• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • mrbiig

men det är klar jobbar man som Civilingenjör och Civilekonom. bor Stockholm och spelar tennis.

då vore det fy skam att behöva visa sig i lågklass butiker.
    Och till T.S fråga: 
    Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
    Det är smarta människor som handlar samma varor som i dyra affärn fats billigare, kan nästan slå vad om att T.S aldrig satt sin fot på Gekås/ullared
    Om vi delar upp oss i Spara och slösa så handlar spara i dom fula affärerna 
  • Virriga Vera
    mrbiig skrev 2010-01-24 15:50:31 följande:
    engångsgrillar bäst i test från lidl www.testfakta.se/img/2009/6/24/172478.pdf sen kan ni kolla här med ,ni som kör mc och köper era snobbhjälmer som kostar skjortan, hoppas ni får med ett nytt huvud med,får hjälmarna är sämst www.aftonbladet.se/bil/mc/article5302318.ab
    Nu är ju inte den testen riktigt rättvis även om Lidl hjälmar är bra. Alla deras MC tillbehör är förvånansvärt bra t.ex blev deras ryggskydd bäst i test för några år sedan.
  • mrbiig
    Virriga Vera skrev 2010-01-24 16:00:10 följande:
    Nu är ju inte den testen riktigt rättvis även om Lidl hjälmar är bra. Alla deras MC tillbehör är förvånansvärt bra t.ex blev deras ryggskydd bäst i test för några år sedan.
    vad i texten är inte rättvis???

Tre olika hjälmar tas med till SP, Sveriges tekniska forskningsinstitut:

En hjälm från Lidl för 449 kronor.

En från Biltema för strax under 600.

Och en värstinghjälm från Nolan, för 3 650 kronor.

Resultatet? Den enda som inte klarade slagstyrkekraven var den absolut dyraste hjälmen.

• mrbiig
    En hjälm från Lidl för 449 kronor.

En från Biltema för strax under 600.

Och en värstinghjälm från Nolan, för 3 650 kronor.

Resultatet? Den enda som inte klarade slagstyrkekraven var den absolut dyraste hjälmen.

så nu blev det bättre hehe
  • Virriga Vera
    mrbiig skrev 2010-01-24 16:06:18 följande:
    Den är inte rättvis eftersom det är så mycket mer som spelar in om en hjälm är riktigt bra eller ej.

Det de testade var ett slagtest och det var den bäst på och Nolan var sämst. Men personligen så hade jag aldrig köpt denna hjälm från Lidl eller någon annan hjälm med ett skal av plast oavsett pris eller bäst i test.

Hjälmskalet INTE vara av polycarbonat(plast), eftersom det ger en studseffekt och ger en onödig snärt på halskotorna.
    Plasthjälmar är ofta väldigt bekväma att bära.

Ett skal av en carbonmix som gör att skalet kollapsar och därmed inte studsar är bättre för halsen.
  • ankling
    annhan skrev 2010-01-24 12:50:09 följande:
    På ÖoB köper jag schampo/balsam, duschcremer, sköljmedel, tandborstar, tandkräm, nivea bodylotion..  varför inte köpa det billigare på ÖoB än dyrare i t ex ICA-butiken?Tycker frågeställningen är rätt löjlig.
    Fast frågeställningen är ju inte vad folk köper, utan vad det är för folk som handlar där...
  • Ulf Harrys Farsa

Jag handlar aldrig där, har aldrig satt min fot i en Lidl butik och kommer förmodligen aldrig att göra det heller.

• Barnsemester
    lovielove skrev 2010-01-24 12:38:32 följande:
    Vi handlar alltid tvättmedel, sköljmedel, shampoo, balsam, toapapper osv på ÖoB. De har ju "märkesvaror" precis som de har på ICA fast avsevärt billigare!!Jag har ingen lust att slänga ut massa onödiga pengar på rengöring! Jag lägger hellre pengar på roligare saker :)
    håller med
  • Barnsemester
    Knasis skrev 2010-01-24 13:24:35 följande:
    DET har jag aldrig sett på ÖB.... sorry.. kunde inte låta bli...
    ha ha ha kunde inte låta bli och skratta lite här
  • Barnsemester

måste fråga TS var handlar du någonstans

Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?