb handlar vi bara hygienartiklar på om vi har vägarna förbi.
Oxå samma varor till betydligt lägre priser.
Jag har varit inne på Lidl i Täby ett par ggr. Då var det mest vanliga Täbybor som handlade där. Dvs. svensk meddelklass.
Deras grönsaker var väldigt dåliga, plus att de inte hade laktosfritt - därför har vi valt att inte handla där. Det är mer bekvämt om man kan köpa all sin mat på ett ställe.
ÖB har vi varit på en gång. Min man köpte en massa grejer till en fjällvandring. Ryggsäck, sovunderlag, stormkök mm.
80% av det han köpte gick sönder första dagen. Resten gick sönder under dagarna efter! Vi kommer aldrig handla där igen!
Däremot så fick vi pengarna tillbaka utan problem, så det var ju positivt. Personalen verkade inte direkt förvånade över vad som hänt.
Har någon varit på nya Lidl i Danderyd? Det ser fint ut från utsidan med nybyggd lokal och allt. Är det så stort som det ser ut? Det ligger så nära.. men jag har inte haft anledning att gå in..
Lidl har supergod glass och pizza. Mjölken är inte helt fel heller. Billig är den också. Cola lighten är mycket godare än Coca-colas söta slisk.
Vårt LIDL har mörka Fairtrade chokladkakor