Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
Jag bara undrar.
Jag bara undrar.
tja, folk som aksnek vill lägga lite pengar på annat än bara mat när dom har det lite sämre ställt? folk som inte vill betala överpris för en vara av precis samma märke/kvalitet?
finns nog många olika anledningar, kanske är närmaste affären tom?
nu har inte vi lidl där vi bor, men ÖB har jag faktiskt handlat på några ggr, bla fyrverkerier och en brio spis som kostade 50% av vad dom tog på leksaksaffären =)
sen har det nog slinkt ner några sockar till barnen och lite tvål/tvättmedel/sköljmedel med när man ändå är där, ser inget fel på det :D
Folk som bor i närheten, kanske?
Förstår faktiskt inte riktigt frågan. Är det så att TS är för "fin" för lågprisbutiker och ville starta en tråd för att få tala om det? Eller är det en genuin undran? Och varför i så fall?
Jag bor långt ifrån både Lidl och ÖB, men har har släkt som bor nära Lidl i Norrköping. Har handlat där några gånger när jag varit på besök. De har idiotiska kassor som orsakar onödigt långsamma köer och deras utbud är väl inte det bästa, men annars är väl inte den butiken sämre än många andra små kvartersbutiker. Och mycket av det de säljer är väldigt billigt, trots att det ofta är samma varumärken som i "vanliga" affärer.
Jadu, det är iallafall inte losers som har komplex för att de tjänar mindre än den/de är avundsjuka på.
Gissar att majoriteten är individer som vill betala mindre för samma vara.
Smarta.
Handlar både på Lidl och ÖB. Finns massa bra och roliga saker i båda tycker jag.
Har kört med Lidls blöjer, kanon, dem enda som vi varit riktigt nöjda med.
ÖB blir det lite av varje, roliga leksaker, saker till bilen, städ å tvätt mm.
Ser inga problem alls med att handla där
Toujours blöjor är helt OK men inte så extremt billiga, runt 80 spänn här (priserna varierar ju med butik liksom med andra kedjor). Maxi och Willys här säljer Libero och Pampers för 105 kr och Ica har Huggies, som jag tycker är helt ok, för ca 80 och ofta på extrapris för 60.
Överlag är inte prisskillnaderna så där väldigt stora där jag bor (Gbg). Kanske annorlunda på orter med mindre prispress. Sådant jag köper är ofta billigare på mitt närmaste Ica Maxi än vad det är på Willys och båda de två är ofta billigare än Netto och Lidl, beroende givetvis på vad man ska köpa. Hemköp har till stor del samma varor som Willys fast dyrare. Alla finns också lätt tillgängliga i eller på kort kollektivavstånd från centrala stan. Coop går jag sällan till; en bra bit dyrare än övriga på vad jag köper. ÖB har ofta billigt tvättmedel etc men oftast bara parfymerat så jag inte vill ha det och chips etc som jag sällan köper i sådana mängder att det lönar sig att ta sig dit för den skull. ÖB:s "vanliga" sortiment hittar man ofta billigare på annat håll.
Lockerbjudanden som är bra kommer förstås i alla butiker, men jag utgår från att det är det ordinarie utbudet vi diskuterar.