Ejin skrev 2010-01-24 12:27:41 följande:
att din vän har tummat lite på sanningen vore ju inte en världssensation direkt.. sånt händer hela tiden och alltid.. men fine.. det har väll hänt i din väns fall då.. men det lär ju isåfall gått helt emot alla regler som finns så dom inblandade där lär nog inte ha chefer som är direkt glada på dom.. alla butiker styrs på samma sätt javisst.. men det handla ju endå om olika människor så visst görs misstag ibland av enskilda personer...att då utgå från att det händer i alla butiker och därför kan du absolut inte handla där är i mitt tycke bara en lam ursäkt...ska du sluta handla på ica då me för min sambo jobbar där så om du vill kan jag rada upp olika händelser där och annledningar till varför du inte kan handla där...Bara för att jag är bc nu betyder inte det att jag alltid har varit det.. jag har jobbat på golvet och i kassan i flera år innan jag blev butikschef...
Nu säger du emot det jag skrev innan ÅTERIGEN. det var ju JAG som inte ville dra alla över en kam från början.
Jag tvivlar stark på att de högre cheferna ens fick veta vad som hänt i detta fallet eftersom hon sa emot och förklarade att hon skulle kontakta facket, två månader innan hennes provanställning gick ut, trot du att hon fick vara kvar eller?
Du påstår att hon ljuger med andra ord. och du är butikschef själv. är det bara jag som ser ironin i det hela?
oavsett om du nu säger att hon ljuger så kan jag bestämma mig för att du är för partisk (efter att ha jobbat alla dessa år både på golv, kassa och slutligen bc) för att kunna se detta från någon annas perspektiv.
Självfallet händer det saker i andra kedjor också, men face it, Lidl har varit i blåsväder gällande personalfrågor flera gånger under årens gång och ofast har de inte velat lämna några kommentarer, "för det är deras policy att inte göra det".