• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • 4familjen

tja, folk som aksnek vill lägga lite pengar på annat än bara mat när dom har det lite sämre ställt? folk som inte vill betala överpris för en vara av precis samma märke/kvalitet?

finns nog många olika anledningar, kanske är närmaste affären tom?

nu har inte vi lidl där vi bor, men ÖB har jag faktiskt handlat på några ggr, bla fyrverkerier och en brio spis som kostade 50% av vad dom tog på leksaksaffären =)
    sen har det nog slinkt ner några sockar till barnen och lite tvål/tvättmedel/sköljmedel med när man ändå är där, ser inget fel på det :D

• Manchester

Folk som bor i närheten, kanske?

Förstår faktiskt inte riktigt frågan. Är det så att TS är för "fin" för lågprisbutiker och ville starta en tråd för att få tala om det? Eller är det en genuin undran? Och varför i så fall?

Jag bor långt ifrån både Lidl och ÖB, men har har släkt som bor nära Lidl i Norrköping. Har handlat där några gånger när jag varit på besök. De har idiotiska kassor som orsakar onödigt långsamma köer och deras utbud är väl inte det bästa, men annars är väl inte den butiken sämre än många andra små kvartersbutiker. Och mycket av det de säljer är väldigt billigt, trots att det ofta är samma varumärken som i "vanliga" affärer.

• Mögelost

Jadu, det är iallafall inte losers som har komplex för att de tjänar mindre än den/de är avundsjuka på.

Gissar att majoriteten är individer som vill betala mindre för samma vara.

• Barnsemester
    Stinky skrev 2010-01-24 17:14:09 följande:
    Ja, de säljer en del skit, faktiskt. 
    Jo jo de säljer skit visst. Prövade deras blöjor bonjouuu eller vad de nu heter och de är mer i klass och funkar bättre än de de säljer billigt på alla andra affärer såsom ICA, City Gross och COOP, deras är ju förfan skitblöjor.

Om man då inte köper Libero eller Pampers som då som finns i alla affärer för 135 kr oj oj du får dem för 99 om du handlar hos oss för 500 spänn, men vad får man av det då.

Jag tycker var och en väljer väl själv om man handlar på lidl eller inte.

Inte faaan startar jag en tråd och säger oj oj oj hur kan ni handla på ICA.

Puckat tycker jag
  • Hypnotica
    mammahaj skrev 2010-01-24 12:39:16 följande:
    Nu säger du emot det jag skrev innan ÅTERIGEN. det var ju JAG som inte ville dra alla över en kam från början. Jag tvivlar stark på att de högre cheferna ens fick veta vad som hänt i detta fallet eftersom hon sa emot och förklarade att hon skulle kontakta facket, två månader innan hennes provanställning gick ut, trot du att hon fick vara kvar eller? Du påstår att hon ljuger med andra ord. och du är butikschef själv. är det bara jag som ser ironin i det hela? oavsett om du nu säger att hon ljuger så kan jag bestämma mig för att du är för partisk (efter att ha jobbat alla dessa år både på golv, kassa och slutligen bc) för att kunna se detta från någon annas perspektiv. Självfallet händer det saker i andra kedjor också, men face it, Lidl har varit i blåsväder gällande personalfrågor flera gånger under årens gång och ofast har de inte velat lämna några kommentarer, "för det är deras policy att inte göra det".
    Det är sant. Lidl har från VD-nivå varit ytterst tysta om allt eftersom det har varit policy. Men de nya chefen (norrman om jag minns rätt) har sagt i en intervju att det är nya tider på G.
  • HannaL

Handlar både på Lidl och ÖB. Finns massa bra och roliga saker i båda tycker jag.
    Har kört med Lidls blöjer, kanon, dem enda som vi varit riktigt nöjda med.

ÖB blir det lite av varje, roliga leksaker, saker till bilen, städ å tvätt mm.

Ser inga problem alls med att handla där

• Chesses
    HannaL skrev 2010-01-24 19:39:50 följande:
    Handlar både på Lidl och ÖB. Finns massa bra och roliga saker i båda tycker jag. Har kört med Lidls blöjer, kanon, dem enda som vi varit riktigt nöjda med. ÖB blir det lite av varje, roliga leksaker, saker till bilen, städ å tvätt mm. Ser inga problem alls med att handla där
    Vad kostar blöjorna där? :)
  • Åsa

Toujours blöjor är helt OK men inte så extremt billiga, runt 80 spänn här (priserna varierar ju med butik liksom med andra kedjor). Maxi och Willys här säljer Libero och Pampers för 105 kr och Ica har Huggies, som jag tycker är helt ok, för ca 80 och ofta på extrapris för 60.

Överlag är inte prisskillnaderna så där väldigt stora där jag bor (Gbg). Kanske annorlunda på orter med mindre prispress. Sådant jag köper är ofta billigare på mitt närmaste Ica Maxi än vad det är på Willys och båda de två är ofta billigare än Netto och Lidl, beroende givetvis på vad man ska köpa. Hemköp har till stor del samma varor som Willys fast dyrare. Alla finns också lätt tillgängliga i eller på kort kollektivavstånd från centrala stan. Coop går jag sällan till; en bra bit dyrare än övriga på vad jag köper. ÖB har ofta billigt tvättmedel etc men oftast bara parfymerat så jag inte vill ha det och chips etc som jag sällan köper i sådana mängder att det lönar sig att ta sig dit för den skull. ÖB:s "vanliga" sortiment hittar man ofta billigare på annat håll.
    Lockerbjudanden som är bra kommer förstås i alla butiker, men jag utgår från att det är det ordinarie utbudet vi diskuterar.

• Barnsemester
    Chesses skrev 2010-01-24 19:43:00 följande:
    Vad kostar blöjorna där? :)
    75 kr
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?