Inlägg från: margarita |Visa alla inlägg
  • margarita

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Det har hänt att jag har handlat på ÖB och Lidl, inte jätteofta men när jag tröttnat på "mina vanliga" butiker.

Det har nog mer med vana än att jag har speciellt mycket emot butiken att jag inte handlar där. (fast vanan har nog uppstått av att jag inte gillar butikslayouten) Varorna är det inget fel på.

• margarita
    mammahaj skrev 2010-01-24 10:36:10 följande:
    Jag skulle aldrig få för mig att handla/ stödja Lidl och det beror INTE på att jag anser att det är fult eller "fattigt" att handla hos lågpriskedjor utan beror helt till fullo på hur de behandlar personalen som jobbar där. På Lidl exempelvis får personalen inte längtre anställning än 6 mån i taget, det finns inget skyddsombud och man riskerar jobbet om man försöker blanda in facket i vissa frågor. En vän till mig som arbetade i kassan blev dessutom tvungen att lägga 70 kr ur EGEN ficka för att det diffade i kassan efter hennes pass...jag som själv jobbat på konsum också i kassan vet att et diffar ibland, man är inte felfri...Så jag anser INTE att det är OK att handla där!
    Fast är det för att det är Lidl eller är det för att det är just den Lidl-butiken?
  • margarita
    mammahaj skrev 2010-01-24 10:41:41 följande:
    därför att den polic som Lidl använder sig utav ser likadan ut i hela koncernen, mer eller mindre iallafall.Jag tänker inte påstå att jag vet exakt hur det ser ut i ALLA Lidl butiker i landet men jag har hört tillräckligt för att jag skulle känna mig bekväm i att stödja detta.
    Det är en intressant fråga.
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m50255704.html
  • margarita
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-01-24 16:28:23 följande:
    Jag handlar aldrig där, har aldrig satt min fot i en Lidl butik och kommer förmodligen aldrig att göra det heller.
    Så det är DIT man ska om man vill undvika såna som du!  {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?