• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • mammahaj
    mee2 skrev 2010-01-24 11:15:31 följande:
    ja handla alltid på maxi men vissa produkter har dem inte då åker ja till ÖB å varför köpa tex softlan på maxi för 25 kr när du kan köpa det för 15???? (dom små koncentrerade flaskora 750 ml)
    öb handlar jag också på. det är bara Lidl jag vill undivka. och jag poängterar igen att det inte har att göra med att jag anser att produkterna är skit eller att jag tycker illa om personer som handlar där. jag anser bara att de inte behandlar sin personal på rätt sätt.
  • Virriga Vera
    mammahaj skrev 2010-01-24 11:15:07 följande:
    fast jag har svårt att se hur du kan kalla mig för lögnare för jag tvivlar på att du vet hur det är i samtliga Lidl butiker i landet liksom. varför smutskasta mig och mina källor när du egentligen inte är bättre själv då?
    Men du baserar ju din åsikt på vad som hänt i en butik och säger att hela kedjan är så?
  • Mina3prinsar

jag handlar skit ofta på ÖB.

• mee2
    mammahaj skrev 2010-01-24 11:17:46 följande:
    öb handlar jag också på. det är bara Lidl jag vill undivka. och jag poängterar igen att det inte har att göra med att jag anser att produkterna är skit eller att jag tycker illa om personer som handlar där. jag anser bara att de inte behandlar sin personal på rätt sätt.
    har min kusin som e butikschef på Lidl on TRIVS ypperligt
    ~*~ Älskade Isak 08 och Kevin 09 ~*~
  • mammahaj
    Virriga Vera skrev 2010-01-24 11:18:14 följande:
    Men du baserar ju din åsikt på vad som hänt i en butik och säger att hela kedjan är så?
    om du läst vad jag har skrivit så ser du att det inte stämmer. jag tror inte att hela kedjan är så och jag har upprepat flera gånger att det säkert skiljer sig från butik till butik.
    så mitt beslut må då vara baserat på de erfarenheter jag har och ja det är en butik. men för mig räcker det så. faktiskt.

lite krasst tilltaget jämför jag det med grisuppfödningen dådå, en del äter inte kött därför att de vet att djur far illa på vissa ställen, det gäller inte alla gårdar som bekant. men de gör ändå valet att inte stödja just den marknaden.

hoppa inte på mig om den jämförelsen i sig nu det är liksom bara samma poäng jag är ute efter. (och det är ju en helt annan disskussion inte sant)
  • pajas01

är ju inget fan av lidl precis.. pratade för ett tag sedan med min svärfar som är högt uppstatt inom Arla om just lidl

Dem har räknat med att gå i förlust i mååånga år, varför+ jo för dem vill vara etablerade här när dem släpper spit försäljningen. Det är ju deras grej i Tyskland.

jag hade kanske handlat godis eller nått om det låg nära mig eller nära butiken jag storhandlar i. Men i Göteborg så befinner sig dem enbart ute i förorterna så de blir så jäkla kostnad för godis.

Netto kan jag ibland titta in på när dem har bra erbjudande på något. Min mamma Hnadlade mycket förut på Lidl och netto. Men hon köpte köttfärs och tillagade men de gick inte och äta för den smakade härsken på något sätt vidrigt. så inget kött därifrån ah jo fryst kyckling från typ kronfågeln.

• Babycakes79

LIDL- Toapapper (som bomull), avfallspåsar, yoghurt, ost och dylikt.

ÖB-  vissa duschkrämer, shampoo, balsam, tamponger osv.

Willys & Citygross- Billig o bra mat.

• Ejin
    mammahaj skrev 2010-01-24 11:15:07 följande:
    fast jag har svårt att se hur du kan kalla mig för lögnare för jag tvivlar på att du vet hur det är i samtliga Lidl butiker i landet liksom. varför smutskasta mig och mina källor när du egentligen inte är bättre själv då?
    nej jag vet inte hur det är i sammtliga lidl butiker.. men eftersom lidl är en kedja där ingen butik har ett privat styre så att säga (som te.x ica där det är en ica handlare som bestämmer över sin butik ganska fritt) så vet jag att alla butiker har precis samma policy och funkar på samma sätt...butikerna har dessutom ett antal chefer över sig som gör regelbundna kontroller och besök i butiken så därför känns det ganska orimligt att det skulle fungera så som du säger...

skillnaden mellan det jag påstår och det du påstår är att du talar om vad du har hört av en annan person medan jag talar om vad JAG SJÄLV hAR UPPLEVT..lite skillnad där..

Du har helt enkelt bestämt dej för att du ogillar lidl och inget som någon anställd där säger kommer att ändra det du tycker....men då handlar det inte om att du ogillar lidl för deras personalpolitik (eftersom den helt enkelt inte funkar så som du säger ).. utan just bara för att...
  • mammahaj
    Ejin skrev 2010-01-24 12:16:27 följande:
    nej jag vet inte hur det är i sammtliga lidl butiker.. men eftersom lidl är en kedja där ingen butik har ett privat styre så att säga (som te.x ica där det är en ica handlare som bestämmer över sin butik ganska fritt) så vet jag att alla butiker har precis samma policy och funkar på samma sätt...butikerna har dessutom ett antal chefer över sig som gör regelbundna kontroller och besök i butiken så därför känns det ganska orimligt att det skulle fungera så som du säger...skillnaden mellan det jag påstår och det du påstår är att du talar om vad du har hört av en annan person medan jag talar om vad JAG SJÄLV hAR UPPLEVT..lite skillnad där..Du har helt enkelt bestämt dej för att du ogillar lidl och inget som någon anställd där säger kommer att ändra det du tycker....men då handlar det inte om att du ogillar lidl för deras personalpolitik (eftersom den helt enkelt inte funkar så som du säger ).. utan just bara för att...
     Du jobbar på Lidl och är dessutom butikschef, du är så partisk man kan bli. därför  visst fine, DU har upplevt det, min bästa kompis har upplevt det. vad jag inte förstår är varför det spelar någon roll vem som har det.
    och när du säger att alla Lidl butiker styrs på samma vis så antar jag att du har ändrat dig och tycker att man visst kan dra alla butiker över en kam? eller? hur menar du annars? att min vän ljuger? Eller att jag bara har hittat på allt jag skriver?
  • Ejin
    mammahaj skrev 2010-01-24 12:22:40 följande:
     Du jobbar på Lidl och är dessutom butikschef, du är så partisk man kan bli. därför  visst fine, DU har upplevt det, min bästa kompis har upplevt det. vad jag inte förstår är varför det spelar någon roll vem som har det.och när du säger att alla Lidl butiker styrs på samma vis så antar jag att du har ändrat dig och tycker att man visst kan dra alla butiker över en kam? eller? hur menar du annars? att min vän ljuger? Eller att jag bara har hittat på allt jag skriver?
    att din vän har tummat lite på sanningen vore ju inte en världssensation direkt.. sånt händer hela tiden och alltid.. men fine.. det har väll hänt i din väns fall då.. men det lär ju isåfall gått helt emot alla regler som finns så dom inblandade där lär nog inte ha chefer som är direkt glada på dom.. alla butiker styrs på samma sätt javisst.. men det handla ju endå om olika människor så visst görs misstag ibland av enskilda personer...
    att då utgå från att det händer i alla butiker och därför kan du absolut inte handla där är i mitt tycke bara en lam ursäkt...
    ska du sluta handla på ica då me för min sambo jobbar där så om du vill kan jag rada upp olika händelser där och annledningar till varför du inte kan handla där...

Bara för att jag är bc nu betyder inte det att jag alltid har varit det.. jag har jobbat på golvet och i kassan i flera år innan jag blev butikschef...
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?