Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
Jag bara undrar.
Jag bara undrar.
Den som behöver mat/hygienartiklar/husgeråd osv... Den sortens folk!
Jag handlar gärna både på ÖoB och Lidl.
ÖoB blir det dock sällan då vi ej har det i närheten. Men när jag passerar köper jag alltid Cheerios där. De kostar ca 30% mindre där än i vår närmaste mataffär och givetis köper jag då inte ett paket utan 10.
Lidl har jag handlat regelbundet på hea tiden då jag haft småbarn eftersom de har de bästa blöjorna, som dessutom är billiga. Jag handlar framför allt när de har erbjudane på blöjorna och då 5 paket eller så åt gången. Även kolsyrat mineralvatten köper vi flera storpack av när vi är där samt vissa specialvaror såsom en smaksatt balsamico och en särskild sorts sylt med lågt GI.
Vår Lidl ligger brevid ICA MAXI så det är lätt att kompletteringshandla där i samband med storhandling på ICA.
Vet inte riktigt vad som menas med "vilken sorts människor" men vi är helt vanliga svenssons, båda välutbildade och med bra jobb. En medelinkomsttagare och en höginkomsttagare.
För allas information så kan jag berätta att det är ICA som spritt ut all skit om LIDL för att dom rä rädda att LIDL ska ta över, det vet jag från en hyfsat säker källa..
Förövrigt så handlar jag på Coop,Ica,Willys och Lidl, ÖB kan jag inte handla så ofta på för det ligger inget nära där jag bor men åker dit ändå ibland.
Vill man betala 40kr för ett paket köttbullar på ica så får man väl det fast man kan köpa samma köttbullar på Lidl för 35kr typ.. samma är det med köttet, bara fint svenskt kött från Scan mycket billigare än på ICA och Coop m.m.
Jag skulle aldrig få för mig att handla/ stödja Lidl och det beror INTE på att jag anser att det är fult eller "fattigt" att handla hos lågpriskedjor utan beror helt till fullo på hur de behandlar personalen som jobbar där.
På Lidl exempelvis får personalen inte längtre anställning än 6 mån i taget, det finns inget skyddsombud och man riskerar jobbet om man försöker blanda in facket i vissa frågor. En vän till mig som arbetade i kassan blev dessutom tvungen att lägga 70 kr ur EGEN ficka för att det diffade i kassan efter hennes pass...
jag som själv jobbat på konsum också i kassan vet att et diffar ibland, man är inte felfri...
Så jag anser INTE att det är OK att handla där!
Jag tycker att det är ganska märkligt hur många som vet att Lidl har dålig personalpolitik, att de inte får vara fackligt anslutna m.m.
Men det märkliga är ju när folk som ÄR anställda på Lidl berättar om hur bra det är och att de visst får vara fackligt anslutna, då är belackarna väldigt tysta.
Jag undrar bara hur de som vet så mycket om anställningsformerna vet det? Hur har de kollat att det stämmer?