Freddan skrev 2010-01-25 09:38:12 följande:
Att råvarorna är svenska är aboslut inget signum för god kvalitet. Varumärket ICA borgar inte heller för att maten skulle vara av extra bra kvalitet. För mig är Hemköp en ypperlig kedja där jag hittar den bästa kvaliteten. Men även de har har givetvis råvaror som är underkända i mina ögon. Jag är definitivt en matsnobb. För mig är en god och vällagad middag dagens höjdpunkt. Lidl som butik är allt annat än inspirerande att handla i.
Din sista mening kan jag hålla med om, den är inte inspirerande ett dugg. Men det bryr jag mig inte om när jag kan hitta helt ok mat till helt ok priser. En del av köttpålägget har högre kötthalt än det du hittar i vanliga matbutiken. En del av korven är också den med högre köttmängd. Glassen är godare än den jag hittar i vanliga mataffären. Smöret märker jag ingen skillnad på annat än priset. Deras Tonicwater är helt jämförbar med Schweppes och till ett bra mycket billigare pris. De har kryddor i kryddkvarnar som är billiga och smaka som alla de andra jag köpt.
De har ofta "utländska" varor till kampanjpris, oliver, olivoljor m.m.
Grönsakerna är ofta mycket billigare.
Nu handlar jag varken var eller varannan dag på Lidl, högst någongång i månaden. Men då handlar jag det jag vet håller en bra kvalité och är billigare där.