• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • Pepparkaksdeg
    nickefiki skrev 2010-01-23 17:55:06 följande:
    Vad var det för sorts folk på badhuset då? Jag bara undrar.
    Hon måste definitivt vara sån där white trash människa!
    Man badar väl i sin egen pool!
  • Zixi

Jag handlar saker som mjölk, ägg, bröd etc på Lidl då det är min närmaste affär. Varför ska jag gå 20ggr länge för att handla på Ica?

Om jag däremot vill köpa specifika varor som inte finns på Lidl så går jag till Ica eller någon specialbutik.

Till ÖB går jag om det är något speciellt jag vill ha därifrån. Kanske nån campingsak eller nån hushållspryl jag sett i reklambladet.

Juli - 2010
  • Ullis 10

Har faktiskt inte handlat i de butikerna, lockar mig bara inte.. Men, det är väl vem som - extra prismedvetna kanske.

• Stinky
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-23 17:45:55 följande:
    Vem är dryg egentligen, du eller ja? Du är rakt otrevlig, jag ifrågasatte bara ett påstående hon omöjligt kan veta stämmer.
    Jasså, så nu är man "otrevlig" för att man frågar utan några som helst krusiduller vad du är ute efter? Menar du att jag borde ha lindat in allt i bomull för att det skulle passat lilla damen bättre?
  • Stinky
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-23 17:49:52 följande:
    Det är inte illusion. Jag har provat den billiga pastan och den kan aldrig mäta sig med den från  Barilla. Och visst de kanske har Henizketchup som är några kronor billigare på ÖB, men varför ska jag åka dit och köpa den när jag handlar allt annat på ICA?
    Det är ingen som ifrågasätter om du väljer att handla din ketchup på ICA, så varför ifrågasätter du folk som handlar samma katechup på ÖB? För att det inte är lika "fint", eller vad?
  • Annkris

Folk som jag t ex, och jag är: 34 år, tvåbarnsmor, lärare, skärgårdsbo, tekniknörd, Amaronefantast, körsångare, ganska nöjd och glad, piano- gitarr- och dragspelare.

Var det svar på din fråga...?

• IdaVasterflo

Närmaste lidl butiken härifrån stinker skit (typ blöta kartonger och sånt) och det första man möts av när man kommer in i butiken är travar av läsk och dricka av något tyskt märke. Jag hade svårt att ens titta på köttet i färskvarudisken och en tredjedel av äpplena hade börjat ruttna och luktade så där mojsigt.. Så jag bojkottar Lidel helt.
    ÖoB besöker jag däremot ibland. Brukar köpa såpa och klorrengöring där..

• IdaVasterflo
    IdaVasterflo skrev 2010-01-23 18:36:05 följande:
    Närmaste lidl butiken härifrån stinker skit (typ blöta kartonger och sånt) och det första man möts av när man kommer in i butiken är travar av läsk och dricka av något tyskt märke. Jag hade svårt att ens titta på köttet i färskvarudisken och en tredjedel av äpplena hade börjat ruttna och luktade så där mojsigt.. Så jag bojkottar Lidel helt. ÖoB besöker jag däremot ibland. Brukar köpa såpa och klorrengöring där..
    Läsk och chips skulle jag skriva =P
  • Stinky
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-23 18:28:48 följande:
    Länka gärna till inlägg där jag ifrågasätter dessa personer? Jag fråga helt lugnt om någon handlade sin mat där.
    Hur tycker DU att ditt inlägg nr. 251 lät? Lugnt? Snarare nedvärderande.
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?